Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 143

Ämne: Suzuki RG500

Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
    Citat Ursprungligen postat av Lajf Visa inlägg
    Om du bor i Kungälv åker du lämpligen till Svenssons Livs i Alvhem och köper din Q8-olja. Benny som säljer den har f.ö. tävlat på en "riktig" RG500.
    Det kan jag ju faktiskt göra, har träffat både Benny och Carina på sidvagnstävlingar ett flertal gånger.
    Jobbar i Älvängen faktiskt, så det är nästgårds

Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Det är sjukt.. Hade jag haft en rd500 o en rg 500 o kvinnfolket hade oponerat sig angående dessa så hade jag varit singel direkt.. Grymmt avis på dej
    He he
    Skall kanske göra dig ytterligare lite mer avis om ett tag då, det blir mer tvåtakt

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av FZR1000_2LA Visa inlägg
    He he
    Skall kanske göra dig ytterligare lite mer avis om ett tag då, det blir mer tvåtakt
    En suter 500?

Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    En suter 500?
    Det vore verkligen nånting
    "195hp @ 13’000 rpm with an astonishing weight of 127kg for 120‘000 Swiss Francs"
    "Maximum speeds in excess of 310 km/h are then in the hands of the pilot …"
    Den skulle man troligen kört ihjäl sig på illa kvickt, men med ett brett leende på läpparna.

Eller varför inte en Ronax 500
    Lite snällare, endast 160 hästar med fullt möjlig att köra gat-legalt.
    Till det facila priset av €100 000.

Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    Lite off topic bara, men när vi ändå är inne på galna tvåtaktare...
    Ni har väl sett från Linköping ?

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Den här piggar jag upp mig med ibland - fin sång och det är som bekant RD350motor i 4-hjulingen vilket som synes räcker fint för att spöa en Busa

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    För mig som inte vågade ta mc-kort i 18-årsåldern har dessa tvåtaktare bara funnits som drömmar från ungdomen. Finns det något sätt för en medelålders man att komma åt att provköra en RD500 eller RG500?

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Lägger du en deposition på 70-80 papp så finns nog chanser,. glömmer aldrig när polaren drog med sin kawazaki 1000 o rd 500 petade i 6,n o lämnade kawan i blårök.. Mej med ioförsig då jag satt på en gt750 vattenbuffel.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Den här piggar jag upp mig med ibland - fin sång och det är som bekant RD350motor i 4-hjulingen vilket som synes räcker fint för att spöa en Busa
    Fast, bansheen är väl egentligen en vidareutveckling av RZ350, som i sin tur är en vidareutveckling av RD350? (Även om det är mycket gemensamt mellan de tre. )

Tvåtaktstaliban Marsupilamis avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    2xRD500 1xRS250 1xSZR660
    Fast, bansheen är väl egentligen en vidareutveckling av RZ350, som i sin tur är en vidareutveckling av RD350? (Även om det är mycket gemensamt mellan de tre. )
    RZ och RD är exakt samma cykel, bara olika namn och färgteman för olika marknader.
    Bansheemotorn är samma som en RD/RZ350-motor, men jag har för mig att den saknar YPVS.
    Det är möjligt att cylindrarna fått en annan portning för att passa avsaknaden av YPVS, men det vet jag inget om.

Oavsett vilket så är det nog inte många originaldelar kvar i motorn i klippet ovan, men det är alltid lika kul att se hur mycket fart en duktig trimmare kan klämma fram ur en gammal 350-motor.
    Senast redigerat av Marsupilami den 2017-01-25 klockan 13:07.
    I speed up for corners.

Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    2xRD500 1xRS250 1xSZR660
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    För mig som inte vågade ta mc-kort i 18-årsåldern har dessa tvåtaktare bara funnits som drömmar från ungdomen. Finns det något sätt för en medelålders man att komma åt att provköra en RD500 eller RG500?
    Tja, varför inte boka in en Italiensemseter till sommaren?
    http://www.2stroketour.com/

..alternativt så kanske det går att lösa något om du har vägarna förbi Skåne någon gång.
    I speed up for corners.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Marsupilami Visa inlägg
    RZ och RD är exakt samma cykel, bara olika namn och färgteman för olika marknader.
    Bansheemotorn är samma som en RD/RZ350-motor, men jag har för mig att den saknar YPVS.
    Det är möjligt att cylindrarna fått en annan portning för att passa avsaknaden av YPVS, men det vet jag inget om.

Oavsett vilket så är det nog inte många originaldelar kvar i motorn i klippet ovan, men det är alltid lika kul att se hur mycket fart en duktig trimmare kan klämma fram ur en gammal 350-motor.
    Ah, när jag läste om det när jag hade min 350 så var det flera ställen som sa att RZ var en uppdatering av RD, men meh. RD-motorn finns ju i ett flertal olika utföranden bara den.
    Jo, Bansheen saknar YPVS, funderade på att skaffa cylindrar till en sån istället till min RD, men sålde den istället.

Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    2xRD500 1xRS250 1xSZR660
    Ah, när jag läste om det när jag hade min 350 så var det flera ställen som sa att RZ var en uppdatering av RD, men meh.
    Troligtvis har du läst på amerikanska sidor där de äldre generationerna av luftkylda RDs såldes som just RDs. Osäker på om den första vätskekylda RD:n såldes som RZ, men när YPVS:n kom så såldes den åtminstone som RZ i stora delar av världen.
    I delar av världen är alltså RZ en uppdatering av RD, medan den fick behålla sitt namn i Europa och några andra ställen.
    I speed up for corners.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Troligtvis har du läst på amerikanska sidor där de äldre generationerna av luftkylda RDs såldes som just RDs. Osäker på om den första vätskekylda RD:n såldes som RZ, men när YPVS:n kom så såldes den åtminstone som RZ i stora delar av världen.
    I delar av världen är alltså RZ en uppdatering av RD, medan den fick behålla sitt namn i Europa och några andra ställen.
    Ja, det är ju mest akademiskt.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S

..alternativt så kanske det går att lösa något om du har vägarna förbi Skåne någon gång.
    Jag tror min kroppsbyggnad är fel för längre turer så vem vet om jag hamnar i Skåne när solen värmt mig ett tag.
    Undrar om inte en kompis har en kvarglömd RD350 i sitt garage...

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Jag tror min kroppsbyggnad är fel för längre turer så vem vet om jag hamnar i Skåne när solen värmt mig ett tag.
    Undrar om inte en kompis har en kvarglömd RD350 i sitt garage...
    Hälsa honom att jag behöver en vass blårykare i mitt liv????

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Här har du en rolig länk om man gillar 2T.
    Finns lite att handla om man har för mycket pengar eller så skickar man hela rovan.

http://www.performancefab.co.uk

Finns på fejjan med..
    https://www.facebook.com/performancefabrications/
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj

Visst hade det vart nåt speciellt och få prova en Bimota v due på fina vägar
    Den är endast med på bilder, inte som möjlig hyrhoj.

Det är sommar när solen skiner och motorcyklarna luktar utombordare.

Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    2xRD500 1xRS250 1xSZR660
    Citat Ursprungligen postat av FZR1000_2LA Visa inlägg
    Visst hade det vart nåt speciellt och få prova en Bimota v due på fina vägar
    Jo, man ångrar ju lite att man inte tog tag i saken och köpte en förgasarversion för ca 80k strax efter Bimota kursade och det stod en massa fabriksnya V-dues i ett lager och samlade damm.
    Men vid det laget hade jag bara hört en massa skräckhistorier om dem och inte förstått att de faktiskt lokaliserat och fixat problemen med dem. Var väl något banalt som ett gjutskägg på fel ställe eller liknande om jag kommer ihåg rätt.
    I speed up for corners.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Blogginlägg
    37
    Jo, man ångrar ju lite att man inte tog tag i saken och köpte en förgasarversion för ca 80k strax efter Bimota kursade och det stod en massa fabriksnya V-dues i ett lager och samlade damm.
    Men vid det laget hade jag bara hört en massa skräckhistorier om dem och inte förstått att de faktiskt lokaliserat och fixat problemen med dem. Var väl något banalt som ett gjutskägg på fel ställe eller liknande om jag kommer ihåg rätt.
    Ah gjutskägg...
    Jag stod mina första 2 år och skrapade loss gjutskägg och fräsfaser med en skav från oljesumpar.
    När det var extra skitbråttom och leveranserna låg efter så bestämde cheferna att det inte var lika viktigt med det där. (plus en del andra kvalitetsproblem)
    Det var dock inte Bimota-motordelar.

Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Här får det plats rätt många per kvadratmeter mark...

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här