Älg krock

Skönt att du klarade dig. Jag passerade när de började rulla undan brandbilarna. Stora brandbilar rakt över vägbanan gör mig alltid nervös.

Om några av de som passerade olycksplatsen direkt efter olyckan läser detta. Ni är riktigt låga och frågan är om ni mentalt kan räknas in bland människorna. Det är en självklarhet att man stannar vid en olycksplats och lika självklart att man har med första förband. Tyvärr såg jag i en annan tråd att mindre än 1/3 av alla hojåkare har första förband med sig.

KjellF

UltraMarine skrev:
Hade jag suttit på en "framåtlutad" hoj kanske jag hade brutit nacken istället... :näsblod
du får krama tanken ordentligt så du kommer under Älgen :D

Jag kom förbi precis efter att en jäv... massa poliser hade anlänt till platsen....
Höll på att göra i byxan när jag kom i fullt nerlägg och sedan helt plötsligt bara ser en massa poliser överallt.

Skönt att höra att det gick OK med dig

Hehe - hörde talas om dig... Polisen var inte helt nöjd...

Fan idag känns det att man lever - Ont precis överallt och svullen... gör ont att skratta och att andas...

Funderar på att bygga om hojjen med streetfighterdelar då den bara var trafikförsäkrad. Borde vara den billigaste lösningen.

Tyvärr kan man inte räkna med att få hjälp av folk när det har hänt något, det spelar ingen roll hur blodig och sönderslagen man är... Det är ju en himla tur att det finns mobiltelefoner, annars hade man fan fått ligga där tills det tog slut. :mad:

Glad att det gick såpass bra för dig!!! :tummenupp
Älgar är ju STOOORA... :gnissla

Körde mellan två små söta jävla rådjur igårkväll.... hann inte ens reagera :tummenupp men ibland ska man ju ha lite tur oxå.. skönt att det gick bra! :)

elmgren skrev:
Men vad är det för hojåkare som bara drar förbi sådär efteråt då?! Måste vart några kromnissar som bara värderar sina långa gaffel...

Skönt att vi inte är trångsynta och har några förutfattade meningar här på SH iaf. :hördu

Otroligt att dom inte stannade först, man blir verkligen rädd. Hur är man funtad då?! Det finns liksom inte som ett alternativ :kocko

Skönt att höra om en olycka med lycklig utgång iaf!

Mattias skrev:
Jag stannade och frågade om allt var under kontroll. Då stod redan en bil och en hoj (förutom din) där. Jag undrade i mitt stilla sinne hur du hade lyckats vurpa åt "fel" håll.
Undrade precis samma sak när jag åkte förbi :confused:
Jag stannade inte, för att ambulansen var redan på plats.

Tur att det gick bra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...