Ditt pinsammaste mc-minne!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Det är väl dags att starta den här tråden igen som tyvärr försvann i kraschen. Det var helt underbar läsning.

Bjuder på ett minne från förra sommaren...

Det var en dag när jag skulle hem från jobbet med hojen, skulle svänga in på parkeringen hemma. På något sätt så lyckades jag bromsa lite för mycket när jag skulle svänga med resultatet att hojen stannade och tippade åt sidan. Jag tog i för kung och fosterland för att hojen inte skulle välta å drämma i backen. Givetvis så var det åt höger som hojen lutade, så jag tog i för att hålla hojen och drog givetvis på med gasen (hade kopplingen intryckt), hojen tokvarvar. Micron slipon, behöver jag säga mer. Där står jag med hojen lutad, låter som fan och får inte upp den. Vägrar lägga omkull den. Efter ett tag så lyckas jag ta i och samtidigt flytta foten så jag kunde pressa på med benet mot kåpan och få upp hojen... hoppas inte alltför många såg mig... de lär ju hört mig iaf... :squid


:notme
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag skjutsa en kompis på hans NSR125 och körde rätt in i en mur. :D
Man skämdes rätt bra där :fakta
 

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Första dan ja körde i sommar va ja ut å cruisade en hel del! :fakta Närmare bestämt, efter att ja kört upp en tank å den lilla orange lampan började blinka till var det dax å tanka, så jag sökte mig till närmsta station... de va jag å två polare till som tog avfärd från bensinstationen, å de dröjde inte länge förrän vi kom ikapp en buss... jag körde först å plockade ner två växlar för att få till en riktigt rivig omkörning :fakta å lag om bussen i ca 180 km/h... :hej tittat bakom mig å ser att polarna hänger på med god takt dom oxå...på samma gång märker jag: Va FAN e de som flödar över tanken å skvättar upp i kåpglaset!?!? :confused: Svar: BENSIN, eftersom jag inte stängt locket... :eek: så, jag tvärnitade in framför bussen för att stiga av vid diksrenen å börja putsa tanken... ni kan tänka er om busschauffören glodde förbannat... Först bli omkörd av tre hojar som sen tvärnitar å börjar putsa :D
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Backade sönder framskärmen häromdagen. snyggt..

Annars var det nog förra sommaren.

Glider snyggt mellan köerna på väg in mot stan efter att ha poserat vid Brostugan. Glider fram till rödljuset. Där står det en nercabbad BMW med 2 TOKSNYGGA blondiner i. Se det framför er.

Man tittar snyggt över axeln och den ena vinkar lite med fingrarna (JA, jag hade mörkt visir) Grönt.
Gas.
Motorstopp.
Hojjen vägrar starta.
10 sekunder som kändes som 10 minuter.
BMW;en åker förbi på inner och jag ser i ögonvrån hur båda tjejerna skrattar.

Kul. :rodnar
 
Last edited:

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Jag var med kompisen och kollade på RD350 som han skulle köpa. Efter att han hade provkört den så provkörde även jag..... och när jag kommer tillbaka efter en sväng så lägger jag ner hojen på säljarens garageinfart :hej och hojen glider under bakändan av deras nya merca....

Kompisen köpte den iallafall, så allting löste sig :crash
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Det pinsamaste som hänt mig är när jag slog över mitt i vallentuna centrum :D

Det började med att jag tog upp den på 2:an och sen skulle jag växla till 3:an men då gick inte 3:an i men jag trodde det så jag gasade. Det hade regnat och det var fuktigt och då kan jag få gashäng ganska lät innan förgasaren har fått lite tempratur (med den blandningen jag hade då).
När jag märkte att 2:an fortfarande var i så släpte jag på gasen och skulle växla igen men då hängde sig gasen och den gick högre och högre hela tiden. Jag försökte bromsa ner den men jag lyckades inte med det. Jag tror att jag var kl 13 med framhjulet innan jag släpte och började glida på röven. hojen stanade ca 30 meter ifrån mig och det var en massa folk som stod bredvid på tågperången och såg allt.

När jag rest hojen och börjar kicka igång den så säger en gubbe till mig -"ska du inte sätta dit kedjan först?" Jag tackar lite och rullar av vägen upp på perången och börjar pula dit den. Då kommer ett gäng småungar och några äldre och kollar på när jag sitter där å meckar. sen kör man iväg så fort som möjligt och när man kommer hem börjar man inspektera hojen noga. men det var inte så mycket som gick sönder :rodnar :squid
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Förra veckan kan jag hem sent från jobbet, trött och grinig.
När jag parkerat hojen i garaget kommer jag på att det är dags att smörja kedjan,
lika bra att passa på när den är varm. Jag ställer mig på huk och smörjer den första
biten, reser upp hojen en aning och rullar den framåt, lutar hojen mot stödet igen
och fortsätter smörja. Denna procedur gick bra 3-4 gånger, sedan lyckades jag,
utan att märka det, skrapa i framstödet i marken när jag rullade fram hojen.
Där satt jag på huk, lutade ner hojen och fick den sedan över mig.
Det mest pinsamma är att det inte är första gången det händer, där har man för att
man inte orkar dra upp den på depåstödet.

Det är konstigt vad stark man blir när man är arg... :rolleyes:

/A
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Själv så gjorde jag en blunder mitt i Visby förra sommaren. Polaren o jag hade parkerat våra Ninjos utanför Österport på mc-parkeringen. Klok som man är så låser man ju den med skivbromslåset innan man traskar iväg. Efter ett par timmar med span på fina damer tycker vi det är dags att köra till vår stuga o börja värma upp inför kvällens bravader.
Hoppar vigt upp på hojen o startar för att köra iväg. Glömmer självklart låset, går omkull med ett brak efter en meter och märker att typ 200 pers kollar in en.
Gissa om man skämmdes :rodnar
 

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
Ort
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Detta hände inte mig men det hände syrran och farsan när hon övningskörde. Familjen borde väl räknas?

I alla fall, syrran övningskörde med farsan bakpå customhojjen. De kommer fram till en fyrvägskorsning med stopplikt. Syrran sätter ned foten, tyvärr hade hon dock stannat lite för nära kanten så det fanns ingen asfalt där hon placerade foten med följd att det börjar välta, farsan hinner inte reagera och hela ekipaget välter ned i diket. Tror ni att jag och morsan låg dubbelvikta hemma på köksgolvet när de skulle försöka förklara varför de var så leriga!!

:notme
 

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
Det här hände när min mamma precis hade tagit körkort.
Hon skulle åka till globen för att handla. I parkeringsgaraget skulle hon backa in mellan en bil och en stor stolpe.
Mamma som är ganska kort öppnar då dörren och lutar sig ut medan hon backar. Hon backar såklart in i stolpen och dörren lossnar. De såg rätt kul ut när hon kom hem med bilen och en dörr saknades :)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Själv så åkte man och tittade på tuttar förra sommaren (är besatt i bröst) :crash . Helt plötsligt smäller det till som fasiken och jag sitter häcken på en bil :(
Dock gick det ganska sakta så det blev ingen skada, dock fick väl tjejen sig ett gott skratt.....
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Marals76 skrev:
Själv så åkte man och tittade på tuttar förra sommaren (är besatt i bröst) :crash . Helt plötsligt smäller det till som fasiken och jag sitter häcken på en bil :(
Dock gick det ganska sakta så det blev ingen skada, dock fick väl tjejen sig ett gott skratt.....

Ja det där är livsfarligt. Du stämde väl tjejen för dråpförsök och skadegörelse? :p
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Jag försökte gustav. Håller precis i nuläget på att försöka få igenom en lag att inga kvinnor för ha större än liten A-kupa under sommarhalvåret :crash
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Marals76 skrev:
Jag försökte gustav. Håller precis i nuläget på att försöka få igenom en lag att inga kvinnor för ha större än liten A-kupa under sommarhalvåret :crash

Vaaa...? Nää...låter dumt. :rolleyes: Däremot får de gömma sig när en mcförare närmar sig. :fakta
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Marals76 skrev:
Själv så åkte man och tittade på tuttar förra sommaren (är besatt i bröst) :crash . Helt plötsligt smäller det till som fasiken och jag sitter häcken på en bil :(
Dock gick det ganska sakta så det blev ingen skada, dock fick väl tjejen sig ett gott skratt.....

Idolstatus :bow :bow :bow :bow :bow
 

Boldryder

Skallig hojåkare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki GPZ1000RX -86 och Yamaha PW50
Detta hände förra veckan:

Vi är några på jobbet som åker hoj till jobbet. En morgon komjag först till MC parkeringen på jobbet. Precis då jag hade fixat med lås och sånt så kom en polare på sin hoj.
Det första han gör är att han....en klassiker....glömmer att fälla ut sidostödet. Efter 20 sekunders brottande får han upp den och kan med stödet utfällt hoppa av hojen.
Han tar då av sig hjälmen, rycker ut den gula öronproppen ur vänster öra.....övergår till höger öra och börja gräva....svär som en borstbindare. Jag står naturligtvis och garvar som f-n vis sidan om.....tänker att jag måste ju hjälpa killen, han har ju problem om han inte får ut proppen ur luren. Försöker med mina fingrar att få ut den...inte f-n gick det...den satt där den satt. Till slut så fick jag pilla in en nyckel i grabbens öra och därigenom klämma ihop den och sakta dra ut den med ett ljudligt "schplopp" som följd. Jag har sällan garvat så mycket som då och fick lova dyrt och heligt att hålla min trut i tid och evighet....... men, men det är ju redan en klassiker vid fikabordet ! :D :D
 

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
125cc
visserligen me en moppe men endå... jag å en polare var ute å körde på en lite större skogsstig å så möter vi en häst så vi stannar och stänger av.. och då jag stoppar ner foten så finns där inget och jag ramlar ner i diket med moppen åvanpå :cool: hästryttarna fick sej ett gott skratt men det bjuder jag på
 

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
125cc
en annan är väl då jag fick ha en liten pratstund me snuten utanför förra skolan :D inga böter men halva skolan stod å tittade på :crash
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top