Ägda bilister!

Jag skulle till jobbet en kylig morgon och blir stående vid första rödljuset. Bredvid ställer sig två killar på en eu-moppe och börjar gasa å hetsa till rejs. Jag hade visiret nere å ignorerade nööööönönönöööööönönönööööööönönönö och deras exalterade vinkande. När det väl blev grönt ville jag bara bort från dom så jag drog på lite över lagom och dumpade kopplingen. +5 i backen och iskalla däck, jag gjorde mitt livs första rullande burnis 15 meter rakt ut i korsningen. Det börjar sluta spinna så jag fortsätter rakan fram, mot rondellen och försvinner i trafiken. Det såg säkert väldigt coolt ut, jag satt mest livrädd och förvånad över att jag fortfarande höll mig upprätt :D Tur att man har spegelvisir :D

:D Hade varit kul att se ditt ansiktsuttryck då!

En dag när jag körde efter allén i GBG med Rockstern hamnade jag längst fram vid ett rödljus, och i vanliga fall kör jag lungt i tät stadstrafik.

Den här gången kom det dock en HD(kopia?) med öppet system och trängde sig mellan bilarna och ställde sig brevid mig. Han tittade menande på mig och nickade samtidigt som han ryckte lite i gasen(för att den inte gick på tomgång?) och flinade...

Helt plötsligt blev det gult, då varvade jag lite, och på grönt släppte jag kopplingen och stack, när jag kommit genom korsningen tittade jag i backspegeln och såg att han knappt kommit över stopplinjen:va

Vid nästa rödljus hände roligt nog samma sak, fast när han fick syn på vem han stod jämte så bytte han fil:yoparty

För några år sedan när jag hade en Ninja 636 02:a och var ute på en sväng och på hemvägen tog jag E6:an en bit och då kommer det en M3 E46:a och kör om, ung och gaskåt som man är så hänger jag på....först är det lite trafik men sen lättar det upp och han står på så mycket han kan och jag ligger efter, hänger ju på utan problem men vid 230 Km/h ca tänkte jag att jag skulle hänga av honom och går ut i vänsterfilen och vrider på...närmar mig först lite men vid ca 245-250 Km/h så försvinner han mer och mer... :rolleyes:
M3:an är ju normalt fartspärrad men denna var säkert chippad med borttagen spärr för den bara pinnade på och min 636:a gjorde väl 260 kanske...

Bilar är lite svårare i högre hastigheter :gnissla

Jävligt många 125or måste faktiskt vara strypta (:mattias) men just i hans fall har du rätt, knappast att en CBR 125 är strypt.

(OFFTOPIC)

Tjo, det visste jag inte.
Jao, att dom får ha max 11 kw visste jag, men inte att det fanns någon anledning att strypa ner till 9,7 kw

(ONTOPIC)

Jaja jag får väl berätta om mitt lilla race också.

Jag kommer glidandes fram o stannar vid ett rödljus.
I andra filen står det en svart Ford Mustang GT av nyare årsmodell o väntar.
Han kollar lite, flinar o varvar..
Jag kollar lite på han o båda är överens om vad som gäller.

Jag drar han ganska hårt i starten o stannar vid ett rödljus längre fram.
Detta rödljus blir grönt precis lagom tills att han är ikapp så här sticker han ju ifrån.
Men jag hakar på o efter en rondell så kommer vi ut på en lite större väg; kastar mig ut i vänsterfilen och kommer om.
Sen blir vägen en-filig :D (heldragen linje; refuger osv) den går altså genom stan.
Jag håller väl typ 110-120 Mustangen tätt bakom.
När sen bebyggelsen försvinner (det blir 90-väg) ger jag full rulle... Jag drar ifrån han men slår av lite vid 220... Ser i backspegeln att han börjar komma ikapp, men sen skulle han visst svänga av vägen så jag vann ju iaf :D

Låg på E4 strax utanför umeå med r6-05 och kommer upp i baken på några haschtraktorer(läs HD) som försöker ta sig om en golf...Undertiden ser jag en saab 9000 komma upp snabbt i spegeln och en chaffis med moppemusch...Så fort traktorer kommit om så börjar saaben hetsa så jag petar ner och ökar sakta...Killen ler så att han klyver ansiktet då han tror han hänger med, men tappade det snabbt då jag vrider fullt och är 300m före efter några sekunder:yoparty

Hade en BMW X5 med stora motorn som vägrade byta ytterfil utan trodde sig kunna köra ifrån mig en dag i somras....ser hur bilen kränger i kurvan samtidigt som jag tröttnar på as som tror dom är nått.
Växlar ner o kör om honom i kurvan...på linjen, mellan han o en annan bil i 260 km/h. Han försvinner i backspegeln innan nästa krön.
Ibland känner man sig bra jävla tuff!! ...

Hängde av flera st R cyklar i somras på bl a nynäsvägen och bogesundsvägen med RS4:an. Att tro att man är snabb bara för att man sitter på 180 hkr är inte hela sanningen, gäller att kunna hantera ekipaget när det verkligen börjar svänga och går riktigt fort :-)

Jag har dödat en massa bilar i sommar... Två som sitter kvar i huvet... :D
En gång var det två finniga 18:åringar där föraren måste ha fått sitt körkort
dagen innan...
Han och polaren sitter och flinar som f-n när jag glider upp brevid och
naturligtvis så börjar dom varva satan.. Jag garvar i hjälmen så jag håller på att trilla omkull... Varvar tillbaka, bränner av lite gummi på mitt bakelit däck
och ställer mig och väntar på att det ska blir gult...
Gult blir det och står kvar för att ge honom en känsla av att iaf vara snabbare iväg vid rödljuset... Killen i bilen varvar satan och dumpar kopplingen.... och får motorstopp.... Jag sitter numera och bankar i tanken av
skratt...
Till det hela hör att han satt i en 240 från 80 talet... :D

Sen har jag fått racehugg vid norrtull... Med tanten bakpå...
En kille i 30 år åldern med två äldre herrar i samma bil...
Glider upp brevid och så varvas det brevid...
Tittar dit och alla sitter och kiknar av garv...
Varvar tillbaka och väntar på gult...
Gult blir det och iväg bär det... I dundrande 50km/h...
La i tvåan och väntade på att dom skulle komma ikapp...
Säger bara en sak... Tungt lastad Nissan sunny går inte fort...
väntar en stund tills dom kommer ikapp och ser hur alla i bilen
sitter och retar killen som kör och garvar sig harmynta..
Men kul som f-n hade vi alla som var iblandade iaf...

Har något minne av en Ådi TT som ville racea på E18 mellan Rinkeby och Järfälla...
Ung kille med yngre tjej, och jag med tanten bakpå...
Lite varvning från hans sida och tantens glada tjut bakifrån fick mig att
anta "utmaningen"... Varvar tillbaka och när det slår om till gult så bar
det av.. .Lite mer match än ovanstående men som vanligt så får man ju vänta på dom... Förnedrade honom ett par gånger innan hjulsta korset..
Gasa iväg... vääääääääääääänta... Gasa iväg... Vääääänta...
Men han ville fortsätta igen när det blev rött vid hjulsta korset...
Såg aaaaningens sur ut vid det här laget... :D
Så det blev samma visa igen... Fast sista racet då var han nog lite för förbannad eller exalterad för växlingarna sög och däcken tjöt riktigt ordentligt...
Tror nog han skämdes lite inför tanten :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...