Ändra på min 690 Duke

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Tycker att KTM 690 Duke har en otroligt fin bakdel men den blir fan förstörd av den fula mopedaktiga regskyltshållaren. Har skruvat lite och det är möjligt att ta av den och jag har nog en ide om hur man kan montera fast små led blinkers istället. Frågan är vart jag kan montera fast reggskylten istället, går det att ha den längre in ovanför bakhjulet eller är det olagligt?

Tänkte även kolla hur det är med backspeglar, tycker även de bidrar med en mopedaktig känsla, går det att montera fast sådana som går under styret istället, har sett vissa köra med en backspegel under styret, hur är detta egentligen. Verkar lite farligt men det är ju så sjukt snyggt.

Tror den kan bli riktigt snygg om man tar bort den där bakdelen vilket kommer framhäva hojjens röv, samt ledblinkers och riktigt små backspeglar/backspegel.

Något schysst ställe i Göteborg man kan gå till för konsultation eller liknande.

Tacksam för svar, kommer nog dyka upp mer frågor i efterhand.

Det här är min cykel, det är en 690 SMR men det är ju samma cykel kan man säga.

Har gjort om lite av varje på den, hoppas att du ser hur det ser ut med nr.plåten, om inte kan jag fixa flera bilder och kanske hjälpa dig om det tryter för dig.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=221850

Vad jag vet så håller jag mig innanför reglerna.:confused:

Vad jag vet så håller jag mig innanför reglerna.:confused:

Nej det du har gjort är ju fullt lagligt, jag syftade på om man vill köra in den längre in, kan inte riktigt förklara men du kanske förstår vad jag menar?

Låter skylten när motorn går på låga varv eller är i neutral med din skyltplacering? Fan min skylt vibrerar hela tiden och ger ett fult knackande ljud.

Inte vad jag kan höra i alla fall. Men så är det ju så mycket annat som låter, till exempel avgas och insug :D

Vet vad du menar med att sätta skylten långt in, det är ju inte godkänt och är en riktig moppe placering numera:tungan

Inte vad jag kan höra i alla fall. Men så är det ju så mycket annat som låter, till exempel avgas och insug :D

Vet vad du menar med att sätta skylten långt in, det är ju inte godkänt och är en riktig moppe placering numera:tungan

Ok då gör vi som du har gjort, hur har du gjort :P

När du tar bort original hållaren så sitter den med 2 skruv bland annat, men de jag tänker på är de 2 som sitter under ifrån och genom plasten.

Satte 2 gummi dämpare som har m6 gänga ut på båda sidor. Vet du vad jag menar??

Var på "Feltema" och köpte deras skylthållare för 99 kronor, har för mig att den kostar det. Modifierade den för att passa med bara skylt hållaren och med blinkers.

Tog ett vinkeljärn och rätade ut den till lämplig vinkel, för innan jag gjorde det så slog den nästan i hjulet, ungefär vinkel rakt ner.

Kan ta flera bilder på det eller om du vill se det "live" så kanske det är det enklaste.

Skicka PM om du vill.

Dax att lägga sig med sambon:tuttar

Lägg upp lite mer bilder så är du schysst. Vet du vart jag kan få tag i Led blinkers och lite roligare backspeglar kanske? Såg att du hade tagit av dina men jag gillar att se vad jag har bakom mig så jag tänkte åtmindstånde en minibackspegel eller något.

Vad tror du?

Jag har min bakspeglar på och kommer inte köra utan dessa, har gjort det förut men är inget som jag vill göra igen.

Håller på med en fighter med och blinkers till denna köpte jag på Biltema med, har inga problem med dem vad jag vet, men skulle det vara det så är det inga problem med reklamationer där.

82-339 är artikel numret på dem.

God natt!!!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul