Ägare av Kawasaki Z750!!!

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Hej! Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av denna hoj, funderar på att köpa en ny svart 04 för 68000:-

Motorn är det bra klipp i den?
Blåser det mycket med den nakna kåpan?
Det står i testerna att den vibrerar mycket, är det så?

Finns det något roligare alternativ? :confused: :confused:

Tacksam för svar :tummenupp

Mvh (MARCUS)

Även för den mest inbitne V-max anhängaren så är ju hojarna (V-max/Z750) inte jämförbara. Dom baserar sig på helt olika koncept.

Har inte provkört Z750:an men den fick ju beröm för kåpan.
Samt att motorn härstammar väl från ZX-9R:n.

Jag har några inscannade repotage om Z750:an ifall du vill ha. Annars kan jag rekomendera sporthojhubben. *wink*

Bättre alternativ

Jag köpte min Bandit 1200 -04 i juli detta året helt ny hos svensk handlare för 69.900:-

(MARCUS) skrev:
Hej! Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av denna hoj, funderar på att köpa en ny svart 04 för 68000:-

Motorn är det bra klipp i den?
Blåser det mycket med den nakna kåpan?
Det står i testerna att den vibrerar mycket, är det så?

Finns det något roligare alternativ? :confused: :confused:

Tacksam för svar :tummenupp

Mvh (MARCUS)

Wiseguy skrev:
Även för den mest inbitne V-max anhängaren så är ju hojarna (V-max/Z750) inte jämförbara. Dom baserar sig på helt olika koncept.

Har inte provkört Z750:an men den fick ju beröm för kåpan.
Samt att motorn härstammar väl från ZX-9R:n.

Jag har några inscannade repotage om Z750:an ifall du vill ha. Annars kan jag rekomendera sporthojhubben. *wink*

Vill gärna dina inscannade ha repotage! :tummenupp

Sporthojhubben? vad är det? :confused: :confused:

Mvh (MARCUS)

nej dom är väl inte jämförbara men jag la fram ett annat förslag på hoj :)

jag vet inte vad det skiljer på försäkring å inköpspris men jag skulle hellre satsa på en Z1000 än en 750. mer power å så är ju de 4 utblåsen otroligt sexiga :banana

Maxad skrev:
nej dom är väl inte jämförbara men jag la fram ett annat förslag på hoj
Jag var faktiskt inne på att skaffa en V-max för något år sedan. Men det föll på att alla sa att dom var lite svåra i kurvigare partier.
Men det är coola hojar. Speciellt med tanke på att den kom 1985.

Maxad skrev:
nej dom är väl inte jämförbara men jag la fram ett annat förslag på hoj :)

jag vet inte vad det skiljer på försäkring å inköpspris men jag skulle hellre satsa på en Z1000 än en 750. mer power å så är ju de 4 utblåsen otroligt sexiga :banana
Utblåsen på Z1000 har delat hojvärlden i två delar, antingen hatar man eller så dyrkar man dem :). Jag tillhör de som hatar utblåsen, Z750s "normala" tycker jag passar betydligt bättre.

Jag tycker att Z750 verkar vara en jävligt prisvärd och kul hoj, 110 hk på veven räcker rätt bra för mig åtminstone, det enda är väl kanske att man skulle sakna ett lite fetare vridmoment.

Jag var faktiskt inne på att skaffa en V-max för något år sedan. Men det föll på att alla sa att dom var lite svåra i kurvigare partier.

jag har bara åkt choppers tidigare så jag tycker att v-maxen har riktigt bra väghållning :hihi men nu när man börjar vänja sig så märker man ju att det är lite bråkig i kurvor. tung å lite gungig. men jag ska se om jag kan fixa lite väghållning i vinter. men som sagt, det är en helt klart annorlunda cykel

Utblåsen på Z1000 har delat hojvärlden i två delar, antingen hatar man eller så dyrkar man dem . Jag tillhör de som hatar utblåsen, Z750s "normala" tycker jag passar betydligt bättre.

ja smaken är som baken, och tur är väl det. jag tycker det ser fett ut!

ja jag började i lite fel ända kan man säga :hihi åkte på den här förut
oscar-marklund.jpg
hade en annan custom samtidigt... men sen köpte jag en v-max och gjorde streetfighter av den

Maxad skrev:
jag har bara åkt choppers tidigare så jag tycker att v-maxen har riktigt bra väghållning :hihi men nu när man börjar vänja sig så märker man ju att det är lite bråkig i kurvor. tung å lite gungig. men jag ska se om jag kan fixa lite väghållning i vinter. men som sagt, det är en helt klart annorlunda cykel

ja smaken är som baken, och tur är väl det. jag tycker det ser fett ut!
Streetfighter av V-MAX?
Har en polare som satte på sporthojshjul på sin v-max, den blev mindra bångstyrig då..
Kolla på det!

eus skrev:
Hur fan går det till?

Vmax passar väl endå som streetfighter?

Satans drag i den maskinen har man ju allt hört, ok för att de e lite customstuk, men det är ju verkligen en riktig Street machine!
Rödljuskrigare passar nog bra på den också!

Alla streetfighters behöver väl inte se ut som stunthojar?

eller är jag helt fel ute?

Någon Z750 ägare som vill tilläga något? :tummenupp

Mvh

Wiseguy skrev:
Ifall du vill veta vilka som äger en Z750 så gå in här och sök på hoj. :rullandeu

Jag har redan provat...

Tack än då. :tummenupp

(MARCUS)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back