Det gröna helvetet

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
gamle skrev:
hummpf :lol A kort sedan 1974 (Utan Uppehåll )men jag kör ju bara 2500-3000 mil/år och alltid lungt och fint :lol
Lungt och fint ...... Ljug inte nu :arsele
GSXR1100R skrev:
Dock har du liksom många andra gjort ofrivilliga dikesbesök på denna "bana" jag drog igång snigeltruppen onsdagar för dom som är rädda om sitt eget och andras liv, visst jag har oxo kört som en dåre på dessa vägar, har säkert lagt 500 varv på "banan".

Det händer fortfarande ibland att jag får hjärnsläpp och gasar satan i häckeberga, jag vet inte varför och efteråt så funderar jag om det va värt det, förr eller senare så krockar man med en traktor eller något, dock aldrig när jag har folk som jag inte känner med mig, jag vill inte trissa upp tempot så att någon kör över sin egen förmåga.

På våren är det värst, man är körsugen som satan och vägen har fortfarande sand på vissa partier, men när polarna frågar varför jag kör saktare och saktare i häckeberga för varje år så vet jag att det går åt rätt håll.

Jag provade en -04 GSXR750 på små krokiga vägar och insåg snabbt att med en sådan lättkörd hoj så kör jag snart ihjäl mig, därför behåller jag mitt gamla ånglok som säger ifrån när det går för fort.

/Gammal men feg
Jag tycker du kör rätt för du kör inte över din förmåga ....... så ofta. :tummenupp Tänk om fler hade kört så. Jag har faktiskt inte kört i diket av egen maskin på "ringen" utan avprejjad av en bil. Dessa "älgar" måste finnas i beräkningarna.
Jag tycker att det är roligt att många är med på onsdagarna med sålite avåkningar som möjligt. Därför håller jag mitt lilla "tal" innan vi kör iväg för att påminna folk att det inte är en tävling och KÖR INTE ÖVER DIN FÖRMÅGA. Flera grupper som var ditt iniativ har oxå lett till mindre avåkningar :tummenupp :tummenupp :tummenupp .
Jag har inget emot folk som kan köra fort på allmänna vägar när de inte utgör någon fara för andra än sig själva. Jag är själv en notorisk fartsyndare men jag tar oxå mitt staff som en man när jag åker fast. Utom när det är orimligt.

Det gäller inte och vinna utan att komma först!
/Inte lika gammal men har oxå blivit fegare med åren
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
tar det rätt lugnt i häckeberga också nu för tiden, efter det att jag vid flera tillfällen varit nära att pricka rådjur... :död

En gång när jag stannade efter att ha missat 3 rådjur började jag se mig om, och ur skogen kom då ~60rådjur... Det i kombination med traktorer, dålig asfalt och avkörningszoner som slutar i stengärden/taggtråd har gjort att jag (tyvärr) oxå e lite feg...ibland iaf! Synd på så fina vägar!

Vad är banrekordet förresten? :hihi


/ung och för feg....
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Rikard Thunderace skrev:
Kan man inte ta trycket som en rolig grej bara och inte bokstavligen? :va
Den som har iq nog att skaffa hojkort har även iq nog att förstå att det inte är en "ring" i den bemärkelsen...geez, moralkärr(n)ingar! :tungan

Jo. det är precis det jag hade tänkt att både dekaler och tröjor skulle vara, en kul grej, men det tror jag nog alla har fattat....eller :rolleyes:

Jag kommer ihåg första gången jag åkte med där (hade inte hojkort 75) jag hade nyligen sett en tävling från Nurburgring och tyckte att Häckeberga var ju en lika häftig "bana", så jag började kalla den för Häckeberga ring :)

Det dröjde ju dock till 84 innan jag var gammal nog att ta hojkort och kunna njuta av ringen själv.

Kan i övrigt bara instämma med de flesta här, det ÄR jä... kul att köra fort där, MEN inte alltid så lämpligt på alla delar av ringen, för då kan det bli :cdevil :nurse :kryckor eller :angel

Krama nu om varandra i trafiken :pannkyss
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
*Superlight* skrev:
Jo. det är precis det jag hade tänkt att både dekaler och tröjor skulle vara, en kul grej, men det tror jag nog alla har fattat....eller :rolleyes:

Jag kommer ihåg första gången jag åkte med där (hade inte hojkort 75) jag hade nyligen sett en tävling från Nurburgring och tyckte att Häckeberga var ju en lika häftig "bana", så jag började kalla den för Häckeberga ring :)

Det dröjde ju dock till 84 innan jag var gammal nog att ta hojkort och kunna njuta av ringen själv.

Kan i övrigt bara instämma med de flesta här, det ÄR jä... kul att köra fort där, MEN inte alltid så lämpligt på alla delar av ringen, för då kan det bli :cdevil :nurse :kryckor eller :angel

Krama nu om varandra i trafiken :pannkyss
Du kör snabbt men snyggt och säkert, Häckeberga ring är en kul grej men årligen så har vi många som klotar där helt i onödan, att köra i sitt eget tempo är alltid skönast, ibland blir många stressade och övermodiga.

I våras hade vi en som tyckte att det va häftigt att köra om och blästra sand på hela ligan på varje raka.

En perfekt dag är med ett gäng som man känner och litar på, inga onödiga omkörningar och alla håller sin plats, långrundor ut på österlen eller upp till Rössjöholm är fantastiskt roliga.

Hoppas att du hänger på till våren :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
Är ni ihopa eller ......... avis :arsele
Jag kör gärna med dom jag litar på, att jag kör med dig ibland är bara för att försöka fostra dig till en bättre trafikant, men det verkar vara hopplöst, du bara wheelar och gör stoppies hela tiden :kocko
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Johan har säkert Parkinson light eller nåt (särskilt tydligt lär det bli nu när han har fyllt år)
Det rycker i gas och bromshanden hela tiden, det är därför det "wheelas" och "stoppias" i ett i ett! :lol
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
GSXR1100R skrev:
Jag kör gärna med dom jag litar på, att jag kör med dig ibland är bara för att försöka fostra dig till en bättre trafikant, men det verkar vara hopplöst, du bara wheelar och gör stoppies hela tiden :kocko
... ni e allså tillsammans .... bara ursäkter hela tiden ... du bara utnyttjar mig sexuellt när du känner för det....
jag e bara en köttbit för dig .....
 

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Denna "hemmabana" för rr vad är det för nåt? Körde en gång med rr i somras kördes denna bana då? Det var en dag som vi inte körde till sjöbo utan drog till hörby o käka glass. Det var en rätt så snygg brutta med som samla upp liken. :D (Körde sist alltså)

Eller det kanske är en specialare som rr:s suprtrar bara får köra? :brinnerup

E det nån som har en förklaring eller e jag ute o vimsar som vanligt.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Mr K skrev:
... ni e allså tillsammans .... bara ursäkter hela tiden ... du bara utnyttjar mig sexuellt när du känner för det....
jag e bara en köttbit för dig .....

Men vad i :cdevil ska inte vi få känna G(ay)kraften i Häckebergas kurvor, det finns väl för :cdevil en anledning till att det heter just :arsele eberga ring.

Jag som är vegetarian kan ju inte vara en köttbit :va , de får va din grej :hihi

Hmmm, vi som inte hade tänkt komma ut ur skåpet med detta förrän till våren :huvet

Nä nu sätter vi (G)punkt för detta..... :rofl
 
Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
GSXR1100R skrev:
Du kör snabbt men snyggt och säkert

Hoppas att du hänger på till våren :tummenupp

:Bugar Tackar för det omdömet, kan bara säga detsamma :)

Jag hänger gärna på så ofta det går i vår/sommar

e vi officiella nurå :rofl
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
PIX skrev:
Denna "hemmabana" för rr vad är det för nåt? Körde en gång med rr i somras kördes denna bana då? Det var en dag som vi inte körde till sjöbo utan drog till hörby o käka glass. Det var en rätt så snygg brutta med som samla upp liken. :D (Körde sist alltså)

Eller det kanske är en specialare som rr:s suprtrar bara får köra? :brinnerup

E det nån som har en förklaring eller e jag ute o vimsar som vanligt.
vi körde inte den rundan den gången.......
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
GSXR1100R skrev:
Det är kul att köra med dig och dom andra uvarna, snabbt och snyggt för det mesta, ser fram emot många långa rundor nästa vår.

Ja det gäller ju att köra med huvet inte bra med höger handled :) många långa rundor :rolleyes: JA TACK
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag är intresserad av en tröja, "Hackeberga Ring" var ju riktigt läckert!
Tillhör inte RR, men kanske kan man få den en 10 billigare istället utan det trycket? *duckar*

/En som Rookie kör ifrån
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
FireSalle skrev:
Jag är intresserad av en tröja, "Hackeberga Ring" var ju riktigt läckert!
Tillhör inte RR, men kanske kan man få den en 10 billigare istället utan det trycket? *duckar*

/En som Rookie kör ifrån

Funkar det vill jag oxå ha! :D Tyckte idén om "ringen" var super, dessvärre bakfire:ade mitt inlägg lite...tror jag menade nåt i stil med de senare inläggen bara...
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Fet med tröjan jag är lätt på!

Annars var det väll ett himla gnäll om fortkörande!

Kör så fort du kan annars står du ivägen för någon! :tummenupp
Det finns alltid dom som tycker man är beng när man vill flytta gränsen lite. men om man inte gjorde det hur skulle man då bli bättre!?

Själv då har man sjukt mycket kvar att lära om mc körning! :banana
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tsunami skrev:
Själv då har man sjukt mycket kvar att lära om mc körning! :banana
Gå på BKK kurs hos SMC istället för att flytta gränserna i Häckeberga.

Du får köra bana och lära dig mycket utan att dö...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top