Ägare till kontonummer?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Tjena!

Har lyckats hitta en lite lurendrejare på blocket! Skulle köpa 2 minne till datorn av honom! Betalade ett i förskott och skulle betala det andra vid leverans. Killen sa att han skickade minnena som ett rekomenderat brev (så att dom är försäkrade) i söndags. Alltså borde dom ha kommit fram i måndags om man hade tur och senast i tisdags! Men inget har kommit ännu! Killen har inte sin mobil på. Jag tror nu då att han lurat mig! Jag har en adress och ett mobilnummer, vet inte om adressen är riktig och mobilen verkar vara en kontantkorttelefon. Men jag har hans kontonummer som jag flyttade över pengar till! Genom detta borde ju polisen kunna få fram vem aset är, eller? Frågan är nu om jag som privarperson på något sätt kan få fram vem som kontot tillhör? Tacksam för alla tips!!

Polisen kan. Fast det är frågan om de har tid med ditt lilla bedrägeri. Tragiskt men sant.

Prata med banken du satte in pengarna på. Har du tur kan du få tillbaka pengarna om du har gjort en polisanmälan.

Du ska kunna ta reda på det bara genom att gå till banken, det var ju en här som blivit blåst på pengar då han skulle köpa mobiltelefon.
Han tog reda på vem som ägde kontot och adress och allt!

hej
Om han nu har blåst dig så kan du inte göra ett piss :mad: (tro mig).
För när du gör polisanmälan så lägger dom ner det lika fort för det är för litet brott
Du kommer ej heller att få hjälp av banken att spåra nummret för dom har sin jävlade sekretes :huvet .
Som polisen säger du får skylla dig själv när du köper av en okänd.
Se det poisitiva du gör inte samma sak en gång till

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back