Ägarbyte för att byta försäkring

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vet någon om det funkar att göra ett ägarbyte till en annan person och sedan ytterligare ett ägarbyte tillbaka till mig för att byta försäkring?

Försäkringen jag har tecknas på ett år och får endast sägas upp tidigare om motorcykeln säljs. Det borde funka att göra ett ägarbyte men jag byter ju å andra sidan tillbaka till mig som ägare samma dag, jag vet inte om försäkringsbolaget på något sätt kan se att jag står som ägare på hojen igen efter det andra bytet samma dag.

FB kan se de 3 senaste ägarna (vilket vi alla kan).
Ringer man Vägverket kan man med bra relation få fram fler ägare.

Huruvida de två bytena fungerar praktiskt samma dag beror nog på resp FB.
Brukar inte "skojarna" byta typ 10 ggr per dag för att förvilla?
Om FB blir glada är ju en annan sak, men har svårt att tänka mig att de kan neka.

Ärligt talat spelar det inte mig så stor roll vad försäkringsbolaget ifråga tycker så länge jag kan byta försäkring. Jag har betalt 7000:- i premie till de i år utan att kosta en spänn så för deras del är det bara förtjänst rätt ned i fickan.

blackis skrev:
2477535 FB kan se de 3 senaste ägarna (vilket vi alla kan).
Ringer man Vägverket kan man med bra relation få fram fler ägare.

Huruvida de två bytena fungerar praktiskt samma dag beror nog på resp FB.
Brukar inte "skojarna" byta typ 10 ggr per dag för att förvilla?
Om FB blir glada är ju en annan sak, men har svårt att tänka mig att de kan neka.

Vad jag undrar är om försäkringsbolag brukar ha för vana att gå in i Fordonsregistret och kolla vem en hoj överlåts till som de har försäkring på för att se om den faktiskt byter ägare eller om ägaren blir densamma efter två byten.

Last edited:
Jag har gjort det för att kunna ställa av min chopper, funka utmärkt. Tog bara lite tid att få tillbaka pengar, men bara att ringa och tjata:tummenupp

Mares skrev:
2477681 Jag har gjort det för att kunna ställa av min chopper, funka utmärkt. Tog bara lite tid att få tillbaka pengar, men bara att ringa och tjata:tummenupp

Det spelar mig inte någon större roll, eventuella pengar tillbaka är ju ren vinst för min del! :)

Då ska jag bara arrangera det hela...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...