Köpa kombidroska

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Men jag törs slå vad om att till och med Fiaten/Chryslern har större chans att klara 20.000 mil utan problem än vad Audin har, trots känslan av kassaskåp i den tyska bilen.

Men du är den första jag hört som är nöjd med Freemonten!
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ingenstans i dessa rapporter hittar jag Honda som jag själv har försvarat pga att de alltid skrivs ner av tex Vi Bilägare. Tvärt om så finns Accord med som en vinnare hos bilprovningen i en av länkarna. Bara för att en Hyundai rostar så betyder inte det att en Honda gör det. Jag har själv inte sett någon rostig nyare Toyota och tog därför upp det som ett exempel, men det var kanske dåligt underbyggt.

Men om man Googlar tillräckligt hårt för att hitta en rostig Honda så går det säkert också. Vad jag ville ha fram är att Honda alltid skrivs ner som totalt värdelösa på rostskydd av tex Vi Bilägare, men om man kollar resultatet efter 10 år i drift så sticker de inte alls ut som sämre än något annat och ofta bättre. Det är det jag reagerade på.

googlade på "honda rust recall" och tredje överst kom detta
https://nhoilundercoating.com/honda-accords-found-with-sub-frames-rusted-out/

och längre ned på sidan
http://www.thecarconnection.com/news/1052674_1998-2002-honda-passport-recalled-for-suspension-rust

Alla bilar rostar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då har jag varit och provkört Honda Civic Tourer och tyvärr är den struken från listan. Fint bagageutrymme och vettig bil i det stora hela men satt illa i framsätet. Ergonomin passade inte alls mina mått, med sätets höjdjustering i botten var takhöjden för låg om man inte kör säteslutning kebabstyle...

Satt betydligt bättre i CRV men är inte ett dugg intresserad av att betala 50 000 mer jämfört med Civic Tourer.

Så jakten fortsätter:banana
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Idag har jag provkört:

Toyota Avensis 1.8

Toyota Verso 1.8 med steglös låda

Renault Grand Scenic diesel automat

Renault Talisman diesel automat

Renault Talisman är ju en riktigt nice droska att åka i men vill inte ta reda på hur mycket av elektroniken som fungerar efter 5 år. Toyotas steglösa "remjohan" låda är faktiskt ganska bra om den bara hade parats ihop med en vettig motor, läs: stor diesel istället för bensinaren som låter som en stucken gris varje gång man trampar lite mer på pedalen.

Avensisen vinner inga priser men blir ändå dagens val. Utseende och känsla i inredningen är ganska mycket japan 1998 men den är trevlig att köra, man sitter bekvämt fram och bak med ett gott bagageutrymme.

Efter att ha kört överladdad diesel med bottendrag så det räcker och blir över är det inte så att man blir sugen på att gå tillbaka till sugmotor som eldar bensin. Men Toyota erbjuder bara en 2,2L diesel som drar mer än bensinarna i körcykeln och kostar 1500kr extra i årsskatt. Med tanke på aviserade skattehöjningar så känns det oklokt att välja diesel.
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Då har jag varit och provkört Honda Civic Tourer och tyvärr är den struken från listan. Fint bagageutrymme och vettig bil i det stora hela men satt illa i framsätet. Ergonomin passade inte alls mina mått, med sätets höjdjustering i botten var takhöjden för låg om man inte kör säteslutning kebabstyle...

Satt betydligt bättre i CRV men är inte ett dugg intresserad av att betala 50 000 mer jämfört med Civic Tourer.

Så jakten fortsätter:banana


Wtf, jag kikar själv på att köpa en Civic Tourer. Planeras att använda som bl a pendlarbil. Mina förhoppningar börjat nu grusas med detta inlägg. Den har ju alla rätt känner jag annars på pappret. (Planerar att kila på ett objekt i helgen) Vad det din längd som stökade till det eller vad?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Wtf, jag kikar själv på att köpa en Civic Tourer. Planeras att använda som bl a pendlarbil. Mina förhoppningar börjat nu grusas med detta inlägg. Den har ju alla rätt känner jag annars på pappret. (Planerar att kila på ett objekt i helgen) Vad det din längd som stökade till det eller vad?

Med sätet längst ner i botten hamnade huvudet fortfarande för högt, precis att frisyren fick frigång för taket. Och så högt upp så får du en konstig vinkel mot ratt och instrumentering. Ja jag kände också att det var en bil som hade det mesta på pappret, hoppas du är kortare.
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Jag vill slå ett slag för Citroën C5. Otroligt bekväm och tyst. Kvalitetskänslan bättre än vår tidigare 06:a Ford Focus. Med 2,2 liters dieseln går den som ett skott.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Åker själv Avensis (visserligen diesel) och är nöjd med det mesta, främst kvalitén.
...och faktiskt även komforten... inte stolar kanske men chassie mm.
Hade luftfjädrad Audi A6 innan, som referens... både gällande kvalité och komfort.

Nackdelarna med Avensisen är det satans plingandet överallt.
Öppnar man dörren med nyckeln i tändningslåset och motorn av, lossar man bältet innan bilen är HELT still osv... så plingar det till fan.
Sen är farthållaren helt utan känsla, den gasar rätt hårt i uppförslut och bromsar i nedförsbackar.
Detta gör att förbrukningen ökar typ 15-20% om man åker typ 90-vägar jämfört om man gasar manuellt.

Men totalt sett så!
Kostar inte ens hälften av en Audi A6, trygg kvalité och vettig generellt.
Känns faktiskt som de rostar mindre också.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Efter att ha kört överladdad diesel med bottendrag så det räcker och blir över är det inte så att man blir sugen på att gå tillbaka till sugmotor som eldar bensin. Men Toyota erbjuder bara en 2,2L diesel som drar mer än bensinarna i körcykeln och kostar 1500kr extra i årsskatt. Med tanke på aviserade skattehöjningar så känns det oklokt att välja diesel.
Från och med slutet av 2015 ska det väl sitta BMW dieslar i Toyotorna, borde ju har vettig prestanda och förbrukning/skatt. Är vad jag tänkte ersätta nuvarande bil med när den gjort sitt, men idag landar vi kanske en över 150' för dessa.

http://teknikensvarld.se/provkorning-av-toyota-avensis-touring-sports-16-d-4d-195148/

Edit: 110' begärt för en 2011a så ja, en 2015 går nog en bit över 150 ' :gnissla
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top