Ducati-tråden

Raderad medlem 61114

Guest
Hallå allihopa! Jag siktar på att byta upp mig till en 848 -05-08 (beroende på vilken årsmodell jag får tag på när det är dags).

Finns det nån årsmodell man ska undvika? Vanliga fel att tänka på vid köp?

Sist med inte minst, jag letar efter regnr på en sån här hoj för att kolla försäkring, men det visas ej i de annonaer jag hittat. Så finnsdet nån vänlig själ som vågar pma mig ett reg nr där du även skriver årsmodell så vore jag mkt tacksam. Årsmodeller 05-08 intressant då som sagt. Givetvis inte streetfightermodellen nu då ;)

Mvh
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Hallå allihopa! Jag siktar på att byta upp mig till en 848 -05-08 (beroende på vilken årsmodell jag får tag på när det är dags).

Finns det nån årsmodell man ska undvika? Vanliga fel att tänka på vid köp?

Sist med inte minst, jag letar efter regnr på en sån här hoj för att kolla försäkring, men det visas ej i de annonaer jag hittat. Så finnsdet nån vänlig själ som vågar pma mig ett reg nr där du även skriver årsmodell så vore jag mkt tacksam. Årsmodeller 05-08 intressant då som sagt. Givetvis inte streetfightermodellen nu då ;)

Mvh

Du får nog lite svårt att hitta en 848 före '08. Den kom då....och fanns sen fram t.o.m '13.
Vad gäller försäkring så: grundtips dyrt, gardera med svindyrt.
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Du får nog lite svårt att hitta en 848 före '08. Den kom då....och fanns sen fram t.o.m '13.
Vad gäller försäkring så: grundtips dyrt, gardera med svindyrt.

haha, ofan!!! Sökt på google och lagt till 2005 osv och fått fram bilder där det stått 2005, 205 etc... Anledningen att jag kollade efter dom årsmodellerna var just av den anledningen att försäkringen borde vara lite bättre.

okej. Dyr försäkring alltså :3freak Jag är iaf snart 34 år, haft hojkort sen 17 års åldern, tung sedan några dagar efter jag fyllt 20. Aldrig använt vagnskadegaranti och bor i ett litet skitsamhälle. Så hyfsade förutsättningar hoppas jag.

Men är det någon som vill låna ut sitt regnummer vore jag väldigt tacksam :) :fyllisar:krama
 

Raderad medlem 61114

Guest
hahaha, hittade ett regnummer på en ducati 848 evo -13 och blev glad över 5500kr, tills min flickvän påpeka att det gällde i månaden :glömdet
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Någon som skall sälja en -08 på blocket för 75k. Han påstår att försäkringen ligger på en 1000kr/mån. Trots att han bor i innerstaden/Malmö.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Äntligen ny hoj & sommar!

Blev en Hypermotard 821 häromdagen! Min första Ducce och V-tvin för den delen, enorm skillnad! :kär

IMG_6405.jpg
 

Dannedanne89

Guest
Grattis PolR!
Blev en HM 796 för min del, 0 milare 2011 :banana
PM för en tur!
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Nån som kan säga vad som förväntas av en tidig 750 ss, typ 94-97 års modell? mycket pill? å går det att börna bana utan att den känns svampig?
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Hej

Precis impulsköpt en Ducati ST2 som hämtas på tisdag (blev kär efter bara 2 minuters provkörning, passade mig perfekt i vikt och motorstyrka). Den är nyservad och besiktning först nästa år.

Den är i hyffsat skick, finns väl nåt skrapmärke som nästan inte syns samt att nån rullat med skivbromslås så att framgaffelkåpan är lite sprucken men sånt kan jag laga själv.

Nu till frågorna, jag har sökt lite men inte hittat nåt (jag är totalt nybörjare på Ducati så håna mig gärna. :) )

Om man framöver skulle vilja byta ändra vinkel/höjd på styret, vad bör man tänka på? Går det att justera styret på ST2:an original eller måste jag byta ut lite saker på hojen? Det är svårt att på en provtur veta om körställningen är bra för just mig även om det kändes bra första provturen på ca 30 minuter.

mvh
//T
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Finns lite lösningar på styre och så. Kam rekommendera ett besök på amerikanska ducati.ms forumet. Väldigt många aktiva st2/3/4/4s åkare där.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Finns lite lösningar på styre och så. Kam rekommendera ett besök på amerikanska ducati.ms forumet. Väldigt många aktiva st2/3/4/4s åkare där.

Ok tack. Ska kolla där.

Loggade 25 mil idag på vägar i Göteborgsområdet, fick fly från åskovädren. Vatten+varm asfalt = inte bra. Den går som en dröm och det är svårt att inte gasa lite extra. Blir inget annat än Ducati i framtiden tror jag :)

Har inte ont i axlar eller nånting så jag tror den passar mig rätt bra, iaf verkar det så just nu men jag ska kika på forumet som sagt. Kollade lite med Biscaya också och de hade lite tips om utbyte av styret, fanns tyvärr inte längre att beställa högre styre från Ducati (det har visst funnits innan) så det blir nog E-bay i såna fall.

//T
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Pantah och gänget på Biscaya har bra koll på de lite äldre duccarna. Tror säkert det går att hitta lösningar. Vill du ha lite bättre ljus kan du surfa in på Ducati designs som gör en snyggare framlampa lösning t.ex.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Aja, en 848 -08 skullr kosta mig 1000kr per månad helförsäkrat, en nu började jag spåna på en ny 899 Panigale istället, första bolagey ville ha ca 80.000kr/år :dummer, tror det var if.

Alltså seriöst, jag köper inte deras idiotiska resonemang, det är inte hojskadorna utan personskadorna som jag försäkrar... wtf!!! Varför har jag då tecknat en olycksfallsförsäkring??? Den gäller ju oavsett vad jag kör... å att riskerna ökar med så mkt motorstyrka och att det går snabbare med allvarligare olyckor som följd... Jag kommer inte köra fortare än jag gör nu... Jag vill ha mer pulver så jag kan köra om ut ur kurvorna på banan... På gata gör ju effekten inte någon skillnad alls på körsättet eller hastigheten... :dummer
 

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Snart på landet
Hoj
Ducatis
Avställningsbar försäkring, kostnad 1000-1500/månad i tre-fyra månader (halva maj-juni-juli-aug-halva sep) = inte så många tusen per år!
 

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducati Streetfighter 848

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250
Den är mer värd om du återställer den. I mitt tycke i alla fall.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top