REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 65
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det blir genast lite mindre pulshöjande när MM ligger bakom och vaktar och egentligen inte försöker förrän i slutet, när han började stressa Fabio lite. Men visst är det fint att titta på när de kör skitfort. Underhållande, men inte värst spännande.
    Visst är det spännande när Quarten, en kommande stjärna, kanske ska vinna sitt första lopp.
    Visst är det spännande när Marc, den gamla stjärnan, kan ta sin åttonde titel som vinnare även i racet.
    För ALLA förstod att tvåa inte var bra nog för Marc.
    Så jag är helt med L.Mäkinen där.
    Ett lopp kan definitivt vara spännande utan en massa omkörningar.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.
    Då får jag nog erkänna att efter slaviskt följt GP-cirkusen i +20 år så ”saknar jag känsla för sporten”....

Tappade räkningen hur många gånger jag nickade till under loppet - och då är jag inte ens bakis idag...

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Visst är det spännande när Quarten, en kommande stjärna, kanske ska vinna sitt första lopp.
    Visst är det spännande när Marc, den gamla stjärnan, kan ta sin åttonde titel som vinnare även i racet.
    För ALLA förstod att tvåa inte var bra nog för Marc.
    Så jag är helt med L.Mäkinen där.
    Ett lopp kan definitivt vara spännande utan en massa omkörningar.
    Jag tyckte också det var ett bra rejs.
    Det hade varit roligt med lite mer bilder på Millers uppkörning.
    Det hade varit mycket intressant att vara en fluga på väggen när Lorenzo tänker högt, är han "förlåten" iom sin skada eller är det stressat läge? Tror Man att han kommer kunna fort på Hondan?
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
    Dagens anticlimax, lill-Binder knuffar av tre gubbar för att få ett bättre spår, och avgör troligen kampen om bucklan. Inte "killen hela dan" i depån kan man tro

Puig is my virtual mentor
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Street Triple 765 R, Honda CRF150R Minimotard
    Citat Ursprungligen postat av gthyni Visa inlägg
    Dagens anticlimax, lill-Binder knuffar av tre gubbar för att få ett bättre spår, och avgör troligen kampen om bucklan. Inte "killen hela dan" i depån kan man tro
    Nej, definitivt inte dagens bästa och det retade mig en aning att MotoGP-kommentatorerna inte kunde hålla sina subjektiva åsikter isär när det gällde just den incidenten. Extra trist med tanke på att det var i den klassen det var mest liv i mästerskapet. Har man dessutom fått smeknamnet "Dive bomb Darren" så gör det inte saken bättre. Han gör ju en sjukt jävla uppkörning, men det är inte första gången man sett honom köra tämligen huvudlöst.
    Eller hur?!

Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    På BTSport la det 100%skuld på Binder och tyckte att svartflaggning var ett lämpligt straff

There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---

hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Jag tror att en stor del av förklaringen är att det sätt FQ bromsar på och Yamahans nuvarande styrka är en så kallad "match made in heaven". Detta är sannolikt också en bidragande orsak till att FQ väljer att ligga först så länge som möjligt. Det är ju redan bevisat att han kan göra fantastiska varvtider med fritt spår, men också att hans varvtider blir tämlligen beskedliga då han är mitt i en klunga, just för att han inte kan bromsa som han vill.

På en bana som Buriram med fyra-fem tunga inbromsningar är nog hans bästa alternativ att försöka köra ifrån alla andra, för jag tror att han får svårt att passera Marquez, Vinales, Rins eller Dovi om han inte får köra igenom dem.

Också en bidragande orsak för honom själv att stanna på en Yamaha. Jag är långt ifrån säker på att denna körstil blir lika framgångsrik på andra hojar.

Idag är jag ändå mest glad för Luca Marini. Kul att det lossnar igen efter en mycket strulig säsong.
    Dorna lär väl slita sitt hår idag, misstänker att försäljningen av helgvideopassen kommer att minska drastiskt resterande race!
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Hoj
    CB400N -83
    Faaaan att inte Quarta tog det där, hyfsat nära var det trots att Marquez var så stark...

Team Ajvar Peter1980s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    Dorna lär väl slita sitt hår idag, misstänker att försäljningen av helgvideopassen kommer att minska drastiskt resterande race!
    Det lär de göra.. själv har jag knappt orkat kolla de senaste racen.

För en som inte supportar någon specifik förare utan bara kikar för spänningens skull så är det rätt urvattnat för tillfället.

Inget snack om att MM är dominanten, men när dominanten har maximal stolpe in egentligen hela säsongen samtidigt som att de som iaf teoretiskt hade kunnat fightas om det har lika mkt stolpe ut så blir det ett rätt ospännande mästerskap.

Hoppas på en tightare säsong 2020.
    Hojar mest bana eller fotar.

Mina bilder finns här:
    http://www.arvidzone.se

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Peter1980 Visa inlägg
    Det lär de göra.. själv har jag knappt orkat kolla de senaste racen.

För en som inte supportar någon specifik förare utan bara kikar för spänningens skull så är det rätt urvattnat för tillfället.

Inget snack om att MM är dominanten, men när dominanten har maximal stolpe in egentligen hela säsongen samtidigt som att de som iaf teoretiskt hade kunnat fightas om det har lika mkt stolpe ut så blir det ett rätt ospännande mästerskap.

Hoppas på en tightare säsong 2020.
    Personligen så kommer jag titta vidare, det kan ju bli spännande rejs när alla bara kör för helgens ära istället för mästerskapet. Fabrikerna kanske blir mer benägna att testa nya delar eftersom att totalen ändå är rätt spikad nu.
    Så kan man ju hela på Fabio, och att han ska klättra upp ett steg till i totalen.
    Och så brukar det ju alltid bli skoj race i Australien med.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Då får jag nog erkänna att efter slaviskt följt GP-cirkusen i +20 år så ”saknar jag känsla för sporten”....
    Ptja, Posten har sysslat med sin verksamhet i 383 år och jag är inte helt övertygad om att de har koll på vad de gör.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av CoBz Visa inlägg
    Har man dessutom fått smeknamnet "Dive bomb Darren" så gör det inte saken bättre. Han gör ju en sjukt jävla uppkörning, men det är inte första gången man sett honom köra tämligen huvudlöst.
    Han brås väl på sin bror. Inte riktigt den populäraste killen bland andra Moto2-förare, på grund av ett antal liknande incidenter både under träning och tävling.
    The Build Quality Police

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Looking...
    Tragiskt nog har jag inte ens bemödat mig att se detta race då MM varit klar mästare ganska länge och mitt intresse försvinner när kampen om totalsegern är klar. Tyvärr har väl mycket gått MM:s väg eller snarare mot hans konkurrenter och jag var själv på plats och såg bowlingen som JL gjorde i Barcelona.

Kommer säkert se racet på PI men annars tar jag nog paus nu i mgp tittandet tills qatar i mars.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

EX SP Nr:90 MagnusKs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Några olika

MotoGP 2019 #15 - PTT Thailand Grand Prix

Citat Ursprungligen postat av Aryey Visa inlägg
    Tragiskt nog har jag inte ens bemödat mig att se detta race då MM varit klar mästare ganska länge och mitt intresse försvinner när kampen om totalsegern är klar. Tyvärr har väl mycket gått MM:s väg eller snarare mot hans konkurrenter och jag var själv på plats och såg bowlingen som JL gjorde i Barcelona.

Kommer säkert se racet på PI men annars tar jag nog paus nu i mgp tittandet tills qatar i mars.
    Tråkigt att det är det enda intressanta för dig. Ser fram mot att se hur Qua utvecklar sig. Kan han bli bästa Yamahan?! Hur kommer tätstriderna utveckla sig? Hur funkar det för Kallio? Kommer Rins att vinna ett race till? Vad gör MM när han inte behöver tänka på totalen(om han någonsin gjort det när det är race)

Ser fram mot nästa race
    Senast redigerat av MagnusK den 2019-10-07 klockan 20:52.
    ”Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety”

www.nr90.se

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Street Triple 765 R, Honda CRF150R Minimotard
    Citat Ursprungligen postat av MagnusK Visa inlägg
    Kommer Mir att vinna ett race till?

Ser fram mot nästa race
    Ser också fram emot nästa race av många av anledningarna du skriver, men hur mycket jag än vill att Mir ska vinna ETT race den här säsongen så tror jag knappast att det kommer att hända. Jag tror du menar Rins som också mer än gärna får vinna ett race till om du frågar mig
    Eller hur?!

EX SP Nr:90 MagnusKs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Några olika
    Citat Ursprungligen postat av CoBz Visa inlägg
    Ser också fram emot nästa race av många av anledningarna du skriver, men hur mycket jag än vill att Mir ska vinna ETT race den här säsongen så tror jag knappast att det kommer att hända. Jag tror du menar Rins som också mer än gärna får vinna ett race till om du frågar mig
    Hahaha sant, hjärnsläpp deluxe där
    ”Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety”

www.nr90.se

Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Jag hoppas att MM slår Lorenzos poäng rekordet (383 poäng) från 2010

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av RWN Visa inlägg
    Jag hoppas att MM slår Lorenzos poäng rekordet (383 poäng) från 2010

Behöver 59 poäng (?) på fyra race.
    Låter ju inte helt omöjligt...
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg

Behöver 59 poäng (?) på fyra race.
    Låter ju inte helt omöjligt...
    Det är liiite svårare, som jag ser det
    ska han slå Lorenzos 383 P har han bara 3 race på sig
    för 2010 var det 18 race.

Men varför skulle MM komma sämre än 2a i de kommande racen ?
    Tror MM klarar 59p på 3 race. Om han håller sig på hjulen.
    Konstaterar att Honda fått till en bra hoj 2019 och att MM klarar att köra Hondan.

Vilket Lorenzo inte gör.

Det här är inte så aktuellt men ändå intressant tycker jag, MotoGP V-mästare som inte använder bakbromsen. För det behövs inte på hojen (Yamaha).
    Det är så stora skillnader mellan MotoGP hojarna så en teknik som fungerar på en hoj fungerar inte på ett annat fabrikat........
    Citat: "With the other bike that I used for nine years, I didn't need to use the rear brake, especially on braking, to stop the bike. With this one, I need to use it, or it helps much more to stop the bike."slut citat från
    https://www.motorsport.com/motogp/ne...motogp/906983/
    mera här
    http://www.qwant.com/?q=Lorenzo%20le...%20brake&t=web
    Senast redigerat av Comeback den 2019-10-08 klockan 07:05.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Alla utom Marquez underpresterar på Hondan. Calle Krycka som kört Honda flera år har svåra problem

---

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Oj! Jag har visst helt glömt bort att hålla Sporthojarna uppdaterade på bygget. Musten gick lite ur mig med ständiga uppdateringar då Photobucket det jäkla fittb [...]

_Johansson_
Vill du annonsera ovan? Klicka här