Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Du länkade till någon Amy Reynolds (inte Amy Dargan), men det hade att göra med hennes tidigare jobb som paraplyhållerska på startbanan, så jag antar att det var rätt länk ändå. Men vad tillförde det till "debatten"?

Amy Dargan och Amy Reynolds är samma person före och efter giftemål. Om hennes åsikt i fallet paraplyflickor tillför något till debatten får var och en avgöra, men många åsikter kring just paraplyflickor verkar bottna i precis samma sak som kuksugarläppar och ankstjärtar - någon har fått för sig att detta är framtvingat av män.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Min första tanke för några år sedan, när Facebook skulle bygga serverhall och politikerna stod i kö för att ösa skattemedel över dem, var att det hela var väldigt märkligt. Vad hade de för förväntningar egentligen? En serverhall, om än en gigantisk sådan, kräver inte så värst många anställda på plats. Allt är nästan helt automatiserat och kan skötas på distans från var som helst i världen. Att sköta om fastigheten och hårdvaran kräver försvinnande få människor i sammanhanget.

Troligen handlar detta om att politikerna inte har någon som helst koll på vad en modern serverhall är, i kombination med att de är förblindade av den "stjärnstatus" Facebook har och vill få en fjäder i hatten att skryta med. Facebook skrattar hela vägen till banken.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Polisen ska börja använda ansiktsigenkänning i höst
https://www.nyteknik.se/digitalisering/polisen-vi-borjar-anvanda-ansiktsigenkanning-i-host-6999476

Många tänker på och varnar för slippery slope osv.
Jag håller med, men samtidigt måste vi ju titta i den andra vågskålen också.

Som exempel så finns det twitter-konton som summerar brott som rapporteras under veckorna, så jag copy/pastar två exempel:

1/8-7/8, 2020
• 4 mord
• 10 mordförsök
• 3 skottskadade
• 23 knivskurna
• 11 skottlossningar
• 2 bombdåd
• 2 brandbomber
• Handgranat hittad på badstrand
• Granat inkastad i lägenhet
• Försök till människorov av barn
• 2 väpnade rån
• 10 mordbränder

8/8-14/8, 2020
• 3 mord
• 12 mordförsök
• 3 skottskadade
• 16 knivskurna
• 11 skottlossningar
• 4 bostadshus beskjutna
• Restaurang beskjuten
• Bensinstation beskjuten
• 4 bombdåd
• 1 farligt föremål
• Våldtäkter
• Personrån
• 6 mordbränder
• Bilbränder


Sverige 2020 är annorlunda för att använda snälla ordval än 2010 eller 2000...
Två random/senaste veckor, tror inte att de sticker ut något nämnvärt... kriminaliteten rullar på fint, mitt under en pandemi dessutom.

Vår Rikspolischef svarar såhär på frågan om hur han tror Sverige kommer se ut om tio år
"Jag hoppas att vi om tio år har färre utsatta områden och att folk där känner sig tryggare."
Om alla skjutningar som sker så svarar han
"Det här kan fortsätta i fem-tio år till, säger Anders Thornberg till Aftonbladet."

Förändringar måste ske... förbättringar måste ske, det handlar om medborgarnas trygghet och säkerhet. Statens prio 1, iallafall kan man tycka att det borde vara statens främsta prioritet...

Åtgärder som alla hade tyckt vara extrema 2010 anser nog av många för lama eller försent med nu... vilka åtgärder tror ni då det kommer frågas eller gormas efter om tio år?...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

............

Åtgärder som alla hade tyckt vara extrema 2010 anser nog av många för lama eller försent med nu... vilka åtgärder tror ni då det kommer frågas eller gormas efter om tio år?...


Tror inte det kommer gormas alls.
För då med en talande majoritet från Mellan Östern och Afrika så är det ju helt normalt.
https://www.qwant.com/?q=lärare påtryckningar&t=web

När jag var i Karachi några dagar 1977 var det två tidningsartiklar som fångade mitt intresse.

Den första var om förtvivlade föräldrar som gift bort sin universitetsutbildade dotter med en arkitekt.
Men nu insett att han nog inte sysslat med bygga något efter han lämnat sandlådan.

Den andra om striderna om kontrollen av Karachi universitets betygscentral nu hade kostat 47 liv.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om vem fan tänder på en ladugårdsvägg till röv som kan vara så stor att den skapar ett eget gravitationsfält?

Många gör det.
Jag läser i Nordisk Familjebok, band 11, tryckt i Sthlm 1909, om khoi-khoia (sök Hottentotter).

Citat: men bålen, särskilt bäckentrakten, starkt utvecklad med den abnorma hypertrofi af bakdelen (i synnerhet hos kvinnor) som fått namnet steatopygi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steatopygia

Det här med utseendet är viktigt för många.

Många bryr sig, har en släkting som träffade en man från Libanon på 1960-talet.
Hon var där nere och hälsade på "svärföräldrarna."
Ett skäl till att det tog slut var att man ville hon skulle gå upp i vikt.
Har hon berättat.

Och motsatsen.
Träffade en tjej som träffat en amerikansk kille och varit över i USA.
Hon berättade att han ville hon skulle gå ner i vikt. Så hon hade åkt hem till Sverige.

Båda två, såg som jag såg det helt normala ut.

När jag sökte på injektionstekniker hittade jag det här
https://www.svt.se/nyheter/granskni...ektioner-far-ges-av-vem-som-helst-i-sverige-1
och det här
https://www.arbetslivsinstitutet.se/jobb/injektionstekniker-2/

Spridda skurar sannerligen ! :crash
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
"Vilket vidrigt litet as...", sagt av en riksdagsledamot.

Det är fler än denne ende person som förmodligen tycker snarlika saker om Trumps beslut.

Citat Washington Post: "Some major banks, including JPMorgan Chase and Goldman Sachs, have already announced they will not finance projects in the refuge, and other financial institutions are under pressure to follow suit."
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Man får tycka vad man vill om Donald Trump och man får dessutom tycka vad man vill om Lorenz Tovatt. Jag tycker att den senare är en riktigt obehaglig och extremt vänstervriden miljöanarkist.

Vilken snäll beskrivning av honom. Han är ju totalt urbita olovligt dum i hela huvudet! Finns inte ett rätt där. Dirselåsa framstår som Einstein i jämförelse och innanför det pannbenet finns inte mycket rätt!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Det roliga med sådana här uttalanden är väl att
Trump måste öppna upp för prospektering i Nationalparkerna.

I Sverige är det väl fritt fram för prospektering i hela landet ?
Det är tvärtom så att eventuellt kan projekt i Nationalparker stoppas av Miljödomstol. Väl ?
Men stoppade projekt kan godkännas av regeringen ?

Kanske skulle Lorentz Towatt börja se på reglerna i Sverige ?
Men det skulle väl inte falla väl ut i Riksdagsbänkarna ?
Att Towatt skulle börja jämföra Riksdagshens med Trump ?
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Mitt fel. Om folk inte förstår vad man skriver, så har man inte varit tydlig nog.
Om en reagerar genom att posta så finns det tio andra blyga violer som också undrar.






"...mest obskyra delarna?" Det finns gradskillnader där med, alltså?

Tack för pm;et, förresten. Det var marginellt längre än din post ovan, men jag fattar inte mer för det.
Jag tror att du dragit ner den röda rullgardinen alldeles för tidigt, och av alldeles fel skäl.

Recap - kom ihåg att vi tar avstamp i "Sverige idag".







Jag nämner kriminalitet, droger och rövar. Du låser in på rövarna. Det viktigaste alltså. Fine.


För att förstå "Sverige idag" måste det speglas mot någonting. "Sverige igår" ligger nära till hands.

Igår var en tjej med stor rumpa en olycklig tjej. Hon provade 13 par jeans utan att hitta några som gav ett upplevt minskat omfång på sittytan. Det handlade om fickornas utformning, placering och inbördes storlek på jeansens bakre övre del, det handlade om tillskärning, höjd på byxans midja, hällornas bredd och placering - det fanns ingen hejd på alla parametrar som påstods kunna påverka det visuella intrycket av något så simpelt som en röv.

...därför gick tjejer med (upplevt!) stora rövar i bylsiga tröjor som fick dem att se trista ut, eller med en annan tröja knuten kring midjan.
Sommarklassikern "stor utanpåskjorta" ej att förglömma.

Så, det är väl bra att tjejer med stora rövar kommit i ropet helt plötsligt...?
Tja, kanske... ...NEJ!

Kroppshysterin drar iväg åt andra hållet. Tjejer med alldeles normala rumpor mår dåligt för att dom inte har en badonka-donk att visa upp, och flickor som kanske inte ens har ryggrad/svank och bäckenkomposition att skapa glutealmuskulatur kring tränar ihjäl sig för att efterlikna ett kroppsideal som just nu råkar vara mode.

...om man inte nöjer sig med att äta skräpmat och sizear upp i takt med att stjärten kräver världsherravälde, och rationaliserar det hela med att "killarna gillar när det finns junk in the trunk".

Och visst, det finns killar som gillar stora rumpor. På tjejer.
På samma vis som det finns killar som gillar tjejer med små rumpor, lagom rumpor, platta rumpor - men framförallt: killar gillar tjejer.
Ja, förlåt - jag är lite heteronormativ just nu. Det blir enklare så, för att driva den kommande tesen:

Vem är det som driver det här "killar gillar"?

Är det vi killar som driver utvecklingen mot rumpor som skulle kunna tjäna som krinolinställning i ett annat århundrade?
Really...?

När man tittar på det som kvinnor utsatt sig för bara de senaste decennierna så undrar man.
Är det vi killar som kräver ankläppar fyllda med gud vet vad?
Är lösögonfransar ett måste för att vi killar skall fatta intresse?
Gillar killar fillers?

Ja, faktiskt! Hyaluronsyra, det vetenskapliga namnet på det ämne som ingår i många fillerprodukter är en gudagåva åt många män.
Och hästar. Men, injicerat i lederna hos åldrande elitidrottare och sporthästar heter det "tuppkam" och kan ge ytterligare några bra år på topp. Tested n' proven. Svindyrt, eftersom den aktiva substansen utvinns ur just - tuppkammar.

Men, gillar killar fläskläppar...?
Är det möjligen det våldsamma draget hos män som attraheras lite extra av en kvinna vars ansikte se ut att ha spår av misshandel?

Ja, jag löjlar mig. Självklart är det inte så.
Det är värre än så.

Jag kollar in på en reklamsida som heter www.varden.se och ser en "injektionstekniker" uttala sig:




Bild på Stina, från samma sida, just samma annons:

View attachment 455772
Injektionsteknikern Stina
Foto: Elin Sylvan Bild från www.varden.se



Ni förstår vart jag är på väg?
Gränserna för vad som är "normalt" flyttas, och oproportionerlit stora rumpor håller på att bli norm. Ett tag, innan pendeln svänger.
Vart tar dom vägen då, tjejerna som opererat sig? Eller som dragit på sig ohälsosam övervikt bara för att en del av det hamnat där bak och det var "bra", då?

Den som har verklig självdisciplin har bara bristningarna i huden kvar, som minne av sin dumhet.

Det är inte vi killar som kräver streckfitta om det så skall in och karvas med kniv där inne i det heligaste, vi behöver inte fläskläppar i fejan och INGEN kille har krävt att hans tjej skall göra sig av med sina ögonbryn, för att sedan måla dit nya, någon annanstans i ansiktet.

Det sker så mycket dumt, och någon tjänar pengar på det.
Det är förjävligt.


Jag såg en tjej utan behå igår!
Ja, utropstecken. Det var i mataffären, och jag hoppade till. Märklig upplevelse.
Extra märklig eftersom jag upplevt både 70 och 80-tal, när det inte var något underligt alls med tjejer som lät dem flyga fritt.
Men nu är det något man studsar till inför. Det såg befriande ut, trots linnet. Kul att se bröst som sitter på sin riktiga plats, och inte försöker se klotrunda ut, upptryckta på en hylla just under nyckelbenen, som här: :tuttar

Nej, jag måste inte nödvändigtvis ha 70-talet tillbaka, men jag förvånas över att tuttar är så tabu i dagens vardagsgarderober, medans tjejer drar på sig tights och drar ut på stan - tights som är så tunna att man kalkera en karta över månlandskapet deras celluliter visar.

Är jag gubbsjuk? Eller bara gubbe?

Jag vet inte, men jag saknar stil hos många av tjejerna i Sverige av idag.
Jag sätter mig ner vid ett bord och inväntar menyn. När den kommer och jag vrider på huvudet till tjejen som överlämnar den så tycker inte jag att hennes kameltå känns varken relevant eller angelägen.
...och nej, "låt bli att titta då" är inte ett fungerande koncept. Jag är kille. Den serveras i ögonhöjd och jag är less på det.

Titta igen på videon med Einar och hans kamrater.
Hur framställs kvinnorna? Var ligger kamerans fokus?
Är tjejerna nöjda med hur dom framställs? Som accessoarer? Som bling-bling, hängda kring killens hals? Som rövar bland rövare...? "Speciell som en plastpistol".

"Ja, men så har det alltid varit..."?

Verkligen? Måste det alltid fortsätta vara så?
"Kvinnokampen", är det så långt den här kommit? Torrjucka i trosor i en musikvideo?

Verkligen något att kämpa för.


Jag önskar att inte tjejer gick på sådan här skit.
Det är inte jämnåriga killar som driver utvecklingen, det är big business som manipulerar er och dom använder andra tjejer för att peddla budskapet.

Man kan inte svälta sig till ett thigh gap - det är en skelettfråga och handlar i botten om hur bäckenet är utformat. Kanske kan man träna sig till en Tobleronetunnel, eller en bikinibridge - men fundera hellre över vem som lanserar alla trender, och vem som tjänar på dem.
Sedan är det dags att fråga sig om man vill spela deras spel...?



Så, detta blev långt, och kan göras längre. Jag är engagerad i ämnet.
Den som orkat läsa ser var jag står.

I Sverige idag exploateras kvinnors osäkerhet kring sina kroppar, och eventuella nojor underblåses för att krama ut några extra kronor. För jävligt att vi inte kan skaka av oss det förtrycket.

Nikki Glaser sätter det, gång på gång på gång



Lätt att skrattet fastnar i halsen, dock.

Hear hear! Känns som om jag skrev det där själv. Klockrent.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Tough life!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoV0bR/anne-ramberg-mina-forsta-18-ar
Om man härstammar från Östermalm tänker nog en massa människor, likt jag själv, att man är uppvuxen med en silversked i munnen.

– Jag förstår det, men en sjöofficer tjänade inte bra, vi hade det inte fett, vi hade faktiskt väldigt lite pengar. När pappa hade varit i Finland kom han hem med oxfilé, för det kostade nästan ingenting där, då var det liksom fest. Vi hade ju alltid mat, men vi levde verkligen inte i något överflöd. Jag fick aldrig sådana där Mantovani-skor eller den där Bogner Wagner-jackan som andra hade. Mamma gick ju alltid när hon skulle gå till NK, hon tog aldrig spårvagnen i onödan.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om referensen är att "vi har det fattigt eftersom mamma måste gå till NK..."...tough life...
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top