Äckliga silverfiskjävlar!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Ni som bor i sunkiga hyresrätter kanske känner till vårt hatade husdjur som ingår i hyran?

Silverfiskjäveln!!!
:mad:
Hur i helvete blir man av med dessa satans otyg??

Skaffa katt som käkar upp dom?
Hälla konstiga hokuspokusmediciner överallt?

Ge mig råd o tips nu snällaaaaaa!

Superbee skrev:
Ni som bor i sunkiga hyresrätter kanske känner till vårt hatade husdjur som ingår i hyran?

Silverfiskjäveln!!!

Anticimex skickar hem små plastdosor du fyller med ett medel. Funkar jättebra!

:pannkyss

Långa farbron skrev:
Eller ring till hyresvärden och be att han tar dit Anticimex.

Hyresvärdens försäkring täcker sannolikt "saneringskostnaderna". Prata med denne så får du råd och ev. bekämpningsmedel av Anticimex eller motsvarande.

Ett gör det själv-tips oxå. Fukta en vanlig dagstidning och rulla iop till ett rör på kvällen. Silverfiskarna kommer att dras till denna eftersom de gillar fukt och gärna käkar tidningspappret. Sen smyger du upp på natten/tidig morgon och knölar ihop tidningen och spolar ner den på dass.

Jag har lärt mig att leva med en liten mängd silverfiskar. Dom kan bli fem år gamla och riktigt klipska, faktiskt. Dessutom har dom bott här längre tid än jag har. Hittar jag en i veckan (som nu) så är det acceptabelt.

Även du och dina silverfiskar kan lära er att leva i symbios.

anja skrev:
Jag har lärt mig att leva med en liten mängd silverfiskar. Dom kan bli fem år gamla och riktigt klipska, faktiskt. Dessutom har dom bott här längre tid än jag har. Hittar jag en i veckan (som nu) så är det acceptabelt.

Alla är inte riktigt lika djurvänliga som dig :hihi. Har du inte blivit av med domma där än?

HanneZ skrev:
Alla är inte riktigt lika djurvänliga som dig :hihi. Har du inte blivit av med domma där än?

Jomen jag... säger ju det. Hittar typ en i veckan. Under sängen. Och då måste jag verkligen leta. Har ju barrikarderat ytterdörren, så ingen utomstående silverfisk kan komma in.

Jag provade att städa. De försvann på ett par dagar... kanske kan vara något att prova?

t-rex skrev:
Jag provade att städa. De försvann på ett par dagar... kanske kan vara något att prova?

Här städas de frenetiskt vetefan vart de kommer ifrån?

Man måste ju kunna hälla ner nån smörja i golvbrunnar o rör, för sannolikt där de kommer in?

Superbee skrev:
Här städas de frenetiskt vetefan vart de kommer ifrån?

Man måste ju kunna hälla ner nån smörja i golvbrunnar o rör, för sannolikt där de kommer in?

nej. :fakta

dom kanske BOR i golvbrunnen, men från början kommer dom utifrån. antagligen genom ytterdörren. (jag säger ju att dom är klipska!)

Superbee skrev:

Silverfiskjäveln!!!

Har själv samma problem. Hittade en silverfisk igår natt... SÅ nu får katterna vara i badrummet större delen av deras vakna tid :hihi

anja skrev:

de e ju nästan så man blir avundsjuk :)

LayDeeOmega skrev:
Har själv samma problem. Hittade en silverfisk igår natt... SÅ nu får katterna vara i badrummet större delen av deras vakna tid :hihi

Räcker det med katter? Kanske är det här ett perfekt uppdrag för en kamphund? En dylik skulle slita silverfiskarna i stycken i ett nafs!

Det gamla hederliga insektsmedlet Radar fungerar bra mot Silverfiskar. Spraya runt lister, under diskbänk m m. Medlet ligger kvar rätt länge efteråt och de små liven kan dö flera dagar efter att medlet sprayats ut. Rensade en gammal stuga med trägolv på silverfiska på så vis. Sprayade golvet på fredagen, kom tillbaka på måndagen och dammsög bort hela släkten Silverfisk.

Starstriker skrev:
Räcker det med katter? Kanske är det här ett perfekt uppdrag för en kamphund? En dylik skulle slita silverfiskarna i stycken i ett nafs!

Nja, jag tror jag håller mig till mina katter. Jag litar fullständigt på dem och tror absolut att de kan göra ett minst lika bra jobb som en hund på den fronten.

Herman skrev:
Massor... är grymt farliga.

menade mer om de är klassade som skadedjur eller inte...

Placera ut en spindel där de finns. Hade en spindel som bodde i badrummet...såg inte en silverfisk där sen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti