Modifieringar XT660 X/R

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
om "ni" slutar tjafsa med "han" så slutar han med er.
bete er vuxen om ni är det :tummenupp

stand above :)
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
bebbe skrev:
Pust, tack för ett flitigt pajande av tråden.

vassego.... :pannkyss

nej men seriöst, vi har inte klankat ner på xtx men jag tror du tolka det lite fel, visst hojarna är olika bra på olika saker sen finns det märkesfantaster och allt möjligt konstigt folk, jag trivs med min hoj (duke 2) fast som din är den trimmad och det gör ju sitt efter ett tag, dvs skapar en hel del meck på sikt. dom är ju inte byggda för det så då är det väl bara naturligt att dom nötsfortare och kräver mer underhåll.

polarn jag kör mest hoj med har en xtx och vi tävlar inte så mkt om vem som har bäst hoj, det är mest att vi retas med varandra lite på skoj om vad som är bäst på respektive mc.

tycker båda hojarna är väldigt kompetenta dock är väl som du säger ktm's hojar mer rejsiga. fast dom funkar skitbra båda två att dra runt å posa med! :rofl

fast vi gillar båda när det blir lite mer tekniskt (det som du kallar riktigt körning och inte nåt possör bakslangåka) och det är faktiskt roligt att köra på olika hojar.

hoppas du inte tar det här inlägget som ännu en diss mot xtx för det är det inte.


hoppas din hoj går fint i många år till och att du inte klotar den i dina 500 meters... :tummenupp

kan faktiskt tänka mig en xtx som nästa hoj själv faktiskt... :)


ta det lugnt på gatorna i sommar!!!!



*** varning ***
SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM!
*** slut varning ***
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
sajk skrev:
vassego.... :pannkyss

nej men seriöst, vi har inte klankat ner på xtx men jag tror du tolka det lite fel, visst hojarna är olika bra på olika saker sen finns det märkesfantaster och allt möjligt konstigt folk, jag trivs med min hoj (duke 2) fast som din är den trimmad och det gör ju sitt efter ett tag, dvs skapar en hel del meck på sikt. dom är ju inte byggda för det så då är det väl bara naturligt att dom nötsfortare och kräver mer underhåll.

polarn jag kör mest hoj med har en xtx och vi tävlar inte så mkt om vem som har bäst hoj, det är mest att vi retas med varandra lite på skoj om vad som är bäst på respektive mc.

tycker båda hojarna är väldigt kompetenta dock är väl som du säger ktm's hojar mer rejsiga. fast dom funkar skitbra båda två att dra runt å posa med! :rofl

fast vi gillar båda när det blir lite mer tekniskt (det som du kallar riktigt körning och inte nåt possör bakslangåka) och det är faktiskt roligt att köra på olika hojar.

hoppas du inte tar det här inlägget som ännu en diss mot xtx för det är det inte.


hoppas din hoj går fint i många år till och att du inte klotar den i dina 500 meters... :tummenupp

kan faktiskt tänka mig en xtx som nästa hoj själv faktiskt... :)


ta det lugnt på gatorna i sommar!!!!



*** varning ***
SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM! SPAM!
*** slut varning ***

Japp, ungiefär det jag ville ha sagt.

Jag dissar definetivt inte KTM heller, det verkar ju gå bra för dom. Men min egen erfarenhet av märket är inte bra. Vet visserligen inte hur mycket bättre de har blivit för min Duke var ju en Duke etta.

Jaja...... inget att tjata om. Hojarna är inte byggda för samma syfte. Det är väl kul att alla KTM ägare är nojda med sina egna hojar :tummenupp

Peace med dig :D
 

osimren

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
XT 660 X -04
Här kommer mitt bidrag till denna fina tråd!
Satte på grejerna för en vecka sedan, ganska nöjd hittils.
 

Bifogat

  • PICT0046.JPG
    PICT0046.JPG
    67.1 KB · Visningar: 473
  • PICT0047.JPG
    PICT0047.JPG
    63.9 KB · Visningar: 399
  • PICT0048.JPG
    PICT0048.JPG
    71.4 KB · Visningar: 410

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
bebbe skrev:
Pust, tack för ett flitigt pajande av tråden.

Du säger att KTM är "bättre" än XT (genom det uttalandet fattar jag inte överhuvudtaget varför du är i denna tråden??). På vilket sätt??? Bakhjul har vi ju redan diskuterat............. Vad mer?? Åka på semester med? Att köra långt med? Att inte serva ofta, Att ha ett billigt ägande, Att åka till jobbet med , Att ha läng garanti tid, Att du orkar.............. :rolleyes: Sedan kan man ju alltid komma med korkade uttalanden som att KTM är bättre på bana. Det är ju som att jämnföra en SP1 med en vanl Firestorm, tro fan det. Den är byggd för det! Men gör det den "bättre" för det???

Allt jag har sagt om KTM är min egen erfarenhet vilket är allt annat än bra, tyvärr!!
Fattar inte att det fortfarande finns människor som mäter hur bra en hoj är genom att kolla vilket vikt/effekt förhållande den har. Typ Gixxer 1000 är världens bästa hoj, visst den är jävligt ok att köra men vem kan bedömma att den är världens bästa??

Ps; kan kan köra 500m bakhjul med min XT fast KTM är bättre på det.......... :rofl

Ja du. jag ger upp då mitt inlägg verkar inte förstås av dig bebbe, men skitsamma har aldrig sagt att vare sig XT eller KTM är bäst fast alla verkar tolka det annorlunda!
Min egen erfarenhet av KTM är 640/625/660
BOX Mc bud i Stockholm har en XT660R som jag kommer hålla kontakt med ang hur den håller vilket jag aldrig har tvivlat på heller även gamla XT är i detta segment en slitvarg. :pannkyss
 

Sik-O

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 660 Adventure -06
osimren skrev:
Här kommer mitt bidrag till denna fina tråd!
Satte på grejerna för en vecka sedan, ganska nöjd hittils.
Tjena alla grabbar! Jag har fått min nya xt-x 1 april och har hunnit köra halv inkörning. Grymt skön hoj med ett skönt ljud, men kanske lite tyst. Kommer från Africa Twin senast och är jättenöjd med xt:n. Jag letade en bushoj som även går att pendla / toura med (jag kör runt 1000 mil/år) och jag tror jag hittade den! Roligt att hitta denna tråd med er andra som verkar ha samma behov/nöje av hoj som jag!
Kan ni ge mig tips på slipon som ger bra ljud utan att reta grannen / konstapeln ALLTFÖR mycket? Har läst hela tråden, men har inte fattat bästa märke/ljud/ev. laglighet... Hoppas man är välkommen i gänget!? :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
motardnisse skrev:
Ja du. jag ger upp då mitt inlägg verkar inte förstås av dig bebbe, men skitsamma har aldrig sagt att vare sig XT eller KTM är bäst fast alla verkar tolka det annorlunda!
Min egen erfarenhet av KTM är 640/625/660
BOX Mc bud i Stockholm har en XT660R som jag kommer hålla kontakt med ang hur den håller vilket jag aldrig har tvivlat på heller även gamla XT är i detta segment en slitvarg. :pannkyss

Kan vara så att det blev ett missförstånd. Verkar iaf som om det är bra nu.

Peace med dig med :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
osimren skrev:
Här kommer mitt bidrag till denna fina tråd!
Satte på grejerna för en vecka sedan, ganska nöjd hittils.

Jäklar vad bra det blev :tummenupp Vart har du fått tag i den baklampan? Blev ju skit snyggt :) Är fästet igen tillverkat eller har du köpt det?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Sik-O skrev:
Tjena alla grabbar! Jag har fått min nya xt-x 1 april och har hunnit köra halv inkörning. Grymt skön hoj med ett skönt ljud, men kanske lite tyst. Kommer från Africa Twin senast och är jättenöjd med xt:n. Jag letade en bushoj som även går att pendla / toura med (jag kör runt 1000 mil/år) och jag tror jag hittade den! Roligt att hitta denna tråd med er andra som verkar ha samma behov/nöje av hoj som jag!
Kan ni ge mig tips på slipon som ger bra ljud utan att reta grannen / konstapeln ALLTFÖR mycket? Har läst hela tråden, men har inte fattat bästa märke/ljud/ev. laglighet... Hoppas man är välkommen i gänget!? :)

Klart att du är välkommen! Ju fler desto bättre :banana

Tror nog att med den typen utav andvändnings område som du beskriver så finns det ingen bättre hoj idag.

Det med avgasystem är jag inte helt klar på vilka som låter mest/minst. Jag har Remus pipor på min hoj och med "gnistsläckarna" i så låter de nästan perfekt (men lite åt det lägre hållet). Jag har plockat ut mina och då låter den, tja en hel del :tungan

Om du skall byta pipor på hojen kan jag även rekomendera att du monterar en PCIII;a. Dels för att få koll på hur snålt hojen går. Och sedan så gjorde den underverk på karaktären! Hojen har blivit så stark nu att det hade nog inte varit några som hällst problem att dreva upp den (om man skall ha hojen mer som en pendlar båge). Fast för mig lär det nog bli ner någon kugg istället :yoparty :tungan Iaf nu för tillfället.

Hoppas att detta kan hjälpa dig lite.

Lycka till med din nya båge!
 

osimren

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
XT 660 X -04
bebbe skrev:
Jäklar vad bra det blev :tummenupp Vart har du fått tag i den baklampan? Blev ju skit snyggt :) Är fästet igen tillverkat eller har du köpt det?


Köpte fästet inkl. baklampan från febur.it, kostade mig 1900:- (vill man inte göra det själv så). Till fästet ingick även blinkershållare för dem som har längre blås (typ orginal).
 

Bifogat

  • febur.jpg
    febur.jpg
    33 KB · Visningar: 1,166

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
osimren skrev:
Köpte fästet inkl. baklampan från febur.it, kostade mig 1900:- (vill man inte göra det själv så). Till fästet ingick även blinkershållare för dem som har längre blås (typ orginal).

Jäkligt snyggt! Och om man räknar på vad lampor och tid har kostat mig för mina grejor så blir säkert priset i stort set samma. Hade jag gjort om idag hade jag gjort som du :tummenupp
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Däck

Då har man äntligen lärt sig slanga :hej
Tyvärr upptäckte jag att bakdäcken nästan e slut nu, kanske 0,5mm mönster kvar. Har kört drygt 200 mil. Hur långt har ni kört innan ni fick byta? Jag har inte burnat nåt speciellt, men antar att det sliter en del när man tar upp hojen på bakhjulet.
 

Bifogat

  • bike.JPG
    bike.JPG
    29.9 KB · Visningar: 310
Last edited:

neeoo

Det man inte kommer ihåg har aldrig hänt
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
xt660x
Hej gubbs då får man sin xt660x den 27/4
Frågan är eftar att ha sträkt läst denna låååånga tråd är

Har någon provat baracuda systemen ??
å dom där slimade vida baklysena vad är det förnågra.. det har inte framgått i texten :/

detta är min första motardhoj, har bara åkt åkaforthojar tidigare.. Typ fzr1000 två stycken =)

nån som är duktig å åka på sladd å kan lära ut lite teknik ???

Tack för ett trevligt forum
/N
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Boffen skrev:
Då har man äntligen lärt sig slanga :hej
Tyvärr upptäckte jag att bakdäcken nästan e slut nu, kanske 0,5mm mönster kvar. Har kört drygt 200 mil. Hur långt har ni kört innan ni fick byta? Jag har inte burnat nåt speciellt, men antar att det sliter en del när man tar upp hojen på bakhjulet.

Gött, vad har du för teknik när tar upp den? Jag brukar slira till lite nuför tiden, för körde jag med avpå på gasen. Tror att det sliter mindre nu men jag är inte säker.

Ps; Jag har inget mönster kvar alls i mitten på mitt däck nu, kommer ett nytt från Tyskland nu i veckan :banana
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
bebbe skrev:
Gött, vad har du för teknik när tar upp den? Jag brukar slira till lite nuför tiden, för körde jag med avpå på gasen. Tror att det sliter mindre nu men jag är inte säker.

Ps; Jag har inget mönster kvar alls i mitten på mitt däck nu, kommer ett nytt från Tyskland nu i veckan :banana

Jag ligger i 2'an, ca 30-40km/h och sen kopplar jag upp den. Fungerar kanon nu när man lärt sig. Sen växlar jag till 3'an.

Ang. däck, vilket köpte du och varifrån? Måste själv beställa ett set, jag och en kollega skall dra ner till Frankrike snart och köra i bergen snart så nya däck e ett måste.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Boffen skrev:
Jag ligger i 2'an, ca 30-40km/h och sen kopplar jag upp den. Fungerar kanon nu när man lärt sig. Sen växlar jag till 3'an.

Ang. däck, vilket köpte du och varifrån? Måste själv beställa ett set, jag och en kollega skall dra ner till Frankrike snart och köra i bergen snart så nya däck e ett måste.

Jag köpte Pirelli Scorpio Sync (sitter original monterat på bla Ducce multistrada). Betalade ca 2500:- för ett fram och bakdäck inkl frakt :)

Här är länken http://www.mynetmoto.com/
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Tja bojs!! Har fått mina GPR pipor nu, som synd va hann dom inte byta databoxen det ska göra på tisdag men det är mycket finare vrid i den nu.. Topphastigheten ökade med 5km/h också. Men som sagt på tisdag ska jag få databoxen bytt och då blir det throttle-fix och CO-mod... så får vi se vad som händer :D

En sak är säker.. den mullrar på så jävla fint nuuuuuu! :D
Bild kommer sen.. :D
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
iZi skrev:
Tja bojs!! Har fått mina GPR pipor nu, som synd va hann dom inte byta databoxen det ska göra på tisdag men det är mycket finare vrid i den nu.. Topphastigheten ökade med 5km/h också. Men som sagt på tisdag ska jag få databoxen bytt och då blir det throttle-fix och CO-mod... så får vi se vad som händer :D

En sak är säker.. den mullrar på så jävla fint nuuuuuu! :D
Bild kommer sen.. :D

Vad toppar den nu??
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top