Hayabusa-motor i GSX 1100 ram?

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Hej

Undrar bara om det är någon som testat och fått det att fungera att montera en Hayabusa motor i en GSX 1100 ram?

Har ett projekt hemma som jag på sikt vill ha i en lite roligare motor än standard gammel GSX som sitter där nu
download (1).png

Enklaste lösningen vore ju naturligtvis att trimma denna motorn eller välja en oljekyld GSXR rova men då jag redan har båda dessa varianter i ganska trimmat utförande vore det ju roligt om det är tekniskt lösbart att hiva i en modern Busa motor och skippa insprutningen mot en rad downdraft förgasare ex Keihin FCRD 41:eek:r

Frågorna är ju främst om det går att hänga i motorn med motorfästen ung enligt denna bild

motorfästen hayabusa.jpg

Går det att svetsa på fästen för det främre undre fästet på bilden på undre motorblock?

Har absolut ingen tidspress på detta projekt och det är mycket möjligt andra lösningar väljs innan jag kommer till skott men det vore som sagt roligt att få ta del av de erfarenheter ni har inom ämnet
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Inget svar på frågan, men intressant tråd. Ta hem en motor från england eller tyskland då från Ebay. Brukar finnas regelbundet till bra pris och ingen tull, bara lite frakt.

Har tänkt göra det själv men....
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
fick en idè när jag kika på den undre bilden men ring mig så ska jag förklara :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top