ÅKA HOJ TILL JULLUNCH donken 25/12!!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vi i MCE (www.mce.se) har som tradition att varje år åka in till Mc Donalds på Sveavägen och äta gemensam jullunch på Juldagen kl 13.00, på hoj naturligtvis!! Oavsett väder!
Detta har man gjort de senaste 20 åren i klubben, vissa vintrar har de med sporthojar fått avbryta färden efter att ha kört omkull 3 ggr innan de ens har kommit ut från sin hemmagata !! :hihi
Då har det varit ok att ta på sig full mc-utrustning inklusive integralhjälm och åka bil in till donken..

I år är jag ny ordförande i klubben och tänkte att vi skulle utmana de största klubbarna i sthlm för att se vilka som trotsar den svenska vintern med flest antal deltagare! Därför vill vi nu utmana bla. alla på www.sporthoj.com att ta sig dit och käka lunch med oss!
Den klubb/ forum som har flest antal deltagare vinner!!
Ska försöka få till ett pris också!

Vilka vågar anta utmaningen!!??

.

Jag gillar tanken, om inte min kvinna får för sig att kalva (föda barn, alltså...) just då eller om vi precis har kalvat så kommer jag garanterat!

Ja hade det inte vart mer än 60mil dit så hade jag kommit... :)

ifall McD blir fullt med nissar i full MC-utrustning som kör MC på Juldagen, ringer dom polisen eller sjukhuset då :tomten

hur många har ni varit som mest från MCE?

Last edited:
Attans jag hinner inte få klart min hoj... annars hade man ju varit på...

Glöm inte att fota/filma så man får sig ett gott skratt när dom flesta kommer att vara som bambi på hal is :rofl

Åååh, nej. Fel dag. Jag firar jul då, utan min mc.
Jag var ute förra veckan ons-tors. Servade hojen i Stockholm. Snömodd på vägen hem till Märsta på torsdagens kväll. Spännande med vanliga gatdäck... Jo, jag har halkat omkring i snö förut. D e QL.

*DanTheMan* skrev:
Ni e inte kloka nån av er :kocko jag hoppas på 10 minusgrader,snöstorm o driv-is så ska jag ligga o hetsa er i baken i min varma sköna bil :D
HeHe!!

bikerwoman skrev:
UPPUPPUPP!!

Kom igen nu!! :tomten
Jag har få gränser men detta e ju vrickat!

Men har kört mc i 7 km för 2 år sedan i 17 minus..... vilken färd :Bugar var bara corden kvar pjuckorna!
Följebilen hade garvat sig harmynt.... det var ganska mycket snö o färden gick på cykelvägar där man prejjade ner mer eller mindre barnfamiljer med pulkor o grejjer.... prova bromsa med slicks ni!
Roligt var det iaf!
Toppade 90 hade hellre kört 200+ på bana med dem däckena!

Offtopic?
:notme

Kul ide.
Men... nu är ju jag inte därifrån, eller ens i närheten, så jag förstår inte eran perversion för McD. :confused:

Är det inte bättre att åka till något ställe som har god mat? :va
Vegabaren är väl mera lämplig.
Ok, inte centralt eller så, och lite högre hastighet på vägen dit kanske, men det blir ju bara mer spännande :hihi

God jul på er era posers :tungan

Klart att det finns betydligt roligare mat än på Donken, men det är ju liksom inte maten som e grejen;)
Sveavägen ligger ju centralt och bra i stockholm, det är därför och inte för deras utsökta julluncher vi brukar ses där :tummenupp

bikerwoman skrev:
Vi i MCE (www.mce.se) har som tradition att varje år åka in till Mc Donalds på Sveavägen och äta gemensam jullunch på Juldagen kl 13.00, på hoj naturligtvis!! Oavsett väder!
Detta har man gjort de senaste 20 åren i klubben, vissa vintrar har de med sporthojar fått avbryta färden efter att ha kört omkull 3 ggr innan de ens har kommit ut från sin hemmagata !! :hihi
Då har det varit ok att ta på sig full mc-utrustning inklusive integralhjälm och åka bil in till donken..

I år är jag ny ordförande i klubben och tänkte att vi skulle utmana de största klubbarna i sthlm för att se vilka som trotsar den svenska vintern med flest antal deltagare! Därför vill vi nu utmana bla. alla på www.sporthoj.com att ta sig dit och käka lunch med oss!
Den klubb/ forum som har flest antal deltagare vinner!!
Ska försöka få till ett pris också!

Vilka vågar anta utmaningen!!??

Hmm... åka från uppsala hoppas det är bra väder....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show