Ämnesrör till Slipon...

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Har ett "Micron" Slipon som gått av......
Har försökt höra mig för om det går att köpa röret löst....eller
nått ämnerör i Carbon, men ingen lycka hitills....
Nån som har nått förslag....?

Mvh/ KentW

Jag planerar att svänga ihop några slip-on inom en snar framtid, behåller väl ett och säljer dom andra. Om du är intresserad så kan jag säkert göra ett rör åt dig, men då får du ge mig diameter och längdmått på det. Jag kan ordna rostfritt eller aluminium, inte kolfiber.

Limstift skrev:
Jag planerar att svänga ihop några slip-on inom en snar framtid, behåller väl ett och säljer dom andra. Om du är intresserad så kan jag säkert göra ett rör åt dig, men då får du ge mig diameter och längdmått på det. Jag kan ordna rostfritt eller aluminium, inte kolfiber.

Kan du svänga ihop ljudämpare efter ritning så vore jag själaglad då jag håller på att fixa ett one-off system till min gatmoppe

Pris?

EDIt: för att svara på ursprungsfrågan så ja det finns utbytes rör. Googla efter "replacement sleeves" eller dyl så hittar du

Last edited:
Borsiin JR skrev:
Kan du svänga ihop ljudämpare efter ritning så vore jag själaglad då jag håller på att fixa ett one-off system till min gatmoppe

Pris?

EDIt: för att svara på ursprungsfrågan så ja det finns utbytes rör. Googla efter "replacement sleeves" eller dyl så hittar du

Priset beror helt på utförande och helt enkelt hur svårt det är att tillverka det, har framförallt tänkt göra i borstat rostfritt. Men om du vill ha ett så behöver jag mått på längd, diameter samt bultcirkeldiameter i infästningen.

Måtten behöver jag för att jag självklart inte äger en hoj av varje modell själv (tyvärr)

EDIT: Priset skulle troligtvis landa nånstans runt 2000:- skulle jag gissa på.

Limstift skrev:

Ett rostfritt rör kan vara intressant......jag mäter och återkommer,
som jag skrev så är det bara ytter röret jag behöver.
I rostfritt så blir det väl lämpligast att göra det av en plåt som man rullar
och tigsvetsar ihop.

Mvh/ kentW

Kent W skrev:
Ett rostfritt rör kan vara intressant......jag mäter och återkommer,
som jag skrev så är det bara ytter röret jag behöver.
I rostfritt så blir det väl lämpligast att göra det av en plåt som man rullar
och tigsvetsar ihop.

Mvh/ kentW

Ja om vi inte har ett som passar på jobbet så blir det till att rulla ihop ett eget och svetsa.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år