Ämnen/Material

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
Är i behov av en rundstång med diameter 75 mm, helst aluminium men nu tar jag snart vad som helst.
Har hört med Handelsstål i Lillhällom men de har inget hemma och att ta hem flera meter när man behöver 2 dm är lite dyrt.

Nån som vet var man kan få tag på material vid behov ? :confused:

Prova ring Svarvtjänst i Sundsvall (060-616360), de kanske har någon restbit som kan lösa dina problem.

Fabrikörn skrev:
2143820 Är i behov av en rundstång med diameter 75 mm, helst aluminium men nu tar jag snart vad som helst.
Har hört med Handelsstål i Lillhällom men de har inget hemma och att ta hem flera meter när man behöver 2 dm är lite dyrt.

Nån som vet var man kan få tag på material vid behov ? :confused:

Köpte en meter jag så det finns över, kanske att den är lite grövre typ 80mm vit plast som det ska va. 070 3384317 :D

750-R skrev:
2144353 Köpte en meter jag så det finns över, kanske att den är lite grövre typ 80mm vit plast som det ska va. 070 3384317 :D
Blir varmt, smälter nog, tack iaf. :)

Abloy skrev:
2143870 Prova ring Svarvtjänst i Sundsvall (060-616360), de kanske har någon restbit som kan lösa dina problem.

Provar svarvtjänst, tackar :)

Fabrikörn skrev:
2144421 Blir varmt, smälter nog, tack iaf. :)

Provar svarvtjänst, tackar :)

EEHHH! Glömde ju att fråga vad du skulle ha det till (trodde på kraschpuckar) :tummenupp

går de bra med vanligt stål eller rostfritt..kan hända att de finns på jobbet..ska kika när jag komma ihåg..

Känner du ingen på Kubal? De har en massa spill bitar aluminium som är 10cm diameter, och i olika längder.

Dalan skrev:
2146268 Känner du ingen på Kubal? De har en massa spill bitar aluminium som är 10cm diameter, och i olika längder.
njee.jag jobbar där o sånt har vi inte :va
däremot 152,178,203 och 228.
ibland 300+ nåt.

Stupid me :)

Vet iaf av en som kan fixa rundstav i alu nu som är 90mm diameter.
Säg till om du är intresserad. Du betalar kilopris på vad det väger bara.

Hej männen!
Fick tag på ämne på Kubal(900mm), har en polare där, fattar inte jag inte tänkte på det, tack Dalan. Ska jag göra brorsans liv till ett h-ete som tack ? :hihi :lol

Alla ni andra som inte känner nån på Kubal eller Dalans polare, glöm inte Handelsstål som hjälpt mig ofta, inte så dyrt om de har det hemma.
Adressuppgifter
Handelsstål i Sundsvall AB
Fyrspannsv. 4, 857 52 SUNDSVALL 060-16 90 90

/JAnne :tummenupp

GUZZ skrev:
2145957 Annars har du Svartviks svarvteknik i nolby fixar det mesta. :tummenupp

Kom på att jag jobbat med den killen, ska hälsa på han nån da även om det fixat sig med material :)

Last edited:
Fabrikörn skrev:
2188082 Hej männen!
Fick tag på ämne på Kubal(900mm), har en polare där, fattar inte jag inte tänkte på det, tack Dalan. Ska jag göra brorsans liv till ett h-ete som tack ? :hihi :lol

Alla ni andra som inte känner nån på Kubal eller Dalans polare, glöm inte Handelsstål som hjälpt mig ofta, inte så dyrt om de har det hemma.
Adressuppgifter
Handelsstål i Sundsvall AB
Fyrspannsv. 4, 857 52 SUNDSVALL 060-16 90 90

/JAnne :tummenupp

Kom på att jag jobbat med den killen, ska hälsa på han nån da även om det fixat sig med material :)

vart faen hitta han 900mm ämne..?
sånt har jag inte sett o då jobbar man ändå som mekaniker
o vet dom flesta gömmer. :va

ozeo skrev:
2188248 vart faen hitta han 900mm ämne..?
sånt har jag inte sett o då jobbar man ändå som mekaniker
o vet dom flesta gömmer. :va[/QUOTE

:banana Yeah! I rock :) Jag vet att det ligger spillbitar på nåt ställe på området, men kommer inte ihåg.
Fabrikörn: Japp, nu ska han få det jobbigt :)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back