MotoGP 2017 #2: Gran Premio Motul Argentina

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Någon som har koll på hur många gånger det har hänt? Jag blir inte ens förvånad längre när jag ser det hända.

Enligt mig så var det Dovi som fixade denna krasch själv, bytte helt spår för att inte köra in i Petrus och Espargaro gjorde nog vad han kunde för att inte köra in i den plötsligt uppdykande italienaren. Aleix kunde välja att köra av banan eller försöka på innern, där valde han fel tyvärr.
Dovi antyder även att det nog var hans fel i intervjun även om han skyller på att Petrucci körde konstigt, Jorge skyllde förövrigt på att Ianonne körde för långsamt och därför bangade in i hans bakhjul.

Jag kanske är jävig här i detta fall då min nya favvis börjar bli Aleix Espargaro, han hade troligt lotsat in Aprilian på en femteplats om inte om hade varit.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jorge skyllde förövrigt på att Ianonne körde för långsamt och därför bangade in i hans bakhjul.

Det här är ju lite extra roligt, eftersom att de var exakt vad Iannone sa när han T-boneade Lorenzo när Lorenzo faktiskt körde långsamt. :hihi
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
http://m.crash.net/motogp/news/243527/1/dovi-taken-out-again-bemused-by-grip-petrucci.html

Tycker att Dovi klagar omotiverat mycket på Danilo. Tappade sympatin för honom nu. "He is heavier and he is able to brake harder. This is not fair." ?? Håller med övriga om att Aleix börjar bli en favorit!

Jävla gnäll både på Dovi och Lorenzo, mycket dålig stil.

Skrattretande att Lorenzo tror att han hade klarat en top 6-placering om han inte hade kraschat, inte en chans. http://www.crash.net/motogp/news/243528/1/disappointed-lorenzo-sure-of-top-six-potential.html
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Många bra kommentarer redan, jag tycker dock att det finns en förare som må nämnas så här långt in i säsongen 2017 - Alvaro Bautista på sin GP16 förtjänar någon av ett hedersomnämnande för sin insats under försäsong och race!

Kan han bara hålla sina kraschtendenser i schack hoppas jag på att han kan förgylla säsongen ytterligare med sin fjolårsducati.

Tech 3 har rekryterat morgondagens stjärnor, det kan vi nog redan nu konstatera. Om än Yamahan är lättkörd så kör både Zarco och Folger fantastiskt vackert, med Zarco som den kanske lite mer modige och framfusige. De kommer att erbjudas fabriksstyrningar inom en inte allt för avlägsen framtid och det blir en fröjd att följa deras fortsatta framsteg i klassen. Tech3 kommer att stå på pallen i år.

Trist för Suzuki, hoppas verkligen att deras förare kan hålla huvudet kallt och ta hojarna över mållinjen.
 
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Angående Dovis gnäll om att Petrucci kunde bromsa senare för att han är tyngre, blir jag lite less när förare som Dovi eller Pedrosa gnäller om att de skulle ha en nackdel. Dagens MotoGP förare börjar ju allt mer likna backhoppare i kroppsbyggnad och man får alltid höra hur någon förare lyckats gå ner si och så många kilo inför säsongen. Snittvikten i MotoGP måste ligga någonstans runt omanliga 65kg. Om det nu skulle vara en fördel att vara tyngre så är det ju bara att gymma lite mer i kombo med lite öl och pizza. :näsblod
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Angående Dovis gnäll om att Petrucci kunde bromsa senare för att han är tyngre, blir jag lite less när förare som Dovi eller Pedrosa gnäller om att de skulle ha en nackdel. Dagens MotoGP förare börjar ju allt mer likna backhoppare i kroppsbyggnad och man får alltid höra hur någon förare lyckats gå ner si och så många kilo inför säsongen. Snittvikten i MotoGP måste ligga någonstans runt omanliga 65kg. Om det nu skulle vara en fördel att vara tyngre så är det ju bara att gymma lite mer i kombo med lite öl och pizza. :näsblod

Vikten tillsammans med räckvidden är väl problemet då DP måste klänga som en apa runt sin hoj för att få den att svänga medans VR och Petrucci inte alls behöver röra sig lika mycket. Sen har väl DP numera utan fabrikselektronik svårt att både få vikt bak vid acceleration samt även fram vid bromsning.
Att lägga på sig mer vikt som fortfarande måste flyttas är nog en dålig idé.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tyckte helgen var skitintressant iaf.
Skulle vara kul ifall någon Med Insikt™ kunde klura lite på varför fabriksduccarna hade så svårt att få upp farten och ifall man tror Lorenzo kommer kunna åka fort på den röda plus lite annat kul som åtminstone inte jag fattar utan hjälp.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Riktigt grym helg!

Hoppas Rossi får ordning på känslan i framändan med däcket med hårdare stomme till nästa race.

Tycker nästan lite synd om Lorenzo, han börjar nog få lite panik nu..

Hoppas Marquez håller sig på hjulen i många race i år annars kommer Maverick vinna alldeles för enkelt.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top