Äldre CBR 600 som stunthoj?

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 625 sxc
Har letat runt på nätet efter rekomenderade stunt-hojar och har därmed några frågor.

Som jag har förstått det hela så är insprutning att föredra och insprutningen kom runt år -98 på de flesta modeller?

Eftersom jag har letat efter lite billigare modeller så har jag kommit in på spåret Honda CBR 600 F2 och F3 runt årsmodell -95.

Kan det vara en bra modell att prova på stundandet med, eller kommer den att begränsa mig snabbt?

Kommer den fungera bra trotts förgasare eller ska man sikta in sig på insprutning?

Vad finns det annars för modeller om man vill komma undan lite billigare?
 
Jag håller på o gör iordning en zxx9r 97, förgasar hoj.

Det besvarar inte din fråga men jag tänker som så att när den dan kommer att jag behärskar 12orna så pass att förgasarna begränsar, då kan jag börja fundera på en nyare dyrare hoj.

Allt handlar ju om pengar..
 
jag kör med en cbr 600 f2a och den fungerar utmärkt.. håller för allt skit motorn är stark.. de finns vissa modifieringar man kan göra så att den åker bättre i 12 positionen å sånt också..

Jag är mycket nöjd med min och det är en perfekt första stunthojj att vurpa runt med !

Lycka till!
 
Det var precis det jag ville höra:tummenupp

Låter verkligen vettigt det du säger Ricken.

Har några fler frågor angående cbr-modellerna:

Är F2, F3 och F4 olika årtal av cbr eller betyder det något mer?

Har kollat runt på blocket.se och där är det många modeller där det inte står något efter "CBR 600", hur vet man då vad det är för modell?
 
Såhär är det:

CBR600F(1): 87-90 års modell. Stålram, galet ful.
CBR600F2: 91-94 års modell. Stålram, inte så galet ful.
CBR600F3: 95-98 års modell. Stålram, väldigt lik F2-an, men ännu lite mindre ful.
CBR600F4: 99-02 års modell. Helt annorlunda, aluminiumram, osv.
 
Tack för ett snabbt och bra svar.

Är det stor skillnad mellan F3 och F4 för en nybörjare?

Skiljer sig vikten mycket mellan dom?
 
Jag har för mig att f2an är bättre att stunta på än f3an. Eller så var det tvärtom. Inga större skillnader.

Har kompisar i Holland som har stunta på f2or och satt highchaircirklar och sånt. Så några problem att stunta med dom är det nog inte.

Skulle jag själv köpa en gammal förgasar-stunthoj i dagens läge hade jag köpt en sådan.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top