Hjälp våra stackars politiker bilda regering 2018.

Vilken regering skall vi ha?


  • Antal röstningar
    0

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är Lööf en maktgalen omoralisk hycklare?

https://twitter.com/annieloof/status/1069501798870904832/photo/1

Liberala reformer för mer resultat för miljö och klimatet, en levande landsbygd, stärkt konkurrenskraft och bättre villkor för småföretagen, kortare vårdköer och stärkta insatser mot psykisk ohälsa, men givetvis också för medmänsklighet och en bättre integration.

Vilket jävla BS. Är det något parti parti som tex vill ha längre vårdköer? Och så lite floskler på det dessutom..."medmänsklighet"...va gulligt, nu faller folket pladask. Henne ska vi ha!!!!!
Vad är det förresten som är liberalt öht med politiska (tvångs)reformer?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är Lööf en maktgalen omoralisk hycklare?

https://twitter.com/annieloof/status/1069501798870904832/photo/1



Vilket jävla BS. Är det något parti parti som tex vill ha längre vårdköer? Och så lite floskler på det dessutom..."medmänsklighet"...va gulligt, nu faller folket pladask. Henne ska vi ha!!!!!
Vad är det förresten som är liberalt öht med politiska (tvångs)reformer?

Alla kastar ju ur sig sådana floskler.
Problemet är ju att "they talk the talk, but don't walk the walk" sas.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det gäller ju också att walka the walk åt rätt håll när det väl walkas.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det gäller ju också att walka the walk åt rätt håll när det väl walkas.

Sant, men "rätt" riktning för landet ligger i betraktarens ögon.

Om man med "rätt" menar "ideologiskt" så tycker jag enligt nedan.
De två sista regeringarna har ju varit lite så och så med att gå åt rätt(ideologiska) håll.
Reinfeldt började bra under sin första mandat-period men tappade bort sig helt under period två.
Sossarna denna period har ju varit rätt usla, enligt mig. sedan start.
Försämra välfärd och trygghet är ju tvärtemot vad de skall göra/står för.
Det är, iaf som jag ser det, ett enormt svek mot sin väljarkåren vilket egentligen syntes i valet också.
Lite som om M skulle höja skatter eller SD skulle släppa migrationen fri.

Den nya konstellation som samtalar nu kommer nog få svårt att "do the walk" i rätt(ideologiska) riktning då dom pekar åt ganska olika håll.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Sant, men "rätt" riktning för landet ligger i betraktarens ögon.

Om man med "rätt" menar "ideologiskt" så tycker jag enligt nedan.
De två sista regeringarna har ju varit lite så och så med att gå åt rätt(ideologiska) håll.
Reinfeldt började bra under sin första mandat-period men tappade bort sig helt under period två.
Sossarna denna period har ju varit rätt usla, enligt mig. sedan start.
Försämra välfärd och trygghet är ju tvärtemot vad de skall göra/står för.
Det är, iaf som jag ser det, ett enormt svek mot sin väljarkåren vilket egentligen syntes i valet också.
Lite som om M skulle höja skatter eller SD skulle släppa migrationen fri.

Den nya konstellation som samtalar nu kommer nog få svårt att "do the walk" i rätt(ideologiska) riktning då dom pekar åt ganska olika håll.

Precis. Därför bör de överlåta så mycket walkande som möjligt till de som påverkas eller åtminstone sluta leka överförmyndare till de som inte vill.

10 miljoner svenskar innebär ju i princip 10 miljoner preferenser om vad som är åt rätt håll.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Precis. Därför bör de överlåta så mycket walkande som möjligt till de som påverkas eller åtminstone sluta leka överförmyndare till de som inte vill..

Låter lite som marknads-liberalismen.
Lite/ingen påverkan från staten och låt individer/företag sköta sig själva. Typ...

Edit: Från Mills 1859(!).
”mänskligheten vinner mera på att låta envar leva såsom synes honom bäst än på att tvinga envar att leva såsom andra anser bäst”.

10 miljoner svenskar innebär ju i princip 10 miljoner preferenser om vad som är åt rätt håll.

Haha, ja minst! :tummenupp
Frågar man samma fråga till alla under en vecka har vi nog 20 miljoner riktningar. ;)
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och inte idag heller...
Ska vi tror att C & L nu röstar ja till en allians-regering med stöd av SD hellre än att L trillar ur?
Man kan ju inte gärna vara emot allting alltid.
Jag gissar ändå för 50/50 på extraval eller allians med SD nu.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen omröstning innan jul.
Nyval tidigast 21 April.

Vad i hela h-vete håller dom på med??? :dummer
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja otroligt dåligt faktiskt.

Hur prioriterad är frågan om regeringsbildning egentligen kan man ju fråga?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Haha. Precis, Norlen blir helt ställd, det slår slint och ordet jurist är det första som han får fram.

Trollar han i blå skjorta eller är han seriös?


Kan inte sluta titta, haha. Åsynen på båda två är underbar. Som två puckon.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Andreas Norlen är smart dock, ytterligare ca 170.000 kr av andras (skatte)pengar över jul och nyår istället för "bara" 65.000 kr som han får när en regering väl bildas...

Är det en halv mille extra han har siktet inställt på tro?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Så incitamenten för Norlen att snabbt få till en regering är?

170000 kr/mån är fö helt sjukt. Bara helt sjukt rakt av.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag skulle inte heller ha bråttom om jag hade 170 papp i månaden.

Istället skulle ingen av politikerna få någon lön alls innan regering är bildad
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Var kommer alla bittra Sverigedemokrater i från ?
Är det den taskiga uppväxten, mobbningen, skolan, isoleringen... eller vad är det som gör dem ?
:va
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Var ligger SD´s väljarbas ?
Om man har lite koll på Dunning- Kruger effekten kan man fundera lite ....

"Dunning–Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent. Detta får till följd att inkompetenta överskattar sin kompetens i högre grad än kompetenta."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Var ligger SD´s väljarbas ?
Om man har lite koll på Dunning- Kruger effekten kan man fundera lite ....

"Dunning–Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent. Detta får till följd att inkompetenta överskattar sin kompetens i högre grad än kompetenta."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

Finns gott om väljare som inte för sitt liv skulle kunna berätta att de röstar sd pga det stigma som skapats ffa av vänstern. Kostnaden är helt enkelt för hög i former av social exkludering, uteblivna karriärmöjligheter, förtroendeuppdrag etc. Den värsta produkten av sds framväxt måste vara det angiverisamhälle som blivit synligt, det faktum att demokratin inte är så demokratisk när allt kommer omkring. Alla "etablerade" partier och anhängare hatar, paradoxalt nog i "kärlekens namn", medan blindheten för det egna beteendet är total. Om sd nu är ondska personifierad, varför ägnar sig den förment goda sidan åt att i alla lägen bete sig rövhåligare?

En kompis hälsar på sina gamla studiekamrater i en av landets mer välrenommerade unversitetsstäder. Det är fest, skarpa hjärnor och hög retorisk nivå. Han definierar dem som finkulturell övre medelklass, den också han tillhör. I det slutna rummet där Dionysos hjälpte till att lossa tungans band framkom att uppslutningen för sd var i det närmaste total. I ett par förhållanden hade problem uppstått, eller rentav uppstod. Dissonansen mellan nämnda personers åsikter och erfarenheter, med barn som fått sin beskärda del av den förda politikens frukter, stod i bjärt kontrast till den vanemässiga partilojaliteten.

Personligen erfar jag att plötsligt verkar folk nästan tvångsmässigt benägna att viskande röja den egna valhemligheten. Viskande, i ett oönskat förtroende berättar bekanta att de minsann röstade på sd,som en bikt. Förmodligen tror de att jag är sd medan jag skiter en kladdig hög i vad folk tror förutom att jag värnar valhemligheten, eller vad som nu är kvar av den.

Jag vet inte om sd är onda eller goda, falska eller ärliga. Jag upplever politiken som pragmatisk socialdemokrati och det är inte mycket till komplimang. Vad som skrämmer är vad de lockat fram av otäckt beteende från de etablerade, för den skit som kommit i dagen form av angiveri, schavottering mm. Ni vet, de här mekanismerna som förklarar hur varenda totalitär stat kunnat växa och få fäste i folkdjupen. Det spelar ingen roll att man försöker försköna den egna rutteneten med eufimismer.

Ett samhälle som äter sina egna är inte på glid, det är i fritt fall.
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top