Sverige idag..

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Äh alla vet att Sverige degenererat sedan invandringen ökat ohejdat.
Det mesta har blivit sämre till följd av det, och pengar måste avsättas till fel saker. Sverige går på knäna och kommunekonomierna mjölkas till minus pga alla stödinsatser till höger o vänster.
Tryggheten är fullständigt rubbad, och tidigare uppskattade insatsresurser som lärare, sjukvårdspersonal, Polis och räddningstjänst riskerar numer att bli bespottade och misshandlade.

Vad fan har blivit bättre??
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ser till argument, inte till person.

Det borde fler göra.


Buy quality, cry once
Nja, det är nog inte din paradgren. Du är väldigt insnöad på vem som säger något, inte vad som sägs, som många andra indoktrinerade personer.
Sedan tolkar jag inte dig som så öppen för feedback så jag kunde lika bra skriva ett sms till mig själv gissar jag.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Äh alla vet att Sverige degenererat sedan invandringen ökat ohejdat.
Det mesta har blivit sämre till följd av det, och pengar måste avsättas till fel saker. Sverige går på knäna och kommunekonomierna mjölkas till minus pga alla stödinsatser till höger o vänster.
Tryggheten är fullständigt rubbad, och tidigare uppskattade insatsresurser som lärare, sjukvårdspersonal, Polis och räddningstjänst riskerar numer att bli bespottade och misshandlade.

Vad fan har blivit bättre??

Bra skrivet.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Äh alla vet att Sverige degenererat sedan invandringen ökat ohejdat.
Det mesta har blivit sämre till följd av det, och pengar måste avsättas till fel saker. Sverige går på knäna och kommunekonomierna mjölkas till minus pga alla stödinsatser till höger o vänster.
Tryggheten är fullständigt rubbad, och tidigare uppskattade insatsresurser som lärare, sjukvårdspersonal, Polis och räddningstjänst riskerar numer att bli bespottade och misshandlade.

Vad fan har blivit bättre??

Vi blir bättre och bättre på symbolpolitik och att brunsmeta de som tycker fel iom att det bara finns en åsikt som är rätt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi blir bättre och bättre på symbolpolitik och att brunsmeta de som tycker fel iom att det bara finns en åsikt som är rätt.

Är det inte mer så här? ;)
Vi blir bättre och bättre på symbolpolitik och att brun-,röd-smeta de som tycker fel iom att det bara finns en åsikt som är rätt.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Vi blir bättre och bättre på symbolpolitik och att brunsmeta de som tycker fel iom att det bara finns en åsikt som är rätt.

Vet inte om jag håller med. För inte så länge sen blev man kallad nazist om man över huvud taget ville diskutera siffror i flyktingmottagandet. Nu har alla utom dom värsta idioterna vaknat och insett att det finns gränser för vad som är rimligt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vet inte om jag håller med. För inte så länge sen blev man kallad nazist om man över huvud taget ville diskutera siffror i flyktingmottagandet. Nu har alla utom dom värsta idioterna vaknat och insett att det finns gränser för vad som är rimligt.

Ja, håller med. Det känns ändå som du säger att det kanske inte förekommer lika ofta nu eller på samma låga nivå men iom att vi fått träna på det så länge nu över tid så har vi också blivit bättre på det.
Övning ger färdighet.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Är det inte mer så här? ;)
Vi blir bättre och bättre på symbolpolitik och att brun-,röd-smeta de som tycker fel iom att det bara finns en åsikt som är rätt.

Eller så här:

Det blir allt viktigare att tillhöra vad vi uppfattar som "rätt sida" i diskussionen. Därför vill vi gärna placera in andra i fack, i motsatta ringhörnan. Så fort vi noterar minsta indikation på att personen ifråga har en avvikande uppfattning i något avseende så fokuserar vi på lyfta fram skillnaderna, snarare än det som förenar, och tillskriver därigenom personen allt som representerar den motsatta ringhörnan, snarare än att lyssna på vad personen faktiskt säger.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Eller så här:

Det blir allt viktigare att tillhöra vad vi uppfattar som "rätt sida" i diskussionen. Därför vill vi gärna placera in andra i fack, i motsatta ringhörnan. Så fort vi noterar minsta indikation på att personen ifråga har en avvikande uppfattning i något avseende så fokuserar vi på lyfta fram skillnaderna, snarare än det som förenar, och tillskriver därigenom personen allt som representerar den motsatta ringhörnan, snarare än att lyssna på vad personen faktiskt säger.

Fast "vi" på SportHoj är ju inte så. :7peta

Här är vi mer för :krama än :smasha eller hur? :D
 

Raderad medlem 51742

Guest
Fast "vi" på SportHoj är ju inte så. :7peta

Här är vi mer för :krama än :smasha eller hur? :D

Ja och jag tror att det är det som gör att den här tråden trots allt kunnat fortsätta så länge som den gjort. Hur olika vi än tycker finns ändå en vilja att föra samtalet vidare, förr eller senare. Nånstans är man ju ändå en sporthojare, så man borstar av sig smutsen och kommer tillbaka i gemenskapen... antar jag? En viss förmåga till ironi bland deltagarna och att kunna ta emot lite skit ibland utan att bli allt för kränkt bidrar nog också en del.
 
Last edited by a moderator:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja jag tycker att vi gruppkramas nu...o fortsätter vara raka o ärliga i våra åsikter oavsett om det är PK eller icke :pannkyss
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja jag tycker att vi gruppkramas nu...o fortsätter vara raka o ärliga i våra åsikter oavsett om det är PK eller icke :pannkyss

Nu är inte jag så mycket för gruppkramar...:rodnar
Men den lilla :krama gillar jag! :)

Åsikts- och yttrandefrihet måste betyda att det går att ha fel åsikt och även yttra den! :tummenupp

För mig går inte en diskussion ut på att komma fram till vad som är rätt utan att byta åsikter. Men så är jag inte normalsvensk heller...:rodnar
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men jag gillar ju att bli brunsmetad...och då handlar det inte om gruppkramar, om ni förstår vad jag menar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja och jag tror att det är det som gör att den här tråden trots allt kunnat fortsätta så länge som den gjort. Hur olika vi än tycker finns ändå en vilja att föra samtalet vidare, förr eller senare. Nånstans är man ju ändå en sporthojare, så man borstar av sig smutsen och kommer tillbaka i gemenskapen... antar jag? En viss förmåga till ironi bland deltagarna och att kunna ta emot lite skit ibland utan att bli allt för kränkt bidrar nog också en del.
Fast vilka är det som anmäler så många inlägg? Som vanligt gillar inte politiska korrektheten att bli ifrågasatt är min tolkning, i synnerhet en specifik medlem verkar ytterst lättkränkt.

Jävlar vad fet den här låten är förresten:

https://youtu.be/07Y0cy-nvAg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
2020: SD är tydligen inne i värmen?

Förklaring:

Åkesson drar till Turkiet. Många upprörda att han inte är i riksdagen när det ska katastrofövas. Ok, innan ville man inte prata med honom och nu är det viktigt att han är där så man inte kan prata med honom? Eller?

SDs pressorgan är att lita på, helt plötsligt. Såpass att andra vågar sig på att dra roliga punchlines grundat på dessa (det var visst fake news att Åkesson gripits. Han hamnade i konventionell kontroll som även undertecknad fått utstå vid besök i det landet... )

Om partier försöker fokusera på sin egen sak och inte lägga all energi på andras så kanske förtroendet varit något högre. Ingen gillar en kritiker utan egna idéer.:fakta (detta gäller samtliga riksdagspartier)

Vidare;
Att ha en stalljacka är att beteckna som en inhuman krigshandling (Bah Kunke vs. Kristerssons Barbourjacka)

Sen förfäras politiker över att folk skapar medborgargarde och inte litar på myndigheter. Märkligt, huuuuur kan det komma sig :gnissla:huvet:brinnerup:glömdet:3freak
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
UD råder nu att inte åka till norra Italien.

Skönt att UD är snabba ( if UD eqs true then set ironi = on ) med rekommendationerna med tanke på att merparten redan smittade varit där. Dom är lika trovärdiga som Folkhälsomyndigheten.

:huvet
:smasha
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top