Älg på Bulten

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
08, Klonkasaki, Versys
Tänkte bara meddela att viss viltfara finns i slutet (början?) på bulten. Åkte norrut i kväll och såg något brunt röra sig i vägrenen,
Oj, nån som är ute och rider tänkte jag, men såg ingen människa i närheten av det bruna. Vid närmare titt såga jag att det ver en ÄLG. Inga horn, men i alla fall... Vid det här laget hade jag nästan stannat och såg det stora djuret stolpa över vägen och knöla sig igenom staketet så stickorna yrde.
Det var vid vänstersvängen strax innan sorundaavvfarten.

Någon annan som haft älgspottat i krokarna?

Vanligt med älg där, en klev över bulten 30 meter framför min hoj för 2 sedan sedan. Men det var skymning då, då tar jag det alltid lugnt på vägar utan viltstängsel. Så det var gott om tid att bromsa. Det står även ofta älgar på åkrarna runt bulten och dalarövägen när det skymmer. Och vildsvin...

Vilt på bulten är det ju gott om hela tiden (särskilt den här årstiden).. sett lite allt möjligt där, bl a en sjukt stor älg precis i vägkanten.. Är nog mest tur som gör att det inte smäller oftare..

Om man drar ett snitt i Sverige så står det något djur var 300 meter... Välkommen till spelarnas paradis!

Nu är det jakt säsong så djuren är lite mer aktiva, Vi körde Bulten i går och då såg min dotter 5 rådjur :)

Christopher har stenkoll på det där med älgar! Han brukar köra race med dem :yoparty:yoparty:yoparty

Om man drar ett snitt i Sverige så står det något djur var 300 meter... Välkommen till spelarnas paradis!

Nu är det jakt säsong så djuren är lite mer aktiva, Vi körde Bulten i går och då såg min dotter 5 rådjur :)

Christopher har stenkoll på det där med älgar! Han brukar köra race med dem :yoparty:yoparty:yoparty
ja fan att det inte satt en hjälmkamera på hjällmen då :näsblod

Vilt på bulten är det ju gott om hela tiden (särskilt den här årstiden).. sett lite allt möjligt där, bl a en sjukt stor älg precis i vägkanten.. Är nog mest tur som gör att det inte smäller oftare..

mmm, hade den inte stått och hängt i vägrenen innan den knatade över hade det nog varit lite svettigt. Nu var det mer naturupplevelse. Första älgen på spottavstånd för mig i alla fall. Nu väntar vildsvinen...

På småvägarna ovanför gottröra macken.
Ser något som rör sig i ögonvrån.
Vridet huvudet för att kolla vad det är.
En älg som springer brevid mig i diket :confused::jisses
Som tur är viker han inte in mot vägen utan fortsätter springa och viker av mot skogen.
Enligt wikipedia kan älgar göra 60km/h.

Helvete vilken adrenalin pump jag fick.

Hmm, SMC hade en slogan i början på 80-talet "Kör som varje bilist vore en älg"....

Det kom en till fotokurvan 17:e september - hade lite för lite tele för en tillräckligt bra bild...

59148248.jpg

Ser ofta älg runt om i Botkyrka - på hösten söker de sig till trädgårdarna för att mumsa äpplen...

Ser ofta älg runt om i Botkyrka - på hösten söker de sig till trädgårdarna för att mumsa äpplen...

Jo , efter ett gäng överjästa äpplen så blir Älgarna Dyngraka och även dom får passa sig för snuten ;)

Måste bara erkänna en sak : Det är jag som är älgen. Så, nu var det sagt...skööönt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph