Bakdrevet vobblar zx10r 2008

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Halloj i stugan nån som har en aning vad som kan vara fel på mitt bakhjul har precis bytt drivpaket och märkte att bakdrevet vobblar. Har kollat gummina i hubben som drevet sitter på drevet går inte att vrida på de sitter stumt men tar ja tag i drevet o ruckar höger vänster rör det sig.Har knackat o tryckt för att få ner hubben så långt ner det går men det hjälper inte Har provat o o montera utan dem och då går det rakt inte startat hojen utan rullat för hand.
känns som hubben inte kommer enda in runt.

Tack på förhand
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Halloj i stugan nån som har en aning vad som kan vara fel på mitt bakhjul har precis bytt drivpaket och märkte att bakdrevet vobblar. Har kollat gummina i hubben som drevet sitter på drevet går inte att vrida på de sitter stumt men tar ja tag i drevet o ruckar höger vänster rör det sig.Har knackat o tryckt för att få ner hubben så långt ner det går men det hjälper inte Har provat o o montera utan dem och då går det rakt inte startat hojen utan rullat för hand.
känns som hubben inte kommer enda in runt.

Tack på förhand
Sitter det en distans mellan hubben och fälgen? Som stöd mellan lagren. Sitter den isåfall åt rätt håll?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
va för snabb o svara ja den trycker man ju in i hubben går väl inte sätta den fel
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag brukar använda startsprej som glidmedel när jag trycker dit hubben. Man får vara lite snabb innan den torkar
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Har använt lite smörjmedel men den vill inte gå hela vägen in man ser när man snurrar hjulet att sjävla hubben inte e intryckt när de snurrar får beställa nya gummin o ny distans lager e redan på ge hem se om det hjälper.
 

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag hade tagit lite silikonspray och sprayat på gummina, tryckt dit drevhubben och testat att knacka lite med en gummiklubba. Såna där drevgummin kan vara väldigt stumma. Kolla även så att hubben kan verkligen sitta åt vilket håll som helst så det inte är specifikt på något sätt. Och ja, givetvis så att gummina sitter åt rätt håll, men det lär du nog ha förstått själv :)
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Ja har provat smörja in dem gått bet på alla sätt:mad: även knackat med klubban så blir o beställa nya gummin på måndag. Det med hubben ska ja kika på men tror att man kan sätta dit hur som.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Känns mer som nåt du gör galet, tänker fel, felmonterat. Om den nu inte är riktigt på millimetern på plats så brukar den ju tvingas på plats när man drar åt axeln. Kan ju inte tänka mig att det blir bättre med nya gummin.

Kanske testa med att dra åt löst hjul med hjulaxeln? Ersätt svingen med hylsor/muttrar. Smörj med nåt som håller lite längre.

Dra åt lite, rucka på drevet, dra åt lite, rucka på drevet, dra åt......
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ja har provat smörja in dem gått bet på alla sätt:mad: även knackat med klubban så blir o beställa nya gummin på måndag. Det med hubben ska ja kika på men tror att man kan sätta dit hur som.
Du drar ju åt den med yttre distansen också, låter snarare som du monterat nånting fel. Alternativt är lagret i hubben slut, har du kollat det?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Mina ideer börjar ta slut lagret glappar inget va ja känner. Distanserna går itne sätta fel dem passar bara i 1 läge finns 3 st en i hubben dem andra 2 mot svingen på var sida ja får prova nya gummin lager e på g hem.
Prova de snurra hjulet utan gummina i då gick allt spikrakt så får hoppas på att nya gummin fixar det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ryckutjämnaren med bakdrevet sitter på ett kullager.
Vobblar bakdrevet är kullagret i ryckutjämnaren slut.
Mina 25 öre.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Ja har beställt läger bak de följer med 3 st antar det följer med till ryckutjämnaren
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Lagret från ryckesutjämnaren

Tagit bort lagret från ryckesutjämnaren lagret ser ut så även i lagersätet.
Va kan hänt lagret låter inge illa inge glapp.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top