Ägare av Kawasaki Z750!!!

Maxad skrev:
jag har bara åkt choppers tidigare så jag tycker att v-maxen har riktigt bra väghållning

Maxad skrev:
vill du ha brutal kraft kan jag ju rekomendera v-maxen

Behöver jag lägga till något ? Näe.

(MARCUS) - Köp du en Z750. Det är nog en jäkla bra hoj. Jag provkörde en Z1000 en kort sväng i år, och den var riktigt trevlig upp till 170, då det började blåsa. 750'n är säkert rivigare och du får varva mer, men då blir det roligare att gasa....

Last edited:
övningskörde hela våren på en z750 och en z1000. Helt underbara hojar! otroligt fin balans, bra klipp i båda två... (lite bättre i tusingen, som man ju kan tro) Men 750 räcker långt! 112 häst eller nått sånt.
Sedan att bromsar och gaffel etc på 1000 håller en högre klass är ju extra krydda:) Men har du inte pengarna till en 1000 eller till försäkringen på en, så tycker jag 750 är en fulkomligt underbar hoj! Älskade den från första gången jag satte migpå/ såg den!

Jag testade Z1000 och R1 och du ser vad det blev i avatartexten. Den är snygg som fasen men detaljerna, bl.a. plastprylen som lurar ögat att det är en fet ram gillade jag inte. Ska man betala dyr försäkring och får mer hoj för stålarna så blev det som jag gjorde.

Antar att 750 hamnar i högsta försäkringsklass så jag vete fasen. Lockande med så lite stålar för en sprillans hoj men jag skulle nog satsa på 1000 i så fall. Faktum är att jag tyckte Z1000 kändes slö innan den kom upp i varv. Inte alls som R1 med mycket direkt från botten. Passa på att testa, det är ju inte svinkallt alla dagar ännu.

Kolla vem som också drömde om en Kwak för ett tag sen: :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=19042&highlight=z1000

Photoshoppad:
attachment.php

Vibrationerna som alla journalister noterat ,Känns dom som en hästspark i näven eller ???=) Ni kanske inte ens tänkte på dom ??

Det blev ej någon ny z750 köpte en Duke istället, försäkringsklassen var för hög för mig... Är super nöjd med nya hojen.

Värsta är ju att de är lika djävla dyra att försäkra som kåphoj.

(MARCUS) skrev:
Hej! Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av denna hoj, funderar på att köpa en ny svart 04 för 68000:-

Motorn är det bra klipp i den?
Blåser det mycket med den nakna kåpan?
Det står i testerna att den vibrerar mycket, är det så?

Finns det något roligare alternativ? :confused: :confused:

Tacksam för svar :tummenupp

Mvh (MARCUS)
hade själv en hornet 600 innan, nu har jag en zx12a NAKEN. man blir snabbt trött på mindre kubik så kanske du ska köpa lite mera kubik :tungan

Superbee skrev:
Vmax passar väl endå som streetfighter?

Satans drag i den maskinen har man ju allt hört
eller är jag helt fel ute?

Den är helt överskattat, den lämnar bara strax över 120 på bakhjulet. Det är glidarchassiet som gör den så snabb vid rödljusen då den inte wheelar lika lätt som en sportcykel med sin långa hjulbas och enorma vikt. Dock en ball hoj med skönt ljud, men varför det byggs streetfighters på den övergår mitt förstånd då en fighter inte bara ska ha ett ballt stuk utan även sportiga köregeskaper?

ang z750

Klipp i motorn... nja ja jo hyfsat. Själv laborerar jag lite med drevning. Ner en fram och upp två bak. Då blir det en skön weeliehoj. Tappar förvisso endel toppfart men speed är inte min grej. Över 160 börjar det blåsa rejält, men det funkar. Innan 160 är det som vilken hoj som helst i princip. Ang vibrationerna så känns det lite i fotpinnarna vid 6000 varv men det är inget som jag stört mej på... lycka till!!!
:yoparty

Hightuned skrev:
Den är helt överskattat, den lämnar bara strax över 120 på bakhjulet. Det är glidarchassiet som gör den så snabb vid rödljusen då den inte wheelar lika lätt som en sportcykel med sin långa hjulbas och enorma vikt. Dock en ball hoj med skönt ljud, men varför det byggs streetfighters på den övergår mitt förstånd då en fighter inte bara ska ha ett ballt stuk utan även sportiga köregeskaper?

Jo jag är beredd att hålla med dig om det

jag har bara åkt choppers tidigare så jag tycker att v-maxen har riktigt bra väghållning :hihi men nu när man börjar vänja sig så märker man ju att det är lite bråkig i kurvor. tung å lite gungig. men jag ska se om jag kan fixa lite väghållning i vinter....

Byt gaffelbenen! De där hijackes dämparna fram e inge kul. Har haft en max. kul hoj men effekten är lite lätt överdriven även om en finns där.
Z750n har väl 20 kusar mindre kanske men tar igen det på 80 kilo samt fjädringskomponenter och bromsar.

men maxen e charmig...:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back