¤¤ Turbo-bike Meet 200 ?? ¤¤

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Västerås
Hoj
2000, HD Sportster
Turbo - Bike Meet 2007



BIKE Weekend, Västerås Flygplats 11–12 Augusti

Stans Snabbaste Hoj 0 - 2300cc
Stans Snabbaste Hoj Turbo
Custom Twin Drag 0 - 2300cc
V - Max
Twin Bike
Street Bike
Super Gas Bike
Junior Dragbike
Prova på Mc Dragracing / Tidkortskörning

Anmäl din Hoj / Mc, = 300 Kr
http://www.xtremeracing.se/main.php?sprakID=2&menyID=6&umenyID=2


Nordic Stunt Riding Championship, Västerås Flygplats 11–12 Augusti

Stunt Elit
Scooter / Moppe
Amatör / Nybörjare

Anmäl dig till Stunt Tävlingen, = 0 Kr
http://www.xtremeracing.se/main.php?sprakID=2&menyID=6&umenyID=3


Helgpass: 200 kr
Endagspass: 150 kr
Endast Kvällspass & Night Race Wars: 100 kr
(Kvällspasset gäller under lördagen kl 18.00 - 22.00 )

Barn under 12 år, gratis entré tillsammans med målsman
Gratis parkering
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Se så nu väntar jag på att det kommer ett helt drös med turbomoppar till denna tillställning...

Jag e sugen som attan, är ledig den helgen så det är inte alls omöjligt att jag dyker upp...:tummenupp

EDIT: Vad är det som gäller om jag vill gasa med turbo-moppen?
Prova på grejen eller kan man få någon form av endagarslicens?
 
Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jag e sugen som attan, är ledig den helgen så det är inte alls omöjligt att jag dyker upp...:tummenupp

EDIT: Vad är det som gäller om jag vill gasa med turbo-moppen?
Prova på grejen eller kan man få någon form av endagarslicens?



Bar agasa på :) du måste ha skyddsutrustning samt så betalar du enbart för rejs 300:- (Tror jag det va) så får du köra och får tidkort på dina körningar :)

Klart du ska komma och testa moppen som många andra :yoparty
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mycket möjligt att jag också dyker upp! Samkörning med Silverryggen och en annan polare. Tre personer, tre turbohojar :tummenupp
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Fan vad skoj det ska bli. Minns Fürsten från förra året och vill gärna se och höra fler turbohojar detta år:yoparty :yoparty
 

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Västerås
Hoj
2000, HD Sportster
Hur står det till med mötet

Det tycks inte bli nån större uppslutning , Jag har inte velat skriva om saken tidigare men jag blev lite skeptisk då jag hörde priset

Jag har svårt att tro att nån större skara turboåkare kan slanta sånna summor för att träffas på ett flygfält


Jag har full förståelse för att sånt här kostar skjortan , och jag tycker det är skitkul att folk försöker ordna med sånt här


Jag har dock ett seriöst förslag

Flytta detta möte till Västerås Bikweekend
Där finns redan klassen stans snabbaste hoj turbo

Jag tror knappast det skulle innebära nåt problem
att muta in en liten hage borta på johannisberg

Jag vet att V-max grabbarna redan gör detta ( klassträff )


Kanske Pippi eller nån skulle kunna kolla upp en sån här grej

Tiden börjar ju dock bli knapp

Peter

.

BOMBER Magazine, :Rockbanan har gått in som Sponsor för MC Stunt tävlingen på Speed Festival, Västerås Flygplats 11 - 12 Augusti

Förvänta Er "STUNT WAR 2007" :banana :banana :banana

TURBO - BIKE MEET 2007, äntligen har Turbo Hojarna fått den efterlängtade träffen. :rock :rock :öl

Minns Ni den "Vilda Finnen, ARTO NYKVIST", :yoparty just det, han som slängde sig av sin Kawazaki 1300
för att stå på Träskor efter hojen i över 220 km/t, :tummenupp vill besöka evenemanget i Västerås.



.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
ska troligen köra om jag inte fegar ur :näsblod :rolleyes:


Klart du ska va med :) Jag ska också va med och jag är en glad amatör som håller på att lära mig den ädla konsten att starta och köra bra..... Fasiken förra året på bike weekend fick jag pisk av alla :D men det var att deltaga som var det roligaste.....
 

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Västerås
Hoj
2000, HD Sportster
Kolla här vem som anmält sig till Speed Festival, BIKE WEEKEND

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163417

Vid tävlingarna förra året kom 6 000–7 000 åskådare.
– Det måste vara det största idrottsevenemanget i Västerås, publikmässigt sett. Vilken annan idrott lockar lika mycket folk, frågar han sig.

Bland alla dem som kommer denna helg finns stuntföraren Arto Nykvist. Finländaren gjorde sig känd genom att hoppa av sin mc i över 200 knyck, ställa sig på träskor efter biken några hundra meter och sedan hoppa upp på hojen igen tillsammans med galningen Patrik Fürstenhoff som satsar än en gång på att komma över 350km/h på ett hjul med sin xtrema turbo laddade Suzuki Hayabusa turbo vilket enligt han själv är den "sista" riktiga gränsen för vad som går att nå på ett hjul på mc. (det kommer även att lottas ut 5 åkturer med Patrik Fürstenhoff på hans turbo laddade Hayabusa i farter över 300km/h för dem som vågar)

Västeråsförare av intresse finns också. Det är stuntföraren Magnus Larsson och Alex Eneroth, 14 år, vilka tävlar i Dragbike för juniorer.

http://www.vasterastidning.se/Default.aspx?ca=6

http://www.vasterastidning.se/Default.aspx?ca=6&ad=2514

Välkommen önskar,
Sätrabrunn Mk
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
vilken äre av flygplatsena? står västeråsflygplats men den brukar ju inte utlånas till evenemang,utan den som power meet va på,den heter ju något annat än västerås flygplats.

så vilken äre?
 

Kulta66

Racer
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Västerås
Hoj
2000, HD Sportster
vilken äre av flygplatsena? står västeråsflygplats men den brukar ju inte utlånas till evenemang,utan den som power meet va på,den heter ju något annat än västerås flygplats.

så vilken äre?

Hässlö Flygplats, den stora,
Vi behöver en lång landningsbana då Mr Fürstenhoff skall köra 350 km/t !!

Flygfältet ligger direkt på vänster sida då du kommer in från Stockholms hållet.

Mvh, Tommy
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Vart var alla turbohojar???

Vart tog alla vägen som skulle komma till turbo bikemeet???!!!
Tror vi blev 5st hojar totalt! :confused:
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Vart tog alla vägen som skulle komma till turbo bikemeet???!!!
Tror vi blev 5st hojar totalt! :confused:

Vi var ju 3 st härifrån som skulle komma med turbohojar, men vi kör inte 100 mil tur och retur i regn. Här ösregnade det mer eller mindre hela dagen igår... Kass. Det hänger i luften idag också. Hade det varit fint väder så hade vi kommit, men inte när det finns risk för regn, då är det inte så kul att köra...
 

Peter72

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Överkalix
Hoj
2007 Suzuki 1300 Hayabusa Turbo
TurboMeet

Tjena Totte! Vilken kanon ide. Man skulle väl kunna ha den nånstans i mitten av landet eftersom det finns ett antal Turbo åkare här uppe i norr! Vi bor ju i ett avlångt land så det blir många mil om man ska åka ända längst ner! Alla tycker ju inte om att åka 150 mil eller mer:D
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
Tjena Totte! Vilken kanon ide. Man skulle väl kunna ha den nånstans i mitten av landet eftersom det finns ett antal Turbo åkare här uppe i norr! Vi bor ju i ett avlångt land så det blir många mil om man ska åka ända längst ner! Alla tycker ju inte om att åka 150 mil eller mer:D

dra i gång något så kommer vi 6 st från sthlm i skrivande stund blir säkert fler till sommaren :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top