Vilken typ av stålomspunna slangar zx10r 2004?

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Hej,

Någon som köpt stålomspunna slangar på xlmoto innan? När jag ska välja i tabellen så finns det flera typer som ser snarlika ut i mina ögon. Någon som kan tipsa vilken typ jag ska beställa?

https://www.xlmoto.se/stalomspunnen-bromsslang-fram-bak-snell-stainless-steel--egen-design

Ska dessutom uppgradera till zx6r bromsok som rekommenderas på samtliga fordon för den här modellen. Ska man byta till dubbla slangar från master eller något annat att tänka på?
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför åka över ån efter vatten när du har Speeding på Viaredsvägen i Borås.
De löste Stålomspunna till GSX1300R.

Jag beställde stålomspunna på en webbshop, dubbla slangar en till varje bromsok för att slippa problemet med luftbubblor i en slang över stänkskärmen från höger bromsok till vänster bromsok.
Jag vill att bromsslangarna ska gå från bromsoken runt framsidan av gaffelbenen av två skäl:
1) En kompis skaffade stålomspunna. De gick bakom gaffelbenen och efter några månader hade de skavt hål på Hondans kylare.
2) På GSX1300R sitter Tutan fast monterad i ramen mitt i ramen högt framför kylaren. Vill inte att en slang dragen bakom gaffelbenet ska fastna i Tutan. När fjädringen trycks ihop så böjs ju slangen bakåt. Om den är dragen bakom gaffelbenen.


De slangar av välkänt fabrikat jag fick från webbshopen passade enbart för att dras bakom gaffelbenen. Den längsta (avsedd för vänster bromsok) räckte till att dras från bromscylinder till höger bromsok på framsidan av gaffelbenet.
Så det blev Speeding Borås som löste problemet med slangen till vänster bromsok.

Jag tänker nu ordna samma till Sprint RS och då beställa två lite för långa slangar hos Speeding som sedan kortas till rätt längd och får den sista banjokopplingen monterad.
För jag beställde för långt hos Speeding, och åkte i våras ut till dem och fick slangen kapad till rätt längd och den återstående banjokopplingen monterad i rätt vinkel.
Hade märkt ut på slangen hur den skulle sitta.

I ditt ställe boende i Borås hade jag besökt Speeding på Viaredsvägen.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Angående vinkel på nipplarna, så är de vridbara på slangändan även efter pressning.
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Hydroscand jämte verktygsboden har gjort bromsslangar till mig i alla år, har funkat kanonbra !!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Angående vinkel på nipplarna, så är de vridbara på slangändan även efter pressning.

Precis vad de sa på Speeding.
Men när det skulle visa det på min slang från Speeding (den som jag beställt för lång) så var det tji.

De slangar jag köpte från webbshopen avsedda för GSX1300R hade en annan typ av banjokopplingar än Speedings
gjorda för att lätt kunna vridas. Grepp med polygrip runt klämmhylsan på slangen och en lagom stor "elektrikerskruvmejsel" # genom banjon och det var lätt att vrida.

# Dvs stålskruvmejsel med plast hölje så inte metallen i banjon misshandlas.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top