Ny forumkartegori, Uppkörning

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----
 
Last edited:

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
-Är Uppkörningstiden densamma för ALLA som kör upp? Oavsett Stad,Uppkörningsställe,Privat,Trafikskola?

Har uppfattningen att den kan variera?? :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Då det är lite tunt överlag om diskussioner på SH tror jag att dessa sällantrådar om uppkörning kan läggas i det här Allmänna forumet? Eller?
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
I Stockholm (Gillinge (G) och Tullinge (T) ) är det samma för privatister och körskolor, kan inte tänka mig att det är olika tider för privatister och trafikskola nånstans. G och T har 8:10 och 13:05 om jag icke missminner mig.

2 Oberoende vänner som tog lappen i år..........en körde upp på Norra Sthlm och den ande södra sthlm.
en var Privat och den andre bilskola. den ena fick köra i 20 min...och den andre 45 min ?

Kan DEN uppkörningstiden skilja? :va
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
2 Oberoende vänner som tog lappen i år..........en körde upp på Norra Sthlm och den ande södra sthlm.
en var Privat och den andre bilskola. den ena fick köra i 20 min...och den andre 45 min ?

Kan DEN uppkörningstiden skilja? :va

Personligen skulle jag, om jag var uppkörningslärare, vilja säkerställa att den som kört privat och som därmed själv (möjligtvis tillsammans med övningskörande förälder) bestämt att de är klara för uppkörning också lärt sig alla moment man går igenom när man kör i körskolan. Så den uppkörningstiden skulle nog kunna bli något förlängd.
Eller har man kanske inte obligatoriska moment i körskolan längre? Jag körde upp -83 så det var ju ett tag sedan, men då blev man inte godkänd för uppkörning med mindre än att man gått igenom och klarat vissa moment.
Men i vilket fall, en som kört i körskola kan man förvänta sig ha fått en professionell utbildning, en som kör privat kan man bara hoppas att den också är av den kalibern.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top