Ämnet brott och straff & ungdomsbrottslighet

Hoppas SH är kvar om 15-16år när vissa härs telningar kommit i tonåren :D

Mina ungar är i / har passerat tonåren, och jag skulle inte ha haft några problem med dom reglerna.

Det skulle inte majoriteten av deras kompisars föräldrar heller, men vissa skitungars föräldrar skulle ha mått gott av att få ett inbetalningskort på 8.500:- lite nu och då.

Framförallt skulle det ha blivit betydligt färre skitungar om det hade varit så.

Mina ungar är i / har passerat tonåren, och jag skulle inte ha haft några problem med dom reglerna.

Det skulle inte majoriteten av deras kompisars föräldrar heller, men vissa skitungars föräldrar skulle ha mått gott av att få ett inbetalningskort på 8.500:- lite nu och då.

Framförallt skulle det ha blivit betydligt färre skitungar om det hade varit så.

Instämmer i det du skrev!
Tänkte mest på att det vore humor på hög nivå om Anders skrev och beklagade sig här om 15-16 år pga att hans då tonåriga avkomma gjort diverse bus :)

Instämmer i det du skrev!
Tänkte mest på att det vore humor på hög nivå om Anders skrev och beklagade sig här om 15-16 år pga att hans då tonåriga avkomma gjort diverse bus :)

Ja, det vore lite smått ironiskt faktiskt :D

Jag bävar redan nu då ungjävulen skriker som en stucken gris om man tar något från henne som man inte vill att hon ska leka med. Eller om man säger åt henne på skarpen, eller ens nämner ordet ajabaja *som hon för övrigt lärde sig vid 6 månaders ålder*.
Hur får man bort hela den här "egna viljan" som kanske är lite för stark ibland :mad:

Men men, ett konto upprättades i hennes namn vid födseln och den summan tillfaller henne vid rätt ålder och om något går fel så läggs pengarna istället på flyg samt boende till Ryssland där de vet hur man fostrar ungarna.

Ja, det vore lite smått ironiskt faktiskt :D

Jag bävar redan nu då ungjävulen skriker som en stucken gris om man tar något från henne som man inte vill att hon ska leka med. Eller om man säger åt henne på skarpen, eller ens nämner ordet ajabaja *som hon för övrigt lärde sig vid 6 månaders ålder*.
Hur får man bort hela den här "egna viljan" som kanske är lite för stark ibland :mad:

Men men, ett konto upprättades i hennes namn vid födseln och den summan tillfaller henne vid rätt ålder och om något går fel så läggs pengarna istället på flyg samt boende till Ryssland där de vet hur man fostrar ungarna.

Jag har 3 ungar som är 7, 12 och 19år.

Om dom (ungar generelt) har vilja eller ej är inte så mycket att göra åt, men nog föredrar jag ungar med vilja (till en viss gräns i alla fall :gnissla )

Jag har 3 ungar som är 7, 12 och 19år.

Om dom (ungar generelt) har vilja eller ej är inte så mycket att göra åt, men nog föredrar jag ungar med vilja (till en viss gräns i alla fall :gnissla )

Absolut, så länge deras vilja stämmer överens med min så är det helt ok :D
Den svåra biten är ju att få far- och morföräldrar att lyssna på vad JAG säger och ge fan i att förstöra min uppfostran. Det har redan skett när min käre mor lät ungen äta på egen hand och tyckte det var skitskoj att se henne kasta mat till höger och vänster.
Innan dess åt hon snällt och fint och hade händerna på bordet :död

Nåja, det finns ju blodtrycksmedicin.

Det står ju upp till 8.500kr.
Förmodligen kommer det bara hamna runt 2tusen spänn i de flesta fallen om ens alls.
Synd. Hade varitroligare om föräldrarna hade fått betala ALLT! Ex en krossad ruta= ny ruta och timdebiteringen för montörerna samtmilersättning för att köra dit&hem.
Allt hade ju kunnat undvikas om de bara inte krossat rutan ju:D

Det står ju upp till 8.500kr.
Förmodligen kommer det bara hamna runt 2tusen spänn i de flesta fallen om ens alls.
Synd. Hade varitroligare om föräldrarna hade fått betala ALLT! Ex en krossad ruta= ny ruta och timdebiteringen för montörerna samtmilersättning för att köra dit&hem.
Allt hade ju kunnat undvikas om de bara inte krossat rutan ju:D

Jag hade hellre sett att en snoris, som sparkat sönder en busskur, tvingas städa upp efter andra vandaler varje lördag & söndagmorgon tills notan är avbetald.

Samma sak med klotter. Åker snorisen dit för att ha klottrat får han sanera klotter tidiga morgnar varje helg tills notan är betald.

Jag hade hellre sett att en snoris, som sparkat sönder en busskur, tvingas städa upp efter andra vandaler varje lördag & söndagmorgon tills notan är avbetald.

Samma sak med klotter. Åker snorisen dit för att ha klottrat får han sanera klotter tidiga morgnar varje helg tills notan är betald.

OCH hans föräldrar skulle få betala en rejäl summa pengar för att de har misslyckats med uppfostran av skitungen. Då börjar det likna något.
Sen kanske man kan vara snäll och införa "En gång ingen gång"-regeln, man kan ju trots allt ha otur och råka springa in genom ett fönster eller dylikt. Men om du gör det två gånger så får du pynta, och då även för första gången :tummenupp

Inte heller jag skulle ha några problem med dessa regler, det är ändå dåligt.

Säg mig, säg mig, vad blir det för karaktärsdanande konsekvenser av att någon som inte finns i hushållet åläggs betala den unges bravader?

Hur skulle det bli färre skitungar av detta, vad är det jag missar?

En rolig grej hade ju varit att skicka en faktura till alla drägg som tvingar polisen att rycka in.(sporthuliganerna)
En lagom faktura på timpeng samt milersättning på radiobilen och förbrukningvaror som patroner o dyl. :hihi

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP