Äldre Audi TT

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Hmm har inte så bra koll själv men är lite ute efter bil och tror en Audi TT skulle passa min prisklass men funderar lite hur dom äldre modellerna är? Har dom barnsjukdomar eller går dom om klockor fortfarande fast dom är 2000-01 årsmodell? Där jag tänkte köpa den är det 2 regndagar per år och temperatur mellan 15-40 grader året om så tror inte dom är bitna av rost osv.

Vad har ni folk som har koll på fordon osv att säga om dessa bilar? Svaga? Roliga att köra? Är det nått som går sönder på alla Audi TT som man ska hålla koll på?

:tummenupp

Det är väl det gamla vanliga med Audi...bromsskivor, hjulupphängningar & immiga strålkastare + blinkers.
Fortfarande en av dom snyggare interiörerna som gjorts....

Grym bil med vettig väghållning m.m. från början tillsammans med ett riktigt vackert yttre.

Men som det märks i tråden, är man osäker på sin manlighet så vågar/bör man inte införskaffa en.... :tungan ;)

Grym bil med vettig väghållning m.m. från början tillsammans med ett riktigt vackert yttre.

Men som det märks i tråden, är man osäker på sin manlighet så vågar/bör man inte införskaffa en.... :tungan ;)

Du tog orden ur mun på mig..:D

I garaget står en av de första 99:orna som gjordes, man blir nästan rörd när människor kommer fram och säger att den ser ny ut.

Nackdelen/fördel är att man inte kan ta vanligt folk i baksätet...en polare klämde sig in och vi fick bokstavligen dra ut honom,.

En härlig bil att åka långt i, man sitter bekvämt även om man är lång.

En fin TT tror jag kommer att bli mer och mer attraktiva på marknaden, det börjar bli lite samlarvärde på de äldre TT:na.:tummenupp

Jag tror (hoppas) vi kommer behålla ådi tills den dagen vi skaffar en r8:a :banana

Här får du bra tips om begagnat köp http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1388/a1388.php&var=

Lycka till och hoppas du blir nöjd med din TT

Last edited:
En fin TT tror jag kommer att bli mer och mer attraktiva på marknaden, det börjar bli lite samlarvärde på de äldre TT:na.:tummenupp

En shoppingkärra för svensson-damer, och med det utbudet av motorer de första modellerna erbjöd, kan väl knappast dra å sig samlarvärde? Det finns inget extra-extra eller unikt i den modellen.

Drar kanske en Polo i standardutförande :tummenupp

Last edited:
Skitspännande bil; VW Beetle i andra kläder. Som d1ce säger, kanske drar en standard-Polo, men det är ungefär det.

Hehe låter lite som kommentarerna jag fick av vänner när jag pratade om Z3, bara damer och män med osäker sexuell läggning som kör dom ^^ Men dom som pratar om bilen verkar det gött med skön väghållning bra interiör och att man faktiskt kan köra långt i den :) Sen att den bara kostar en bråkdel i USA jämfört med Sverige gör det bara bättre! :) Vill ha en mustang eller Charger men de ligger några tusenlappar för högt i pris och försäkring på det gjorde att jag sökt alternativ ett tag och detta är en bra bil för att bra pris tycker jag.

Det är väl det gamla vanliga med Audi...bromsskivor, hjulupphängningar & immiga strålkastare + blinkers.
Fortfarande en av dom snyggare interiörerna som gjorts....
Ah låter inte som extrema utgifter om det krånglar lite men då vet man vart man kan hålla ett litet extra öga på!

Last edited:
Jag skulle tro att Mazda MX-5 Miata är en bil för dig...

Du tog orden ur mun på mig..:D

I garaget står en av de första 99:orna som gjordes, man blir nästan rörd när människor kommer fram och säger att den ser ny ut.

Nackdelen/fördel är att man inte kan ta vanligt folk i baksätet...en polare klämde sig in och vi fick bokstavligen dra ut honom,.

En härlig bil att åka långt i, man sitter bekvämt även om man är lång.

Jag tror (hoppas) vi kommer behålla ådi tills den dagen vi skaffar en r8:a :banana

Här får du bra tips om begagnat köp http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1388/a1388.php&var=

Lycka till och hoppas du blir nöjd med din TT
Jag håller INTE med.

vi åkte 6 pers i en... men å andra sidan sitter jag med knäna i instrumentpanelen i passagerar sättet även med stolen max bak. doch är jag 192 och har långa ben.

Jag gillar små sportbilar och jag jag gillar audi men ttn är en frisör/tjejbil... Åker hellre fiat 9/11 (tror jag dom heter?)

Fast den är bättre än mx5 (värre tjejbil) eller z3 (frisörbil)

Köp en mr2a dom kan svänga iaf, audin understyrväll som alla andra audis tyvärr gör orginal? Eller är det så trångt i cupen för att motorn faktiskt sitter längre bak?

Jag skulle tro att Mazda MX-5 Miata är en bil för dig...

Haha jag sökte den i veckor innan jag såg den live (om jag faktiskt ska vara ärlig) ;) blås lite på den och den välter :P Finns dock V8 kitt till den :banana

Köp en mr2a dom kan svänga iaf, audin understyrväll som alla andra audis tyvärr gör orginal? Eller är det så trångt i cupen för att motorn faktiskt sitter längre bak?
Hmm finns det Mr-2 som inte e Convertible? Är ute efter en lagom bil utan Convertible, Tror mer på aircondition här än att bli kyld av vinden under sommar, har sutte bak på några truckar 40+, man svettas som aset endå.

Last edited:
Haha jag sökte den i veckor innan jag såg den live (om jag faktiskt ska vara ärlig) ;) blås lite på den och den välter :P Finns dock V8 kitt till den :banana

Hmm finns det Mr-2 som inte e Convertible? Är ute efter en lagom bil utan Convertible, Tror mer på aircondition här än att bli kyld av vinden under sommar, har sutte bak på några truckar 40+, man svettas som aset endå.
Jöpp en kompis hade en mr2a med plåttak och en annan en tt samtidigt, mr2an van stort i kör glädjepå skånska små vägar iaf hur dom är på längre turer vet ja inte.

Jag håller INTE med.

vi åkte 6 pers i en... men å andra sidan sitter jag med knäna i instrumentpanelen i passagerar sättet även med stolen max bak. doch är jag 192 och har långa ben.

Hur sjutton fick ni in 6 personer :gnissla
Står en liten varning om att man får inte vara över 150 för att sitta i bak så baksätet används enbart för att ha någon väska där eller dylikt. Tjejpolaren skulle envist prova..det slutade med att hon slog i hövet trots att vi nog xx antal gånger sa "akta hövet" innan hon gick in...

Last edited:
Hur sjutton fick ni in 6 personer :gnissla

Står en liten varning om att man får inte vara över 150 för att sitta i bak så baksätet används enbart för att ha någon väska där eller dylikt. Tjejpolaren skulle envist prova..det slutade med att hon slog i hövet trots att vi nog xx antal gånger sa "akta hövet" innan hon gick in...
2 Korta pesoner bak (160-165) med en liten tjej på 150 liggandes över dom, jag i passagerar stolen med en tjej i knät.

Vi fuskade då alla utom föraren va ganska doppade med sprit.

När jag tänker efter låg det en rygga bakom stolen så de va nog det att stolen inte gick hela vägen bak som gjorde att jag slog i knäna.

Va några år sen dock så lyssna mer på dom som har en 0an.

Jöpp en kompis hade en mr2a med plåttak och en annan en tt samtidigt, mr2an van stort i kör glädjepå skånska små vägar iaf hur dom är på längre turer vet ja inte.

Mr2'a är ju same same, tråkig-liten-ful och opraktisk bil.

Har man inte pengar tror jag konceptet liten cab/coupe sportbil med go prestanda är svårt.

*/ ?>
Back