Hojen i lägenheten??

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Tänkte fixa denna bra idé i vinter, så man har någon fin inredningspryl som är dyyyr :) :)

men fråga ett par saker till er som har haft det.

Hur mycket luktar det igentligen? ska tvätta den grymt noga + att tömma tanken, men inte oljan o sådant. Kan tänka mig att det är däcken som luktar mest, med tanke på att de är mjuka "rennsport" puckar på nu.

Ingen som har några fina bilder på era åk inomhus?! :banana :banana

Men jag ska fan gömma nyckeln, slänga bort batteriet och larma den så jag inte hittar på nåt bus på fyllan/förfesten så det inte blir som norrmännen som var på film här i vintras :hihi
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Jag hade både min fiddy och min mini R1:a i lägenheten (innan dem blev stulna) fiddyn lukta inte mycket alls (4 taktare) det gjorde däremot mini R1:an (2 taktare....) så det är nog ingen fara...
 

Socrates

Guest
Här har du 2 bilder. Allt jag har gjort är att plocka ur batteriet. Blev aldrig av att tömma tanken och liknande...men hade inga bekymmer ändå när jag startade upp den efter några månader. Satte heller inget propp i avgasrör och liknande...och det luktade inte...tror jag...har ingen sambo så :tungan Men det finns väl en anledning till att man ska göra det kanske :)
 
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
hur får man upp en hoj för 3 trappor, e ett förhållandevis trångt trapphus?
ingen hiss ...på avsatserna i trappan är de väl nån meter svängrum ungefär...
kan ju inte direkt starta den å köra upp den, grannarna bli nog lessna då :tungan

varför ha den i garaget när man kan ha den som prydnad..! dessutom har jag ett stort tomt område bakom soffan som behöver fyllas :hihi ..

å hur får man ut den igen förresten..

vore gött å kunna sitta å putsa lite å pula istället för att släpa sig ner i garaget :)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har tänkt ha både motarden och kommande crossen i lägenheten i vinter. I sovrummet! :rock

Vad är det som gäller, så länge man tömmer tanken borde det inte vara något problem?
Jag bor i hyreslägenhet, ni som har haft hojar inne, ni har aldrig haft något problem med hyresvärden?

Vad är det som luktar eg? Skiten på hojen om man inte tvättar tillräckligt noga, ljuddämparen, tanken, oljan i motorn, förgasaren? Det blir ju en 2takt & en 4takt i lägenheten isf...
 
Last edited:

Socrates

Guest
Emmi skrev:
Jag har tänkt ha både motarden och kommande crossen i lägenheten i vinter. I sovrummet! :rock

Vad är det som gäller, så länge man tömmer tanken borde det inte vara något problem?
Jag bor i hyreslägenhet, ni som har haft hojar inne, ni har aldrig haft något problem med hyresvärden?

Vad är det som luktar eg? Skiten på hojen om man inte tvättar tillräckligt noga, ljuddämparen, tanken, oljan i motorn, förgasaren? Det blir ju en 2takt & en 4takt i lägenheten isf...


Min hyresvärd tyckte det var skitballt att jag hade hojen i lägenheten...men det är med all säkerhet inte alla som gillar det. Men vad skulle hyresvärden göra i ditt sovrum om man får fråga? :hihi
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Alex 6R skrev:
Tänkte fixa denna bra idé i vinter, så man har någon fin inredningspryl som är dyyyr :) :)

men fråga ett par saker till er som har haft det.

Hur mycket luktar det igentligen? ska tvätta den grymt noga + att tömma tanken, men inte oljan o sådant. Kan tänka mig att det är däcken som luktar mest, med tanke på att de är mjuka "rennsport" puckar på nu.

Ingen som har några fina bilder på era åk inomhus?! :banana :banana

Men jag ska fan gömma nyckeln, slänga bort batteriet och larma den så jag inte hittar på nåt bus på fyllan/förfesten så det inte blir som norrmännen som var på film här i vintras :hihi
Det luktade en aning, men det luktar ju bara godis :gnissla Men dock är det svårt att hålla sig från att starta upp den....Vilket jag gjorde :3freak
 

Bifogat

  • bågebilder 042.jpg
    bågebilder 042.jpg
    80.2 KB · Visningar: 770

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Emmi skrev:
Jag har tänkt ha både motarden och kommande crossen i lägenheten i vinter. I sovrummet! :rock

Vad är det som gäller, så länge man tömmer tanken borde det inte vara något problem?
Jag bor i hyreslägenhet, ni som har haft hojar inne, ni har aldrig haft något problem med hyresvärden?

Vad är det som luktar eg? Skiten på hojen om man inte tvättar tillräckligt noga, ljuddämparen, tanken, oljan i motorn, förgasaren? Det blir ju en 2takt & en 4takt i lägenheten isf...

Crossen kommer lukta rätt mycket..
Jag har provat,i sovrummet :tummenupp
Funkade inte trots en rätt så noga tvätt.Allt luktar på en tvåtaktscross :död
Men det är alltid värt ett försök :tummenupp
 
Last edited:

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Alex 6R skrev:
Tänkte fixa denna bra idé i vinter, så man har någon fin inredningspryl som är dyyyr :) :)

men fråga ett par saker till er som har haft det.

Hur mycket luktar det igentligen? ska tvätta den grymt noga + att tömma tanken, men inte oljan o sådant. Kan tänka mig att det är däcken som luktar mest, med tanke på att de är mjuka "rennsport" puckar på nu.

Ingen som har några fina bilder på era åk inomhus?! :banana :banana

Men jag ska fan gömma nyckeln, slänga bort batteriet och larma den så jag inte hittar på nåt bus på fyllan/förfesten så det inte blir som norrmännen som var på film här i vintras :hihi

Tot.renoverade och startade i lägenheten. Inga problem. Surt dock att bära ned den då jag bor på andra våningen utan hiss.... :rolleyes:
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Hade min 900RR -97 i lägenheten, fast inte som förvaring, jag körde med den varannan dag typ och tvättade den aldrig eller nått sånt innan, jag parkade den som den var. Asgött att somna till knäppandet från kallnande bromsskivor... :) Luktade inget, men såg jävligt bra ut. Efterett tag blev golvet lite färgat av däcken.

/fredde
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Hade SR:n i lägenheten förr. Ingen lukt direkt (förutom när man kickade igång den på fyllan). Dock blev det fula märken i golvet efter däcken. Det blir någon mystisk kemisk process mellan plastmattan och däcket, ungefär som jiggar som löser upp fiskelådar skulle jag tro.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag prova med diverse grejer för att det inte skulle lukta i sovrummet, inget hjälpte. Inget. Så nu ska jag prova att bygga ett "lock" av plexiglas att bygga in henne i.
 
Last edited:

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Muggen skrev:
Jag prova med diverse grejer för att det inte skulle lukta i sovrummet, inget hjälpte. Inget. Så nu ska jag prova att bygga ett "lock" av plexiglas att bygga in henne i.

Skam den som ger sig :tummenupp
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Muggen skrev:
Fixa en lång planka; lika lång som trappan. Fram med biran och ett par polare så knuffar ni upp henne. (Personligen hade jag nog kört upp den ändå :banana, med orginaldämparen då)

I svängarna då? Lyft baken på den så går det, brukar jag göra.


blir nog värt å fundera lite på :hihi

men tänk om alla kompisar bryter benen i vår när hojen ska ut :gnissla
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
heimdal skrev:
blir nog värt å fundera lite på :hihi

men tänk om alla kompisar bryter benen i vår när hojen ska ut :gnissla

Då tar du och lägger något mellan den långa plankan & väggen längst ner i trappan.. som hindrar plankan att glida framåt när du bromsar i trappan :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top