Äger du ett special transportband för MC?

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
_Har försökt att hitta ett transportband gjort för MC idag. Dock hittar jag inget.. Det skall vara ett sådant där specialband som är gjort för att frakta MC. Man spänner helt enkelt det mellan handtagen på styret och sen ner i backen.

Skall åka till falkenberg imorgon och skall spänna upp MC på släp ikväll Min lilla fråga är nu om det möjligtvis finns någon i göteborg med omnejd som skulle kunna tänka sig att låna ut sitt / hyra? Behöver ha det från ikväll till imorgon kväll!

;Måste väl finns massor med folk som kör bana och använder sig av detta band??

:Bugar :Bugar

Bara att ringa.. /sms:A /Pm:a what ever =) 0702-331888

klart bästa sättet (ENLIGT MIG) är att ha hojen ståendes med framhjulet fixerat och ett spänband på varje sida av hojen i bakramen spänd fram.

Lycka till MVH Oskar

Catway skrev:
2273504 _Har försökt att hitta ett transportband gjort för MC idag. Dock hittar jag inget.. Det skall vara ett sådant där specialband som är gjort för att frakta MC. Man spänner helt enkelt det mellan handtagen på styret och sen ner i backen.

Måste det va spexial?

Det går la bra med ilket spännband som helst från t.ex. OK/Q8. Det med endast ett spärrhandtag, alltså ej ett delat band med en ögla i andra änden, e bäst. Men det andra gör sitt jobb med bravur det också.

Ääh! Som RoLLER säger, skaffa vanliga spännband. Det går galant. Spänn upptill i gaffelbenen, dra tills den står stadigt. Säg för dig själv "den kommer ingenvart" och var glad.

Såna här du menar? Dessa är iaf Motrax-produkter, så deras åf har det kanske.

hdonbike.jpg

motraxbarstrapslarge.gif

Vanliga spännband funkar aldeles utmärkt. Jag köpte mina på Biltema och har använt dem X antal gånger.

De där på bilden ovan ser dock smidigare ut.

Specialvarianterna är fan så mycket bättre och väl värda sitt pris. En hoj som lossnat eller en spräckt kåpa p g a att ett bandelände inte varit samarbetsvilligt och det har genast kostat dig mer.

En del hojar är lätta att få fast på släp, då är det mindre nödvändigt. Min är en av den andra kategorin som inte är det, banden kommer alltid mot något som inte skall ta upp laster så man får mäckla en massa.

rerell skrev:
2273601 Såna här du menar?
De fördärvar handtagen efter ett tag - gummit tar stryk, gasrullen flyttas och hela handtaget kan lossna. Smidiga annars.

Jasså handtagen kan ta stryk =(

Men jag skall bara frakta 1 gång 15 mil =) Tycker det är lite dåligt att ingen innom GBG har ett sådant här förutlånging men men

nu är det 30 min kvar tills jag skall åka.. får väl ta vanliga skrot band då =)

klockan är nu 21:18 =)

Handtagen tar stryk?

Man behöver ju inte spänna för kung och fosterland. Jag har inte haft några problem och tycker det funkar mycket bättre än bara spännband.

(Fast jag har en lite annan modell, men samma funktion.)

Catway skrev:
2273504 _Har försökt att hitta ett transportband gjort för MC idag. Dock hittar jag inget.. Det skall vara ett sådant där specialband som är gjort för att frakta MC. Man spänner helt enkelt det mellan handtagen på styret och sen ner i backen.
Skall åka till falkenberg imorgon och skall spänna upp MC på släp ikväll Min lilla fråga är nu om det möjligtvis finns någon i göteborg med omnejd som skulle kunna tänka sig att låna ut sitt / hyra? Behöver ha det från ikväll till imorgon kväll!
;Måste väl finns massor med folk som kör bana och använder sig av detta band??
:Bugar :Bugar

Bara att ringa.. /sms:A /Pm:a what ever =) 0702-331888

Jag har, men bor i Eskilstuna. Har köpt mina på www.mcbolaget.se
Funkar kalasbra!!

Catway skrev:
2273849 Jasså handtagen kan ta stryk =(

Men jag skall bara frakta 1 gång 15 mil =) Tycker det är lite dåligt att ingen innom GBG har ett sådant här förutlånging men men

nu är det 30 min kvar tills jag skall åka.. får väl ta vanliga skrot band då =)

klockan är nu 21:18 =)

Vaddå dåligt? Ingen har såna för utlåning för att nästan ingen använder såna. Hur svårt ska det vara att spänna fast hojen med helt vanliga katchonk-katchonk-spännband som alla andra? Tillochmed min blonda kompis Anna som inte är ett dugg intresserad av hojar behärskar tekniken, så varför skulle inte du göra det?

Visst går det bra att använda vanliga spännband och inget mer, men med motrax spänntjosan över styret går det ännu smidigare!
Har haft en sådan i ett par år och det har funkat hur bra som helst.
Rekommenderas för snabba och riviga lastningar! :tungan

jag kör me tajdown eller va dom heter.. finns nog i alla mc affärer och på biltema... krokar i varje ände bara att haka i styret och i släpte och dra fast... har funkat för mig me enduron i 4 år och de har fraktas i tid och otid varje vecka utan nå haveri.. funkade även fin fint då jag hämtade min fzr och körde 17 mil på släp...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd