R1:a var bästa försäkringen finns?

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Kolla lite med R1 folket var ni försäkrar era hojar, rena djungeln med bolag :huvet
ge mig lite tips på bra bolag, nytaget körkort, 23 år, mitt i norrköping
taskigt läge, ja jag vet!! :D
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Länsförsäkringar har samarbete med Yamaha.
Dock måste man haft körkort i minst 5 år. Lätt och mellan räknas inte.

Ring runt och kolla, blir olika premier för alla.
För mig föll valet på IF, halvförsäkring. 1560kr/ mån. påställd
och 220kr/mån. avställd.
Klart billigaste jag kunde hitta.
Är 22 år, bor i Halmstad
 

micke70

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
östergötland
Hoj
snart r1 09
Ullis skrev:
Kollad med länsförsäkringar, de har en speciell försäkring för just R1:an. Vet dock ej hur de ställer sej till din ålder & körkortstid.
Har Östgöta Branstodsbolag helförsäkring helår 9700kr
34år Kolmården
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
micke70 skrev:
Har Östgöta Branstodsbolag helförsäkring helår 9700kr
34år Kolmården

Östgöta Brandstodsbolag....har aldrig hört talas om :confused: En del av länsförsäkringars kedja eller?
 
Last edited:

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Trosa
Hoj
URAL och en BMW1150
Bjork skrev:
Kolla lite med R1 folket var ni försäkrar era hojar, rena djungeln med bolag :huvet
ge mig lite tips på bra bolag, nytaget körkort, 23 år, mitt i norrköping
taskigt läge, ja jag vet!! :D
Räkna med minst 25000 helår ingen galning helförsäkrar trafik gäller och en fet kätting !! :yoparty
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
gurra snurra skrev:
Räkna med minst 25000 helår ingen galning helförsäkrar trafik gäller och en fet kätting !! :yoparty

VIlket bolag var det som hade en limitgräns att försäkringen oavsett hur mkt den kommer upp i så behöver man inte betala mer än 25.000 / år ??
Det kan ju löna sig ibland :)

Själv skall jag pröjsa 2.200 / mån Hel/Hel för en 05:a R1, 28 år körkort 5 år
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Eureka skrev:
VIlket bolag var det som hade en limitgräns att försäkringen oavsett hur mkt den kommer upp i så behöver man inte betala mer än 25.000 / år ??
Det kan ju löna sig ibland :)

Själv skall jag pröjsa 2.200 / mån Hel/Hel för en 05:a R1, 28 år körkort 5 år

Menar du "Bilsport & mc" som inte tar några försäkringar (annat än trafik) vars premie överstiger 25Kkr?
http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=13
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
R1 99: C:a 13400 halv/hel, C:a 8300 trafik/hel, TH, 23 år, stockholm. Jag har visserligen bara kollat med TH hitills, men har svårt att tänka mig att jag kan hitta något billigare.

Edit: Helförsäkring hamnade på 22.156:-
 
Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Bjork skrev:
Kolla lite med R1 folket var ni försäkrar era hojar, rena djungeln med bolag :huvet
ge mig lite tips på bra bolag, nytaget körkort, 23 år, mitt i norrköping
taskigt läge, ja jag vet!! :D


LF helt klart!

Later: Tar tillbaka mitt påstående om det stämmer enligt ovan ;)
 

joko

Skalman!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
Såld
ger själv ca 1150:- /mån hos IF för en halvförsäkring, R1-03. Körkort 2,5 år
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Säger bara en sak, Trygghansa.

Alla premier ligger runt 30 - 116 000 ! ! ! :död för mig / helår .

Jag betalar ensast 9800 hos :Bugar Tryggis!
 

Jimbo

JA HEJ DU
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
R1 -98
55kW R1

jag har en R1 -98,
i regbeviset står det 55kW, gjrde väl det på de första?
trygghansa ville inte försäkra på det, Folksam däremot gick med på det...
försäkringspremien halveras nästa iochmed detta.

min fundering på detta är...:är detta försäkringsbedrägeri? ogiltig?

vet inte folksam så kan väl inte jag förväntas veta bättre, eller?
(nu gör jag ju dock det,,men)

aja, tackasam för svar från folk med samma förutsättningar,
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
redmarbel skrev:
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de inte under några omständigheter försäkrade r1or och r6or!!!!

I går ringde jag runt till lite olika försäkringsbolag och det var inget roligt alls, förutom att jag kunde konstatera att Hansa var billigast för mej :)

Svaret jag fick hos Länsförsäkringar var att:
De ville inte ens ha en klass7 hoj... Om jag inte var helkund.

Läs mer på paralelltråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=71396
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
redmarbel skrev:
När jag pratade med länsförsäkringar så sa de att de inte under några omständigheter försäkrade r1or och r6or!!!!

Detta står skrivet under den länk jag hänvisat till längre upp på denna sida.

En försäkring för dig som kör Yamaha
För dig som kör Yamaha har vi tillsammans med Yamaha Motor AB tagit fram en speciellt anpassad försäkring - Yamaha Power Insurance.


När du och din passagerare är ute och åker måste ni använda skyddsutrustning avsett för motorcykelbruk.

Vagnskadeförsäkringen gäller bara under förutsättning att motorcykeln körs av dig eller annan person som är folkbokförd på samma adress som du.

När det gäller förvaring av motorcykeln på hemortsadressen, måste den nattetid stå i ett låst utrymme, exempelvis i ett garage, ett förråd eller en källare.

För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år och innehaft motorcykelkörkort i minst fem år om Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas.


Denna försäkring innebär också att du har möjlighet att köra när som helst under året. Du slipper i och med det besvär med att ställa av och på motorcykeln inför höst och vår. Din bonus stiger snabbare eftersom försäkringen är i kraft hela tiden.

De enda tillåtna skälen för uppsägning av försäkringen innan avtalets slut är om motorcykeln säljs eller skrotas. Försäkringen kan bara tecknas som hel- eller halvförsäkring.

Priset på försäkringen är beräknat efter säsong, det vill säga att större delen av årspriset är beräknat under sommarhalvåret och en mindre del för vinterhalvåret. Fördelen med Yamaha Power Insurance är att den är billigare än våra andra specialförsäkringar för motorcykel
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ullis skrev:
Detta står skrivet under den länk jag hänvisat till längre upp på denna sida.

En försäkring för dig som kör Yamaha
För dig som kör Yamaha har vi tillsammans med Yamaha Motor AB tagit fram en speciellt anpassad försäkring - Yamaha Power Insurance.


När du och din passagerare är ute och åker måste ni använda skyddsutrustning avsett för motorcykelbruk.

Vagnskadeförsäkringen gäller bara under förutsättning att motorcykeln körs av dig eller annan person som är folkbokförd på samma adress som du.

När det gäller förvaring av motorcykeln på hemortsadressen, måste den nattetid stå i ett låst utrymme, exempelvis i ett garage, ett förråd eller en källare.

För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år och innehaft motorcykelkörkort i minst fem år om Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas.


Denna försäkring innebär också att du har möjlighet att köra när som helst under året. Du slipper i och med det besvär med att ställa av och på motorcykeln inför höst och vår. Din bonus stiger snabbare eftersom försäkringen är i kraft hela tiden.

De enda tillåtna skälen för uppsägning av försäkringen innan avtalets slut är om motorcykeln säljs eller skrotas. Försäkringen kan bara tecknas som hel- eller halvförsäkring.

Priset på försäkringen är beräknat efter säsong, det vill säga att större delen av årspriset är beräknat under sommarhalvåret och en mindre del för vinterhalvåret. Fördelen med Yamaha Power Insurance är att den är billigare än våra andra specialförsäkringar för motorcykel


Hmm, då måste de ha blåljugit för mej eller så "undanhåller de hela sanningen" i ovanstående vilkor när de säger att man MÅSTE vara helkund?

Någon som har en R1a försäkrad hos "Läns" utan att ha övriga försäkringar i samma bolag?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top