Äga flera hojar

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är sugen på en motard men min fireblade verkar inte gå att sälja och jag vill inte ge bort den. Så jag funderar på att ha 2 hojar. Nån som har tips om hur man smidigast ställer av och på ofta samt fixar med försäkring? Vill ha det enkelt och billigt måste man kontakta f-bolaget hela tiden?

Har du halv eller helförsäkrad så övergår den automagiskt till garageförsäkring när du ställer av, och går tillbaka till hel/halv när du ställer på.
Appen "mina fordon" gör det enkelt att ställa av och på.

Har du halv eller helförsäkrad så övergår den automagiskt till garageförsäkring när du ställer av, och går tillbaka till hel/halv när du ställer på.
Appen "mina fordon" gör det enkelt att ställa av och på.

Yes, men det förutsätter väl att försäkringen är avställningsbar och inte årsförsäkring. Min ena hoj har avställningsbar försäkring och övergår då till garageförsäkring. Den kan ställas av och på max tio gånger per år. Den andra hojen har årsförsäkring och under vintertid spelar det ingen roll om den är påställd eller inte, försäkringens omfattning och kostnad är densamma ändå.

Hos lf får jag ställa av o på min cykel så mkt jag vill men det kostar 50kr varje gång du ställer på den..

Ha skiten påställd och försäkrad bara så kan du ta den hoj du känner för just då den dagen ;D nån tusing om året i försäkring får det vara värt :yoparty

Ha skiten påställd och försäkrad bara så kan du ta den hoj du känner för just då den dagen ;D nån tusing om året i försäkring får det vara värt :yoparty

Nja det var ju det jag försökte komma undan. Motarden kommer kosta 3000:- i årsförsäkring halv, medan trafiken för bladen går lås på 550:-/mån. Så funderingen var om det fanns nåt smidigt sätt att komma undan lite billigare då bladen mest kommer vara till banåka samt Gottröra TT.

Nja det var ju det jag försökte komma undan. Motarden kommer kosta 3000:- i årsförsäkring halv, medan trafiken för bladen går lås på 550:-/mån. Så funderingen var om det fanns nåt smidigt sätt att komma undan lite billigare då bladen mest kommer vara till banåka samt Gottröra TT.

Appen "Mina Fordon" och en avställningsbar försäkring?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026