Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 42 av 42
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av iflov Visa inlägg
    Kan väl försöka avsluta tråden med:

Har beställt nytt körkortstillstånd. Samt, bokat körning om 2 veckor (säsongens sista som körskolan har). För för ja väl sitta på en hoj så har jag något att göra under vintern med att kolla på teorin, eventuellt hitta en MC. Påbörja lite lätt att skaffa utrustning.

Tar gärna emot tips på vilken utrustning man kan börja med, kan det inskaffas begagnat eller rekommenderas nytt?
    Det bästa du har råd med, och som inte känns alldeles för jävla dyrt.
    Begagnat på allt utom hjälm är skamligt billigt, så börja där.

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Citat Ursprungligen postat av iflov Visa inlägg
    Kan väl försöka avsluta tråden med:

Har beställt nytt körkortstillstånd. Samt, bokat körning om 2 veckor (säsongens sista som körskolan har). För för ja väl sitta på en hoj så har jag något att göra under vintern med att kolla på teorin, eventuellt hitta en MC. Påbörja lite lätt att skaffa utrustning.

Tar gärna emot tips på vilken utrustning man kan börja med, kan det inskaffas begagnat eller rekommenderas nytt?
    Begagnat är Ok med ett undantag, hjälmen. Så länge prylarna inte är löjligt gamla (tänk Jofama 1984 eller så) och inte varit med om ngn marksyning så är det inga problem. Grejorna ska naturligtvis passa/sitta bra.

Köp en ny hjälm som passar ditt huvud och som kan "sätta sig" efter just din skalle.
    Vilket märke spelar ingen större roll om du väljer bland de stora, AGV, Shoei, Arai o.s.v.
    En sak till, välj en så lätt hjälm som möjligt. Alltså ingen korvätarhjälm...
    Din nacke gillar det i mer än ett avseende.

Lycka till.
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    www.ducatiklubben.se

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

MM93, för mig, är svårsmält. Jag "gillar" helt enkelt inte Marc - dock - med det sagt, alldeles exceptionellt speciell, det är han. I mitt tycke (svårt att medge [...]

Apis
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här