Hjälp ang Gpz900r

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Jag har en Gpz900r på G och längtar efter att drömmen skall bli sann, men jag har hört en del varningar just runt dessa. Jag vill se om det fortfarande finns kunskap här på forumet gällande dessa. Årsmodellen är 85 och ge mig tips på vad jag bör kolla och snälla sakligt och inget skitkastande.
 

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda Blackbird, 4X GPZ 900r, Honda VFR750
Hej, jag har skruvat en hel del med dessa hojar. Det fanns som nämnt en del barnsjukdomar, bla dåliga kammar, avgasventiler som gick ner sig i sätet, smörjning till toppen, förgasarmembran som vrider på sig, startmotorkoppling är väl det jag först kommer att tänka på.
Det är alltid lite chansning med en så gammal hoj men troligen är det en del barnsjukdomar som är åtgärdade efter så många år. Det finns relativt god tillgång på delar om så skulle vara fallet.
Är det ett objekt eller är den fullt fungerande?
 

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Jo det är en fullt fungerande och jag har nog bestämt mig, jag kommer imorgon att bli ägare av en gamal pojkdröm. Priset är rätt och om jag måste jobba lite med den samt lägga några k till på att skruva så är det ok. Yolo som sagt. Tack för er hjälp
 

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda Blackbird, 4X GPZ 900r, Honda VFR750
Jo det är en fullt fungerande och jag har nog bestämt mig, jag kommer imorgon att bli ägare av en gamal pojkdröm. Priset är rätt och om jag måste jobba lite med den samt lägga några k till på att skruva så är det ok. Yolo som sagt. Tack för er hjälp

Kul, Grattis i förskott :) Hör av dig om du vill ha lite tips under resans gång. Jag har även en del delar liggandes.
 

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Nu är hon hemma och jag njuter av synen. Tack för gratulationen och lovar att lägga upp en bild på skönheten. Vad är det för pryttlar som du har liggandes?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Jo det är en fullt fungerande och jag har nog bestämt mig, jag kommer imorgon att bli ägare av en gamal pojkdröm. Priset är rätt och om jag måste jobba lite med den samt lägga några k till på att skruva så är det ok. Yolo som sagt. Tack för er hjälp

Yolo ?:va

Grattis till nyförvärvet.:tummenupp
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
You only live once. Ligg inte på sofflocket och slötitta på TV4'as PK-indoktrinering. Gör något konstruktivt. Köp inte en ny Samsung 10, renovera en ikon istället.

/han med en nästan färdig Gpz1100B1 -81.

Jösses, nu ska man hänga med i engelska förkortningar också, som om det inte räcker med dom svenska :huvet
Tack för ditt svar, TV:n slängde jag för 3 månader sen:banana.
Rätt inrådan om våra ikoner:tummenupp
 

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Bild på skönheten

Jag försöker att ladda upp en liten bild på skönheten här. Få se om det lyckas, eller om det blir någon typ av censur:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Såg ju riktigt fin ut!!!! Grattis!!! :)
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Grattis till fin hoj.
Hade en exakt likadan i slutet av 80-talet.
Utseendet håller än idag:tummenupp
 

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Ja den är helt rätt i sin design. Man kanske kan säga att den låg före sin tid. I love it
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Får man fråga varifrån du köpte den, min gamla ska finnas i Gränna någonstans.
Tänkte om det var den:banana
 

Pjp

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2019
Ort
Mantorp
Hoj
Gpz900r
Köpt i Hässelby av en herre på 70 som haft den de senaste 20 åren, men visst, det beror ju på när du sålde :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top