Äger du en GSR? Se hit! :)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Det är som så att jag fått ett bytesförslag mot en av mina andra leksaker. Jag har blivit erbjuden en GSR 600, och funderar nu på att genomföra bytet. Årsmodell 06.

Är det något speciellt man ska se upp med?
Serviceintervaller? När ska det justeras ventiler?

Har stenkoll på vad man i vanliga fall ska kolla, men tänkte höra om det finns några speciella saker att kolla på dessa hojar?

Verkar vara en trevlig hoj, med fin motor, bromsar och relativt bra fjädringskomponenter?

Tjena,

ägde en GSR i 2 år. Trevlig hoj om du gillar att varva. mycket underhållande på kurvig väg (körd ifrån min kompis på GSX-R1000).

Det enda problemet jag hade var en tändspole som hade gått sönder redan före köpet.
Jag gjorde missen att inte kolla tomgången på helvarm maskin.
Den söndriga spolen gav endast 12Ohm när de restiga spolarna 3 gav ca 14Ohm. Efter bytet gick den väldigt bra.
Fullgas gick bra men tomgång-3000rpm var hoppig.

Fördel med cykeln är att du behöver inte nödvändigtvis mappa om den ifall du byter rör.
Jag körde förhöjd bränsletillförsel 2% som vilken som helst auktoriserad verkstad kan göra, efter att jag böt till leo vince slip on.
Det hjälpte, gick inte lika ryckigt och minskade på smällarna.:)

serviceintervall 600mil och ventil vid 2400mil, helt som på alla andra hojar av denhär typen. :)

Fan vad kung!

Visst var det ställbar dämpning på den? Förspänning fram, och fullt justerbar bak?
Detta är förmodligen ingen hoj som kommer bli kvar i min ägo, men jag vill inte göra en brutal förlustaffär på bytet så jag ska försöka vara försiktig och se till så allt är okej på hojen.

Går bytesaffären igenom så kommer båda mina hojar åka ut på annons, men vem vet - den lilla GSR'n kanske överraskar mig :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park