Älskar du motorvägar?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Då har vi något gemensamt. Vilken ojämförbar känsla det är att borra ner baken i sadeln, trycka ner skallen bakom glaset och flyga lågt mil efter mil på vägar som ser ut såhär. Har man tur dyker en Audi S8 upp och försöker köra ifrån. Deutschland Deutschland über alles!

Bifogat

• P1010010.jpg
    P1010010.jpg
    102.4 KB · Visningar: 407
  • P1010033.jpg
    P1010033.jpg
    85.5 KB · Visningar: 327
  • autobahn1.jpg
    autobahn1.jpg
    136.6 KB · Visningar: 348
  • autobahn2.jpg
    autobahn2.jpg
    136.2 KB · Visningar: 329
Ja faktiskt så är det rätt skönt att "fläska på" på en motorväg, ensam med många mil kvar till dagsmålet.

Nyteknik skrev:
2049318 Då har vi något gemensamt. Vilken ojämförbar känsla det är att borra ner baken i sadeln, trycka ner skallen bakom glaset och flyga lågt mil efter mil på vägar som ser ut såhär. Har man tur dyker en Audi S8 upp och försöker köra ifrån. Deutschland Deutschland über alles!

Men varför kör du bil då?

Vart är alla bilar?

Vart är bilderna tagna?

Du vet du kan bli bannad för sånna bilder under vintern?

Trökigt :trött

Såna vägar du har på din avatar däremot :squid

Men alla har ju rätt till sina laster :tummenupp

Mr Helmut skrev:
2049327 Men varför kör du bil då?

Vart är alla bilar?

Vart är bilderna tagna?

Du vet du kan bli bannad för sånna bilder under vintern?
Det är inte jag som har tagit bilderna.

Platsen är nya Autobahn A71 mellan Mellrichstadt och Schweinfurt innan den öppnades för trafik.

Nyteknik skrev:
2049351 Det är inte jag som har tagit bilderna.

Platsen är nya Autobahn A71 mellan Mellrichstadt och Schweinfurt innan den öppnades för trafik.
Schweinfurt är en jefla fin stad. :rolleyes:

Som Borås, fast värre.

Vilka vagar man gillar beror mycket pa vilken hoj man har tycker jag. Innan gillade jag inte motorvag alls men efter inforskaffandet av min XX har jag bytt asikt.

Edit: sorry, inga prickar och ringar pa tangentbordet

Inte speciellt förtjust i motorväg själv, ser dom som ren transportsträcka. Men det beror ju naturligtvis på att jag inte har någon ruta att krypa ner bakom.

Det är kul i ca 2 mil, sen har man vibrerat loss löständerna, ryggskyddet har letat sig upp till nacken, händerna har tappat känseln, oljelampan börjar lysa, fötterna börjar domna bort, nålen når inte längre än till 280 hur man än gör.
Just ja, jag körde Ducce senast jag körde landsväg :D

Personligen finner jag ingen direkt njutning i att ligga och pressa på motorväg, blir mest uttråkad och drömmer om små krokiga småvägar med underbar natur runt omkring och koskitsdoft :)

Motorväg = enbart transport

Fina bilder, lika fina vägar som på Adolfs tid...

Nyteknik skrev:
2049318Vilken ojämförbar känsla det är att borra ner baken i sadeln, trycka ner skallen bakom glaset och flyga lågt mil efter mil på vägar som ser ut såhär.
:Rockbanan Kan bara hålla med, så jävla underbart!! :Rockbanan

T.o.m. min blytunga gammgixxer skulle gå som ett skott med sina 160 hk på de där vägarna.

Avfarterna och påfarterna är bäst :tummenupp
Sen är väl biten där man accelererar helt OK också, därefter blir det bara träligt. Iaf på en naken hoj.

Deutschland über alles! :D

...blir en trip neråt i juni. men inte bara motorväg, utan nürburgring, å alp-vägar längre söderut :pannkyss

Jag lessnade rätt fort när jag körde ner till Italien. Och de där jäkla betongasfaltvägarna äter ju däck. Kul att köra järnet nån kort sväng men inte i längden.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D