Vägverket grusar asfaltsvägar!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Det är väl inget nytt men vägverket är ute igen och lagar småvägarna med metoden att spruta tjära och fylla hålen med grus i överflöd! Att det blir vådligt för oss hojåkare att köra på varnar de inte ens om! :huvet Sträckan mellan 55:an (Uppsala-Enköpingsvägen) och in mot Uppsala Näs och Lurbo (Södra Gottsunda) är lagad på detta sätt. Se upp om ni nu måste ut på denna väg de närmaste dagarna.
 

Bifogat

  • grusad_väg.GIF
    grusad_väg.GIF
    36.7 KB · Visningar: 214
Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Simba skrev:
Sträckan mellan 55:an (Uppsala-Enköpingsvägen) och in mot Uppsala Näs och Lurbo (Södra Gottsunda) är lagad på detta sätt. Se upp om ni nu måste ut på denna väg de närmaste dagarna.

Kom precis hem den vägen.. grus, mörkt visir och mörkt ute är ingen bra kombination :gnissla
 

Mi

Muppig mupp! ;oP
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Köping
Hoj
-
Ska hälsa från min syster som är på väg emot Uppsala att dom har lagt ut tjära och grus på E4:an norr om Läby och genom Månkarbo.


//Veronica
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Såg på hemvägen att dom även varit framme med tjära och grus på E4:an mellan Kyrkbyn och söda infarten till Tierp. Och det var inte lite grus dom la ut heller... Smattrar fint i plåten/rutorna på bilarna. :mad:

// Lena
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Är inte vägverket skyldiga att skylta med varning för lagningar med löst grus på väg?

Är inte vägverket skyldiga att skylta med varningsskyltar vid lagningar av denna typ men massor av löst grus på asfaltsvägar? :huvet
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Lindén skrev:
Japp!
Annars så får dem pynta!

Tråkigt nog så pyntar dom inte för en förstörd säsong om hojen måste in på verkstad. Lämnade in min T-ace förra året, turligt nog på hösten. Det tog 5 månader innan den var klar.

Vägverket verkar ha "pippi" på dåliga lagningar, för några veckor sedan var jag påväg upp till Midlandabanan. I en höger böj var det lagat med något som liknade tjära. Regn och tjäran, eller vad det var, är ingen bra kombination. Det blev släpp både bak å fram. Turligt nog var det inte vägräcke där och inget möte heller.
:mad:
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
Ingen som ar jurist?

Kan man inte anmäla vägverket för framkallande av fara för annan? Om man gick ihop och gjorde en gruppanmälan kanske man kunde få dem att sluta "laga" vägarna sådär. :va

(Och om de kossorna bara tänker på ekonomin så räcker det ju med att en hojåkare åker av och skadar sig för att det skulle ha betalat sig att laga vägen ordentligt..) :mad:
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
nidan skrev:
Kan man inte anmäla vägverket för framkallande av fara för annan? Om man gick ihop och gjorde en gruppanmälan kanske man kunde få dem att sluta "laga" vägarna sådär. :va

(Och om de kossorna bara tänker på ekonomin så räcker det ju med att en hojåkare åker av och skadar sig för att det skulle ha betalat sig att laga vägen ordentligt..) :mad:

Har bestämt för mig att det gjordes någon form av namninsamling/gruppanmälan från Sporthoj angående just det där med gruslagningar för några år sedan. Vet dock inte vad som hände sedan (tydligen ingenting........)

//B
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Lindén skrev:
Japp!
Annars så får dem pynta!

Fast dom (ansvarig arbetsledare på VV) kan ju påstå att dom satt upp skyltar, trots att det inte stämmer...:mad: :mad:
Då står ord mot ord.
Ansvarig arbetsledare lär ju vara tjommen som körde snabelbilen eller dennes chef, dvs en entreprenör anlitad av VV. Denne lär ju aldrig medge att han låtit bli att sätta upp skyltar för att slippa åka tillbaka en extra gång för att plocka upp dem. Dels torskar han isf på skadeersättningen, vidare lär han aldrig få några fler uppdrag av VV då han bevisligen fuskar med jobbet & utsätter trafikanter för livsfara + drar ner VV:s "goda renommé" <= Varning, kraftig ironi :rolleyes:
Ska man behöva ha tankvideokamera & filma varenda gång man är ute & åker? :huvet
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Simba skrev:
Det är väl inget nytt men vägverket är ute igen och lagar småvägarna med metoden att spruta tjära och fylla hålen med grus i överflöd! Att det blir vådligt för oss hojåkare att köra på varnar de inte ens om! :huvet Sträckan mellan 55:an (Uppsala-Enköpingsvägen) och in mot Uppsala Näs och Lurbo (Södra Gottsunda) är lagad på detta sätt. Se upp om ni nu måste ut på denna väg de närmaste dagarna.
Tro't eller ej, nu har de grusat samma väg igen mellan 55:an in mot Uppsala Näs och Lurbo (mot Gottsunda)!!! :huvet Tror ni att det finns några skyltar som varnar för löst grus på vägbanan? Nej så klart!!! Dax att höra av sig till vägverket innan det händer en olycka!
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Simba skrev:
Tro't eller ej, nu har de grusat samma väg igen mellan 55:an in mot Uppsala Näs och Lurbo (mot Gottsunda)!!! :huvet Tror ni att det finns några skyltar som varnar för löst grus på vägbanan? Nej så klart!!! Dax att höra av sig till vägverket innan det händer en olycka!
Jag och Kortstubina var på ett möte i onsdags kväll där olika aktörer medverkade, bl.a. högste chefen från VV Region Mälardalen.
Jag påtalade då den stora bristen på varningsskyltar vid "lagning" av vägar med snabelbil.
Samt vilka följder det kan få för oss med bara två hjul.
Han tog det till sig, skrev t.o.m ner på papper och frågade om vi tagit upp det förut.
Jag sa att SMC-Riks tagit upp detta problem förut, men vi inte har märkt någon förbättring.
Senare när mötet var slut, råkade vi hamna bredvid varandra igen när vi skulle gå hem.
Han sa då igen att han skulle ta upp detta.
Och jag fick då intrycket att han verkligen skulle göra det.

Upp till bevis VV.

/Vice Ordis Smc Uppsala Län
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Simba skrev:
1611634 Det är väl inget nytt men vägverket är ute igen och lagar småvägarna med metoden att spruta tjära och fylla hålen med grus i överflöd! Att det blir vådligt för oss hojåkare att köra på varnar de inte ens om! :huvet Sträckan mellan 55:an (Uppsala-Enköpingsvägen) och in mot Uppsala Näs och Lurbo (Södra Gottsunda) är lagad på detta sätt. Se upp om ni nu måste ut på denna väg de närmaste dagarna.

Jaha, är man förvånad? Nej, det har hänt igen. Jag behöver inte ens ändra texten ovan den gäller även denna gång!:mad:
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du har väl nte förstört din hoj?! För då djäv***ar!

Då åker du på stryk!
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
JoS skrev:
2369766 Du har väl nte förstört din hoj?! För då djäv***ar!

Då åker du på stryk!
Min hoj är hel, men visst kasade det en del på sträckan...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top