Stockholm stad verkar ta bort MC-rutor

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det verkar som att sthlm stad tar bort MC-rutorna nu, lite som jag gissade när nya reglerna infördes så även om de, kanske, sänker avgifterna så kommer det inte finnas några ställen att ställa hoj i staden.
I Årsta där jag bor målade de förra året upp en ruta för att sedan ta bort den och nu på morgonen var MC-rutan utanför kontoret borttagen, dock står skylten kvar här än.

/R
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ett led i processen att öka sysselsättningsgraden inom kommunal förvaltning, samt att kunna skapa fler enkla jobb.
Sitt bara still i båten; nya MC-rutor kommer att målas upp igen, på samma ställe.
...just innan snön faller.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du är väl inte ironisk nu? :D


Ironisk, Moi...?
Jag önskar jag kunde skaka av mig det hela med ett skratt, men posten ovan känns mer som en defaitistisk sarkasmcynism.

Det pågår ett lågintensivt krig mot oss, på flera fronter.
Vi förlorar varje enskilt slag bara för att vi vägrar se hur allvarlig situationen är.

Det är tragiskt att se hur enkelt vi sopas undan ur trafiken.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ironisk, Moi...?
Jag önskar jag kunde skaka av mig det hela med ett skratt, men posten ovan känns mer som en defaitistisk sarkasmcynism.

Det pågår ett lågintensivt krig mot oss, på flera fronter.
Vi förlorar varje enskilt slag bara för att vi vägrar se hur allvarlig situationen är.

Det är tragiskt att se hur enkelt vi sopas undan ur trafiken.

Vi? :va
Solidaritet med andra kan vi väl inte ha i ett modärnt egoistsikt samhälle? :va

Tillbaka till 60-talet? Och fortsätt drömma om en bättre framtid... :(

https://www.youtube.com/watch?v=143A1aUG-9I

https://en.wikipedia.org/wiki/Let's_Stick_Together_(song)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det här är naturligt (och inte bra). Hos oss fanns tre rutor fulla med parkerade mcs . Sen infördes avgifter och kvar är 1(!) mc mot kanske ca 15 innan. Nu står folk på brfernas egna marker, så gör även jag. Och då ser Stockholms stad att behovet minskar och rutorna försvinner.


Ja, och Hell-Den kan säga att han hade rätt och att hans beslut var vist och framåtblickande. :zpy
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det här är naturligt (och inte bra). Hos oss fanns tre rutor fulla med parkerade mcs . Sen infördes avgifter och kvar är 1(!) mc mot kanske ca 15 innan. Nu står folk på brfernas egna marker, så gör även jag. Och då ser Stockholms stad att behovet minskar och rutorna försvinner.

Ja, och Hell-Den kan säga att han hade rätt och att hans beslut var vist och framåtblickande. :zpy

Berätta för MP att Hell är orsaken att det partiet är rökt eftersom detta saknar logik. Visst är det bättre att cykla men det är ändå bättre än bil! :fakta

https://www.mp.se/kontakt

Jag fick faktiskt svar av flera. De vet att en väljare inte valde MP av ovan anledning. Om några tusen skriver liknande kanske det kan hända något.

Fast jag tror inte det... :(
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Man kan hoppas att Bolund styr upp MP lite , han verkar vara en vettig kille i ett förvirrat parti :crash
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Förutom att idioten Helldén sitter som trafikborgarråd så är han även ordförande i det kommunala bolaget stockholm parkering.

Quite a coincidence.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
Intresseförening har vi, SMC, det vi behöver är en lobbyorganisation. Men det kostar, och vad är egentligen den monetära vinsten som skulle kunna finansiera det? Bilbranschen vill att vi köper nya bilar, och lägger miljarder på sin lobbyverksamhet för att styra politiken så att vi måste köpa nya bilar. Men vilken organisation skulle tjäna pengar på att vi får fler parkeringsrutor i centrala Stockholm, och dessutom driva en lobbyverksamhet som leder till långsiktig vinst?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tänk om motorcyklisterna hade haft en intresseförening med cojones som kunde kanalisera medlemmarnas åsikter och vågade ställa till lite jävelskap som protest..
Nåt i stil med "Gula Västarna" i Frankrike.
Dom flesta när ju redan klädda för det. :tummenupp
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Intresseförening har vi, SMC, det vi behöver är en lobbyorganisation. Men det kostar, och vad är egentligen den monetära vinsten som skulle kunna finansiera det? Bilbranschen vill att vi köper nya bilar, och lägger miljarder på sin lobbyverksamhet för att styra politiken så att vi måste köpa nya bilar. Men vilken organisation skulle tjäna pengar på att vi får fler parkeringsrutor i centrala Stockholm, och dessutom driva en lobbyverksamhet som leder till långsiktig vinst?

Medborgarprotester har tidigare lyckats riva upp betydligt tyngre beslut och då utan backning av kapitalfinansierade lobbyorganisationer eller tankesmedjor. Men du har rätt i att SMC inte är en lobbyorganisation, de ligger väl mer åt breddgraden kurs- och resemäklare nu förtiden.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Kanske sitter någon och hoppas: "What happens in Stockholm, stays in Stockholm?" Det som inte direkt berör en, bryr man sig inte heller om. Men då tror jag inte att man riktigt fattat hur oerhört geschwint, en klonad copycat av Helldén, en lokal världsförbättrare i just DIN kommun faktiskt kommer undan. Det s k "mc-kollektivet" är så erbarmigt illa rustade mot regelrätta angrepp att "sitting ducks" framstår som ren skönmålning.

Politruker av Helldéns sort riskerar noll och ingenting (tvärtom finns massa billiga poäng att vinna) att driva igenom liknande beslut över hela landet. Vi är helt enkelt så fantastiskt marginaliserade att det faktiskt är en gåta att inte fler kommuner omedelbart följde efter... Just sayin'
 
Last edited:

BlueSoul

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Ort
Uptown
Hoj
Triumph Tiger 800 -12
Deras strategi är att sänka hastighetsgränserna så mycket att man aldrig kommer fram. Då behövs inga parkeringar.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top