Resultat 1 till 14 av 14
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Har ingen för tillfället

Question Aprilian RS4 125 eller Yamaha YZF R125?

Hej allesammans!
    Mitt namn är Caroline och jag är ny här på forumet.

Jag har precis tagit A1 körkort och funderar på att köpa antingen Aprilian RS4 125 eller Yamaha YZF R125. Problemet är att jag har jämfört de två på nästan alla sätt men jag har svårt att komma fram till vilken som är bäst. Därför tänkte jag att ni som är lite mer erfarna med motorcyklar skulle kunna säga vilken som är bäst: Aprilian RS4 125 eller Yamaha YZF R125?

P.S. Om ni vet topphastigheterna och accelerationen för de två motorcyklarna skulle jag gärna vilja veta det

Tack på förhand!
    Senast redigerat av Carold den 2019-04-20 klockan 19:52.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Välkommen till forumet Caroline!
    Vilken tilltalar dig mest?
    Hur många servar märkena i ditt närområde?
    Har garanterat sålts mycket fler Yammor sen den kom än Aprilior, lättare att hitta en begagnad i bra skick till rätt pris.
    På pappret är nog hojarna väldigt lika, så välj den som får dig att dra lite extra på smilbanden hade jag sagt

PS. Aprilian är skitsnygg och Yamahan är en väldigt vanlig syn till skillnad från italienaren

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Har ingen för tillfället
    Tack snälla Knoddas!
    Jag tror det kanske blir Yamahan trots allt. Lyssnade på ditt råd om att söka upp MC service i mitt närområde och såg att det finns fler som servar Yamman. Men jag är fortfarande osäker, vet du vilken av dessa två modeller som accelerar snabbast och har snabbast topphastighet? Plus vilken håller bäst om man ska använda hojen ofta?

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Svar 1 aprilla.
    Svar 2 aprilla.
    Svar 3 yamaha.

Stöddig pieces avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Hoj
    Ducati 748
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Svar 1 aprilla.
    Svar 2 aprilla.
    Svar 3 yamaha.
    Mja alla 125or är väl stypta idag så prestandan är ointressant, det är densamma i allihopa nära nog.
    Utseendet är väl det man får gå efter, samt om man kan få den servad på rimligt avstånd.
    It´s all comming back to me now,
    said the blind man as he peed into the wind...

Vurpa.nu (just for fun)

Very nice Mattiass avatar
    Reg.datum
    feb 2002
    Hoj
    RVF400 + GSX-R750WT
    Italienskt är... italienskt. Snabbt och snyggt tills det plötsligt pajar utan anledning.
    Japanskt är lite tristare men kommer att gå för evigt.
    Fighting stupidity since 2002

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Hej och välkommen till forumet

Nu har ju Aprilia klart förbättrats vad gäller reservdelar vad jag har hört men när jag var 16 så blev vi direkt avrådda från att köpa Rs125 som var deras 125-raket på den tiden. Just för att när det går sönder så kan den stå väldigt lång tid. Tråkigt under sommaren...

Blev en nsr125 istället. Tyckte själv yamahan var riktigt snygg på den tiden men tyckte det var ovärt med 40000 för något jag skulle ha 2 säsonger. Nu finns de säkert begagnade för bra mycket mindre. Har inte hört om några problem med kvalitén på Yamahan heller för den delen.

Som Mattias sa. Japanskt går för evigt!
    Senast redigerat av Schnell den 2019-04-20 klockan 19:21.
    Forza Rossi ! =)

Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    690smcr, gsxr750
    Aprilian är snyggast och ganska mycket lättare. Om de kostar samma så skulle jag ta den.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Har ingen för tillfället
    Tänkte också att det skulle vara bättre med en lättare hoj, men på Aprillas hemsida står det att Aprilia RS4 125 har en tjänstevikt på 144 kg medan Yamahan har en vikt på 142 kg (fulltankad). Vi kanske tänker på två olika modeller.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Citat Ursprungligen postat av Carold Visa inlägg
    ...vet du vilken av dessa två modeller som accelerar snabbast och har snabbast topphastighet?...
    Google hävdar att Aprilia:n är lättare (120 vs. 142 kg) men att Yamaha:n har högre toppfart (133 vs. 125 km/h).

Medlem cpkossas avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    690smcr, gsxr750
    Vikten verkar skilja beroende på var man kollar. Det kanske är bäst att lita på deras egna hemsidor... Eller ta med badrumsvågen till handlaren. :-)

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Har ingen för tillfället
    Citat Ursprungligen postat av iceice Visa inlägg
    Google hävdar att Aprilia:n är lättare (120 vs. 142 kg) men att Yamaha:n har högre toppfart (133 vs. 125 km/h).
    Hoppas man kan lita på google. Tack för att du sökte upp!

- - - - - - - automatiskt ihopslaget inlägg - - - - - - -

Citat Ursprungligen postat av cpkossa Visa inlägg
    Vikten verkar skilja beroende på var man kollar. Det kanske är bäst att lita på deras egna hemsidor... Eller ta med badrumsvågen till handlaren. :-)

Ska nog köra med badrumsvågen

Tack för alla era svar! Tror jag är lite mer säkrare nu över vilken hoj jag ska köpa. Får fundera lite till men tror att jag lutar mer åt Yamahan. I värsta fall får jag väl köra ole dole doff eller något...

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Ingen minns en fegis . Jag hade en Apa på 90-talet när reservdelar inkluderade hemliga telefonnummer till Danmark och mutor för att Guiseppe skulle sparka igång åsnan som sov på centrallagret. Du kommer aldrig glömma en Apa men en riskokare går det 12 på dussinet. Att skruva med en 125 klarar vilken verkstad som helst av så bekymra dig inte där. Kliv in i finkulturens rum och välj rätt!

Då får du dessutom oändligt mer med respekt här slipper kommentarer som ”Tjena kexet, står du hör och smular”

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Carold Visa inlägg
    Hoppas man kan lita på google. Tack för att du sökte upp!

Ska nog köra med badrumsvågen

Tack för alla era svar! Tror jag är lite mer säkrare nu över vilken hoj jag ska köpa. Får fundera lite till men tror att jag lutar mer åt Yamahan. I värsta fall får jag väl köra ole dole doff eller något...
    Eller så gör du som är vanligt i MC-köpstider, bestäm dig för en, och köp en heeelt annan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

De där mackapärerna ä livsfalia! Men skoj.

Ulvhamne
Vill du annonsera ovan? Klicka här