Varning för Motomcdelar.com

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det här med reservdelar till fordon - att köpa från EBAY har varit väldigt odramatiskt då "feedback" berättar väldigt mycket om säljaren - ända tills jag inte hade lust att vänta på leverans från UK och besökte lokala Volvo-handlaren. Deras priser låg runt 10% högre men kunde leverera efter lunch samma dag (fraktad från 08 till Gävle), positiv överaskning.

Hoppsan ja där ser man. I mitt fall gäller det en klassisk audi från 90-tal. Några tips på var man kan leta?
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Aldrig mer Autodoc. Bedrägeriverksamhet är vad de sysslar med. Jag beställde och betalade för en Behr kylare. Fick deras eget sunkiga märke istället. Möttes av total ovilja av kundtjänsten. Visserligen kunde jag skicka tillbaka kylaren och få pengarna tillbaka, men jag ville ha Behr kylaren jag betalt för, och det vägrade de lösa. Så uppenbart att de inte lagerför Behr, utan bara sitt eget skräpmärke. Slutade med att jag skickade tillbaka och fick återbetalning. Blufföretag!

Jo det är ett jävla ofog de håller på med men man kan få den att inte skicka STARK genom att ange detta vid beställning, eller klaga tillräckligt många gånger. Till mig skickar de numera aldrig STARK-prylar.
Det som är värre med dem och de andra med samma ägare är idiotiden med att man trots att man angett reg nr så kan man inte vara säker på att prylarna man får som förslag passar på den bil man specat.

Det här med reservdelar till fordon - att köpa från EBAY har varit väldigt odramatiskt då "feedback" berättar väldigt mycket om säljaren - ända tills jag inte hade lust att vänta på leverans från UK och besökte lokala Volvo-handlaren. Deras priser låg runt 10% högre men kunde leverera efter lunch samma dag (fraktad från 08 till Gävle), positiv överaskning.

Antar att det gäller Volvo, andra märken är det nog svårt att lyckas med samma bedrift i Sverige.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Tack för tipset ang. Autodoc... har en bil jag ska fixa och blev rekommenderad dem. Dock efter all skit man hört på sist så blir det nog att leta delar från andra ställen... Orkar inte tjafsa.

OM man frågar supporten om delen passar och man inte har superbråttom så funkar det och är oftast betydligt billigare
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top