Norrbotten- och Dalarna-tips

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Går inte spara min inlagda rutt i Furkot. Länken blir en tom sida när jag testar den. Måste man vara medlem..?

Du reggar dig, sedan kan du spara hur mycket du vill... Dessutom exportera till en massa format som du kan använda i din GPS eller mobiltelefon...
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Du reggar dig, sedan kan du spara hur mycket du vill... Dessutom exportera till en massa format som du kan använda i din GPS eller mobiltelefon...
Ah, hade tänkt slippa regga mig. Man får så mycket junkmail sen i låddan när man måste regga sig överallt. Okej, då får jag göra det och göra om kartan på nytt. På vissa ställen var det svårt att hitta byn/staden och ibland tog den andra vägar i omväg, bl a en lång omväg genom Norge.

Tack för tipset igen! :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ah, hade tänkt slippa regga mig. Man får så mycket junkmail sen i låddan när man måste regga sig överallt. Okej, då får jag göra det och göra om kartan på nytt. På vissa ställen var det svårt att hitta byn/staden och ibland tog den andra vägar i omväg, bl a en lång omväg genom Norge.

Tack för tipset igen! :)

Du får prova lite så märker du hur du skall göra. Det är ju bara att dra rutten dit du vill så lägger den om sig. Förstora om det blir för plottrigt. Man lär sig efter ett tag.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
2h körtid ink tankstopp :tummenupp man är ganska matt efteråt ändå.
Bara 2 hr?? Jag pallar att sitta och nöta fler timmar än så. Även på Streeten som inte är den optimalaste reshojen (efter ca 40 mil värkte ena knät men jag gjorde 50 mil den söndagen i alla fall).

Ja trist med max 30 mil på kurviger.de, så den sajten gick bort direkt.
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Ta höger i Hedemora, 69:an, så slipper du Borlänge. Torsång är mc-fiket i södra Dalarna med berömd macka, hästräka!!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
I Boden skulle jag köra "militärvägen" mot Morjärv för att slippa E4:an helt. Annars så håller jag med att vägen mellan åkroken och Morjärv är roligare än den mellan töre och morjärv.

Kör du västra sidan kalixälv mellan Överkalix och jockfall så kan du stanna till på en kopp kaffe om jag är hemma. Vill du inte åka grus de sista två milen kan du åka färja över till östrasidan igen och sen fortsätta mot jockfall och vidare mot tärendö.

Är du intresserad av gamla traktorer och andra gamla maskiner kör du in i svartbyn mot överkalix vid "Nilles bar" och tar en titt hos Holger
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top