Ändra i MSN konversationer?

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej!
Jag har en väninna som påstår att man kan ändra i MSN Messenger konversationer stämmer det och hur går man då tillväga? Jag menar om man klickar på knappen "se meddelandehistorik" så kan man ju ändra om man flyttar över historiken därifrån till ett dokument så kan man ju inte ändra men man kan väl inte ändra i själva meddelandehistoriken som den ligger eller?
Vore väldigt tacksam om jag fick svar på detta eftersom jag har mailat till MSN för att fråga om detta 3 gånger men de vägrar svara! :huvet
/Sussi

Dina MSN-konversationer sparas i xml-filer under "C:\Documents and Settings\user\Mina dokument\Mina mottagna filer\*användarnamn*\Tidigare". Öppna aktuell fil i t.ex. Notepad eller en html-editor så kan du ändra i texten.

Rätt säker på att det inte går, då missar man ju syftet med historiken (dvs att se vad som sagts.....) :va

-edit- som McB säger går uppenbarligen men inte inifrån programmet

McB skrev:
Dina MSN-konversationer sparas i xml-filer under "C:\Documents and Settings\user\Mina dokument\Mina mottagna filer\*användarnamn*\Tidigare". Öppna aktuell fil i t.ex. Notepad eller en html-editor så kan du ändra i texten.

Jo jag vet att filerna går att ändra om man utgår från de som ligger på datorn men min förfrågan var om de går att ändra när de ligger online dvs när man klickar på valet "se meddelandehistorik" då kan får upp dem utan att behöva gå in via utforskarn...

Coola Ola skrev:
Rätt säker på att det inte går, då missar man ju syftet med historiken (dvs att se vad som sagts.....) :va

-edit- som McB säger går uppenbarligen men inte inifrån programmet

Nej men hur kan man vara säker på att det inte går inifrån programmet då när inte det där jävla msn svarar??? :huvet :huvet

Du vill alltså kunna ändra mitt i en pågående konversation? Varför?

(Har för mig att det finns något plugin eller dylikt som möjliggör detta.)

För de som kör Linux och vill ha ett bra messenger. Finns även till win.
http://amsn.sourceforge.net/

Last edited:
uzibabe skrev:
Jo jag vet att filerna går att ändra om man utgår från de som ligger på datorn men min förfrågan var om de går att ändra när de ligger online dvs när man klickar på valet "se meddelandehistorik" då kan får upp dem utan att behöva gå in via utforskarn...

Vad har det för betydelse var ändringen sker? Det du har sagt ändras inte hos mottagaren i vilket fall som helst.

Esquire skrev:
Du vill alltså kunna ändra mitt i en pågående konversation? Varför?

(Har för mig att det finns något plugin eller dylikt som möjliggör detta.)
Nej jag har blivit anklagad av en väninna för att ha ändrat i konversationer hon skrivit om en annan släkting (struligt värre). Jag har således ingen anledning av att ändra i konverstioner jag vill bara veta hur man gör om man nu kan ändra...

McB skrev:
Vad har det för betydelse var ändringen sker? Det du har sagt ändras inte hos mottagaren i vilket fall som helst.

Min väninna påstår ju att jag ändrat i konversationer hon skrivit till mig om en annan person vilket jag vill bevisa att det inte går när man klickar på "se meddelandehistorik"...

uzibabe skrev:
Min väninna påstår ju att jag ändrat i konversationer hon skrivit till mig om en annan person vilket jag vill bevisa att det inte går när man klickar på "se meddelandehistorik"...
Be då din väninna bevisa hur det är gjort. Man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. :)

Esquire skrev:
Be då din väninna bevisa hur det är gjort. Man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. :)
Jo man är ju det, hon är inte haj på datorer heller så jag tror knappast hon vet om att det ev finns något plug-in... Men som sagt jag lär försöka få tag på MSN också så jag får bevis på min sida innan jag konfronterar henne....

uzibabe skrev:

Låter ju som om din väninna borde vara den som bevisar att det faktiskt går att ändra i konversationshistoriken och inte tvärtom. Så länge hon inte kan visa hur kan det ju inte finnas nåt sätt att ändra historiken, sas.

Det går INTE att ändra konversationer inifrån/med/via msn. Det ända sättet är att ändra xml-filen med notepad eller likn. :fakta

det med plug-in känner jag inte till men det betyder inte att det inte existerar!

mjukis skrev:
Det går INTE att ändra konversationer inifrån/med/via msn. Det ända sättet är att ändra xml-filen med notepad eller likn. :fakta

det med plug-in känner jag inte till men det betyder inte att det inte existerar!

Inte så konstigt..då ingen behöver editera sina konversations loggar!
:banana

uzibabe skrev:

Men jag förstår inte vad det har för betydelse. Om det går att ändra så går det att ändra, var man gör det spelar mindre roll.

Ett tips att bevisa din oskyldighet, är att ta ett print screen när du har öppnat medd.loggen i stor fönsterstorlek och sedan scrollar du ner till den delen där väninnan påstår att du ändrat i.
Iom att du tar en print så kommer loggen att synas i de traditionella ljusblå och vit (vartannat) och som du redan nu vet, så kan man inte ändra där, dessutom är det ingen egenskapad fil (note eller word) utan man ser tydligt att det är från själva konversationsprog du tagit foto på... :tummenupp

Omöjligt att bevisa något för sinnesslöa personer då dom är så korkade attt dom inte ens kan ta åt sig det som är rätt o riktigt.. Är något på ett visst sett enligt personen, så är det så, punkt slut.. :huvet

Vilket fascinerande problem... Tala om för din "vän" att hon inte verkar ha alla hästar i stallet och be henne sedan sortera ut vad som är viktigt för henne i hennes liv.

Jösses.

Ändras loggen i notepad kommer den även se ändrad ut i MSN hos dig. Detta gäller då även hos släktingen om hon ändrar sin logg. Har ni två loggar som inte ser likadana ut har någon ändrat och då blir det nog väldigt svårt att visa vem som gjort det... inte ens väninnan kan avgöra det.
Vill du att det skall bli riktigt krig går det ju alltid att lägga till lite rader där släktingen snackar skit om väninnan.

Riktigt tråkigt när det blir så här.... Hoppas att det löser sig för er

Last edited:
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret