Ändring i Transportstyrelsens registerutdrag?

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Halloj alla sporthojjare.

Jag är påväg att köpa en gammal 80-talare som verkar vara omlackad, om man tittar på bilderna i annonsen. I registerutdraget från Transportstyrelsen står det att MC:n har den (eventuellt) nya färgen.

Min fråga är alltså; ändras uppgifterna i registerutdraget om man lackar om hojjen efter eventuell skada och besiktigar den med den nya färgen?

Svara på det om ni kan!!

Halloj alla sporthojjare.

Jag är påväg att köpa en gammal 80-talare som verkar vara omlackad, om man tittar på bilderna i annonsen. I registerutdraget från Transportstyrelsen står det att MC:n har den (eventuellt) nya färgen.

Min fråga är alltså; ändras uppgifterna i registerutdraget om man lackar om hojjen efter eventuell skada och besiktigar den med den nya färgen?

Svara på det om ni kan!!
Färgen ändras mig veterligen inte om man inte regbesiktigar efter omlack. Att hojen är omlackerad och i en annan färg en vad som framgår av regbeviset är inte heller något man såvitt jag vet bryr sig om hos bilprovningen.

Jag lackade om min hoj för två säsonger sedan nu, och har besiktigat sedan dess, men den gamla färgen kvarstår i regbeviset.

Last edited:
Som sagt ändras automatiskt vid en regbesiktning, men kan även ändras vid en vanlig besiktning om man säjer till dom att ändra.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...