Äckliga silverfiskjävlar!

Starstriker skrev:
Räcker det med katter? Kanske är det här ett perfekt uppdrag för en kamphund? En dylik skulle slita silverfiskarna i stycken i ett nafs!

Problemet är att kamphunden inte kommer åt de små rackarna eftersom den inte kan komma in genom springor od som de små fiskarna kan. Jag rekommenderar att passa på dem lite och ta några stycken från de att de är små, gör dem handtama och få dem att känna förtroende nog för dig för att faktiskt förråda sin egen ras! Sen börjar du träningen och vips har du fått dig en kampsilverfisk! Det är en myt att det måste vara en speciell variant av silverfiskar för att kampträna dem, vilken typ att silverfisk som helst går att få aggressiv! Det beror helt och hållet på ägaren!! Se bara till att deras aggressivitet inte går överstyr och riktar sig även mot dig eller andra medlemmar av människosläktet! Lycka till! :hihi

LayDeeOmega skrev:
Nja, jag tror jag håller mig till mina katter. Jag litar fullständigt på dem och tror absolut att de kan göra ett minst lika bra jobb som en hund på den fronten.

Du vet, det tror inte jag. Jag tror dina katter och silverfiskarna kommer bli jättebra polare och det hela kommer sluta med att katterna visar silverfiskarna hur man välter ner blomkrukor, spyr på hallmattan och sen sover resten av dagen.

Halogen skrev:
Du vet, det tror inte jag. Jag tror dina katter och silverfiskarna kommer bli jättebra polare och det hela kommer sluta med att katterna visar silverfiskarna hur man välter ner blomkrukor, spyr på hallmattan och sen sover resten av dagen.

Äggsackth! Det går icke att lita på djur. Jag har hört från en kompis plastmosters grannes psykolog att i vissa hushåll har katten och silverfiskarna gått ilag och haft samkväm med mjölbaggarna i skafferiet! Nä, håll ett öga på dom falska små liven, dom njuter av att lura in dig i falsk trygghet.

Bra idé. Man tar silverfiskarna dom när de är små och handmatar dom så att de känner sig trygga i ens närhet. När de är trygga nog och ligger och idisslar kan man enkelt stampa ihjäl dom eller flejma dom med en flaska hårspray! :hihi

Nienna skrev:
Problemet är att kamphunden inte kommer åt de små rackarna eftersom den inte kan komma in genom springor od som de små fiskarna kan. Jag rekommenderar att passa på dem lite och ta några stycken från de att de är små, gör dem handtama och få dem att känna förtroende nog för dig för att faktiskt förråda sin egen ras! Sen börjar du träningen och vips har du fått dig en kampsilverfisk! Det är en myt att det måste vara en speciell variant av silverfiskar för att kampträna dem, vilken typ att silverfisk som helst går att få aggressiv! Det beror helt och hållet på ägaren!! Se bara till att deras aggressivitet inte går överstyr och riktar sig även mot dig eller andra medlemmar av människosläktet! Lycka till! :hihi

Penguin skrev:
Ett gör det själv-tips oxå. Fukta en vanlig dagstidning och rulla iop till ett rör på kvällen. Silverfiskarna kommer att dras till denna eftersom de gillar fukt och gärna käkar tidningspappret. Sen smyger du upp på natten/tidig morgon och knölar ihop tidningen och spolar ner den på dass.
Det där låter som ett recept på hur man ska få stopp i avloppet. :va

1) städa oftare
2) Anticimex
3) Bit ihop, de är ju fullkomligt harmlösa!

LayDeeOmega skrev:
Någon som vet ifall silverfiskar anses göra någon skada??

Nä egentligen inte. De är inga höjdare att ha i ett bibliotek eftersom de äter upp limmet som håller ihop gamla böcker (Anticimex är kund till mig, har hört det från en kille där). Och eftersom de kan knalla mellan din golvbrunn i dushen och in i skafferiet i köket under samma nattvandring så är det ju inte helt fräscht. De kan angripa kläder också men det är ovanligt eftersom de helst vill ha det fuktigt och mysigt.

fazerfun skrev:
1) städa oftare
2) Anticimex
3) Bit ihop, de är ju fullkomligt harmlösa!

Nä egentligen inte. De är inga höjdare att ha i ett bibliotek eftersom de äter upp limmet som håller ihop gamla böcker (Anticimex är kund till mig, har hört det från en kille där). Och eftersom de kan knalla mellan din golvbrunn i dushen och in i skafferiet i köket under samma nattvandring så är det ju inte helt fräscht. De kan angripa kläder också men det är ovanligt eftersom de helst vill ha det fuktigt och mysigt.

Jag vill också ha det fuktigt och mysigt... Hjälp, jag har silverfiskgener i mig!! :3freak

Någon som har ätit en silverfisk? Funderar på hur de smakar...

Starstriker skrev:
Bra idé. Man tar silverfiskarna dom när de är små och handmatar dom så att de känner sig trygga i ens närhet. När de är trygga nog och ligger och idisslar kan man enkelt stampa ihjäl dom eller flejma dom med en flaska hårspray! :hihi

Japp! Det är en ide det också! JAg gjorde något liknande det när vi bodde på landet och hade svåra problem med sk mördarsniglar..jag matade dem och när de var samlade hade jag ihjäl dem..hur ska jag inte säga.. :hihi

Superbee skrev:
Ni som bor i sunkiga hyresrätter kanske känner till vårt hatade husdjur som ingår i hyran?

Silverfiskjäveln!!!
:mad:
Hur i helvete blir man av med dessa satans otyg??

Skaffa katt som käkar upp dom?
Hälla konstiga hokuspokusmediciner överallt?

Ge mig råd o tips nu snällaaaaaa!
Fånga in dom, kör hojjen varv.. mata sedan in dom i avgaspuffen å gasa utahelvete samtidigt som du nynnar på Burn Mother Fucker BUUURN! :rofl

Har du inte sett tratten och finkel? de löste problemet ganska lätt med sin gamla surdiesel.. jag antar att du ändå har penisförlängaren i sovrummet...då det bara att dra en böörnout..

Halogen skrev:

jo, jag ser faktiskt att den risken är rätt överhängande :va

Nienna skrev:
Det är en myt att det måste vara en speciell variant av silverfiskar för att kampträna dem, vilken typ att silverfisk som helst går att få aggressiv!

tror jag ska träna den silverfisken jag sett till att bli en kampsilverfisk. Sedan är ju problemet ur världen (förutsatt att den inte har ihjäl mig). :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti