Provkörning av Vitpilen och Svartpilen.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det är väl nåt om smak och bak kan jag tänka mig.
Om man som jag gillar Tamburinis hojar + 1098, 848 och 1198 så är det lite svårt med både Svart- och Vitpil.

Not sent from an I-Thing

Medans man som jag har ytterst lätt att tycka både Tamburinis och dessa är askoola.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det blir så för oss som bor i Luleå, det finns ingeting att provköra...:gnissla:)

Jag kan överhuvudtaget inte komma ihåg när jag sist köpte en motorcykel eller snöskoter baserat på en provkörning...? Om det ens inträffat...? Visst har man provkört allehanda saker, men aldrig så att de genererat ett omedelbart habegär följt av affär.

För övrigt är jag spänd av förväntan när resten av världen ska uttala Vitpilen och Svartpilen. Ingen utanför Sverige kan ju uttala Huskvarna utan att man tror att de pratar om någon jävla byracka i Alaska.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
tycker de ser ganska coola ut, fast jag är iof född på 80-talet och fick inte uppleva Svartqvarna, Rödqvarna och Silverpilen's storhetstid
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Men detta är ett stängt event med avsatt tid för endast 25st intresserade personer som får köra på bana. :tummenupp
De skriver ju själva att det inte är bankörning:
"Observera att detta inte är en bankörning utan en ren provkörning där ni ges tillfälle att under ordnade former prova Husqvarnas nya vägmaskiner."
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Visst fan är det sniket att ta betalt för en testrunda. Men det är ju Ava MC som är snikna. Inte Husqvarna.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Måste ställa mig på tvären jag också. Gillar den skarpt vitpilen, minimalistisk men modernt.
Äntligen någon som gör en liten och LÄTT sportig hoj med lite prestanda. Vill se mer sådant ja.
Varför inte köpa en 690? Ja för att man inte vill ha någon motard antagligen?

Hade i några veckor varit i stor risk av att beställa en 701'a om jag hade lite krås.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Måste ställa mig på tvären jag också. Gillar den skarpt vitpilen, minimalistisk men modernt.
Äntligen någon som gör en liten och LÄTT sportig hoj med lite prestanda. Vill se mer sådant ja.
Varför inte köpa en 690? Ja för att man inte vill ha någon motard antagligen?

Hade i några veckor varit i stor risk av att beställa en 701'a om jag hade lite krås.

Tja, jag har ju väldigt svårt att se att det är något annat än en rebrandad 690 Duke med lite trenddesign snodd från Ducati...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag förstår inte riktigt varför folk klagar på att det i stort sett är en ombyggd 690. 690 är ju en grym hoj!

Sen att de har lyckats få den att bli en schysst gatcykel är ju grymt. Ktms egna försök är ingen hit. Iaf inte enligt mig. Så heja Husqvarna och alla dess pilar

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan överhuvudtaget inte komma ihåg när jag sist köpte en motorcykel eller snöskoter baserat på en provkörning...? Om det ens inträffat...? Visst har man provkört allehanda saker, men aldrig så att de genererat ett omedelbart habegär följt av affär.

Jaaa, provkörning resulterar ju snarare i att man bestämmer sig för att den modellen inte alls var intressant. Intresset och köpsuget finns ju innan eventuell provkörning.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Joråå. jag har kört Silverpil. Dock ej med rätt ålder inne.
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
De skriver ju själva att det inte är bankörning:
"Observera att detta inte är en bankörning utan en ren provkörning där ni ges tillfälle att under ordnade former prova Husqvarnas nya vägmaskiner."

Skrev jag inte heller att det var. Men provkörningen är på en bana, närmare bestämt gokartbana. Dvs ej väg, utan körning på bana = kontrollerad miljö. :fakta
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
250kr för att köra på bana med en lånad hoj är väl ganska billigt? :va Kul att se nya ideer av hojar ändå. Tummen upp för vitpilen! :tummenupp
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
250kr för att köra på bana med en lånad hoj är väl ganska billigt? :va Kul att se nya ideer av hojar ändå. Tummen upp för vitpilen! :tummenupp
Och 15 000:-(!) i självrisk ....
:dummer
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top