Ändra screen saver inställningar

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nazisterna på vår IT-support har fipplat med min Laptop som jag har i princip alltid har hemma. Vår nya policy säger att skärmsläckare ska slås på efter 5 minuter vilket verkligen är skitkul hemmavid... Idéer var jag kan skruva för att ändra efter eget tycke?

Har letat efter "saver" i registryt och ändrat på några saker - typ secure screen saver från 1 till 0 men det bet inte...

Bifogat

• saver.jpg
    saver.jpg
    84.2 KB · Visningar: 81
Det måste gå. Jag har lokalt administratörskonto om det hjälper. När jag loggar in med min egen användare/pwd i en default domän så får jag den där rutan. Skulle kunna fixa en egen användare och alltid bara köra lokalt, använder VPN när jag måste komma åt jobbet. Vill dock bara bli av med det där. Måste finnas i registry nånstans!

Maciver skrev:
är det inte så att du måste vara administratör för att ändra på inställningarna?
Har så på jobbet, man kunde inte skriva ut på vår färgskrivare ens utan att vara admin.

Nicke skrev:
Nazisterna på vår IT-support har fipplat med min Laptop som jag har i princip alltid har hemma. Vår nya policy säger att skärmsläckare ska slås på efter 5 minuter vilket verkligen är skitkul hemmavid... Idéer var jag kan skruva för att ändra efter eget tycke?

Har letat efter "saver" i registryt och ändrat på några saker - typ secure screen saver från 1 till 0 men det bet inte...
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Ändra här "ScreenSaveTimeOut" för att justera tiden.

//\//\

Måste jag starta om för det bet inte? Ändrade från 300 till 3000. Låter ju som rätt i alla fall då 300 s = 5 min.

Mojje skrev:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Ändra här "ScreenSaveTimeOut" för att justera tiden.

//\//\

Funkade inte... nu är det krig. Måste hitta det!

Efter hjälp av Mojje så visar det sig vara HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Control Panel\Desktop\ScreenSaveTimeout som skulle ändras. Undrar om man blir arresterad på tisdag när syrrans grabb ska göra PRAO hos mig och får köra på laptopen? :)

Dagens ungdom = hackers hela bunten = skyll ifrån dig :)

Gissa vem som satt och slangade musik från kompisar via MSN utan att jag visste om det... :)

Har fått en mild reprimand en gång för att jag "laddar ner upphovsrättsskyddat material från Internet" - jag slangade självmusik från min egen FTP för att ha nåt att lyssna på på jobbet. Nog fan syntes det i firewallen. Tur att vår säkerhetschef är en sån som jag snackar hoj med så det var inte så allvarligt, mer spel för galleriet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg