Ducati Hypermotard

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Bra tänkt. RVE presenteras som 2021 men slår man på regnumren så verkar det vara Eu4..så något nytt måste de ju komma med
 
Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Fasen vad dåligt:(
 

Fredrik Käll

Ny medlem
Gick med
2 May 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster + 2021 & Triumph Thruxton 1200 r 2019
Kör en 950 RVE, eller körde innan det helt plötsligt blev vinter..., och kan inte säga att jag känner av några större vibrationer. Åker dock ”bara” Ducati så jag är väl van. Kör en V2:a också, lite av charmen om det nu vibrerar/skakar/låter lite enligt mig. Älskar min RVE och rekommenderar den(950 i alla former)skarpt. Har haft en 821:a innan.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Vad köper ni för slipons (950 SP)? Är det SC Project som är vanligast? Var köper ni dem, direkt ifrån SC?
Vill ha ett par snygga strutar med rejält med ljud som ändå är lagligt och man inte får problem med på bana. Har SC Projects (lätt) i- och urtagbara dämpare i sina?

Tail tidy med snygga integrerade blinkers, finns det? Sett någon med mörka glas men de verkade sådär... Tydligt syns knappt bromsljuset enligt folk ducati.ms.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Någon som vet om 950 basmodellen har bättre fjädring än 821/939 bas? Den är hopplöst kass original. Jag hade varit tvungen att köpa en SP om jag hade köpt en 821/939.

Hur är det med 1100 bas? Har den lika kass fjädring som 821/939? 1100S borde ha bättre.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Någon som vet om 950 basmodellen har bättre fjädring än 821/939 bas? Den är hopplöst kass original. Jag hade varit tvungen att köpa en SP om jag hade köpt en 821/939.

Hur är det med 1100 bas? Har den lika kass fjädring som 821/939? 1100S borde ha bättre.

950 standard har en justerbar framgaffel, det har inte 939 standard. Vad jag förstått skall den vara bättre än 821/939.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Har avverka ca 300 mil med min Rve.
Körde ca 1000 mil med min 821, dock för en del års sedan. 821 gick i botten fram vid aktiv körning mm. Kass fjädring. En stor faktor till att jag sålde den då.
Men med min ny införskaffade Rve så känns de rikitgt bra. Tycker att Sp motiverade inte 30 tusen mer

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ni som kör hypermotard, funkar det med MX stövel? Ska köpa en Hypermotard 950 och har ett par Alpinestars tech10 som jag haft till mina offroadhojar, funkar de med en Hypermotard eller kommer det bli för klumpiga?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har bara kört HM i samband med provkörningar men uppfattar reglage och hojen i stort som en sporthoj mer än en offroadhoj.
På bandagar förekommer en del HM och de far som jagade illrar runt banan, mycket imponerande och de förarna kör i normal sporthojsutrustning för bana.
Det är ju inte en stor kostnad i det hela att köpa bra stövlar som tål en högfartsvurpa om du har otur och som inte stör körningen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har kört alla möjliga olika hojar med crosskängor och det går ju men det är inte så smidigt på gatan, inte ens med motardhoj och upprätt körställning.
På crossbanan har man ju alla reglagen anpassade för att stå och köra men hur har man reglagen justerade på en offroad eller motard där man kanske vill sitta ena sekunden för att röra sig mer på hojen i nästa sekund.
Sitta ner och köra avslappnat? Men då blir det fel när man börjar köra mer aktivt och vill flytta bak rumpan vid inbromsning, då når man helt plötsligt inte bromspedalen med crosskängorna.

Jag tycker du ska testa hur det fungerar för dig, det finns knappast någon gatsko med samma skydd som en crosskänga så om du tycker det fungerar så kör med crosskängor.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jo men ska man köra typ Alpinestars smx plus eller har ni något tips?
 

Lundgren82

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
2003 Yamaha R1, Aprilia Mille, Fz1 , Ajp pr7, Ducati hypermotard 821
Tjena! Kapar tråden och kollar om någon här har koll på färdiga mappar till PC5 till hypermotarden? på dynojets hemsida finns inte ett skit.:(
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tjena! Kapar tråden och kollar om någon här har koll på färdiga mappar till PC5 till hypermotarden? på dynojets hemsida finns inte ett skit.:(
Leta / fråga här
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Bumpar denna.
Alltid velat ha en Hypermotard och överväger starkt att köpa en 821 -13 med nästan inga mil på mätaren alls nu.
Något särskilt man ska känna till med dessa eller det är bara att brassa helvet och vara glad?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Bumpar denna.
Alltid velat ha en Hypermotard och överväger starkt att köpa en 821 -13 med nästan inga mil på mätaren alls nu.
Något särskilt man ska känna till med dessa eller det är bara att brassa helvet och vara glad?
Brassa helvetet bara. Du kommer inte ångra dig. Har haft både 821 och 939. Underbara maskiner.

Mig veterligen är det problemfria hojar. H
 

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Finspång
Hoj
Suzuki GSXR750
Jag är på jakt efter begagnad Hypermotard 950 SP, men försöker förgäves hitta ens grova uppskattningar om servicekostnader.
Min tidigare erfarenhet kommer egentligen bara från lite äldre sporthojar med vanlig radfyra så detta blir ju lite annat.

Finns det någon här som kan dela med sig lite ungefärliga kostnader?
Vanliga årsservicen lär vara lika billig som andra hojar, då det bara är lite olja, filter och allmänna kontroller.

Men när det kommer till kamremsbyte var femte år, var landar ett sådant byte?

Desmoservice vid 3000 mil, ska man sälja ena njuren redan innan man lämnar in hojen eller vänta tills räkningen kommer?

Alla erfarenheter om detta uppskattas.
mvh cunt!
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag är på jakt efter begagnad Hypermotard 950 SP, men försöker förgäves hitta ens grova uppskattningar om servicekostnader.
Min tidigare erfarenhet kommer egentligen bara från lite äldre sporthojar med vanlig radfyra så detta blir ju lite annat.

Finns det någon här som kan dela med sig lite ungefärliga kostnader?
Vanliga årsservicen lär vara lika billig som andra hojar, då det bara är lite olja, filter och allmänna kontroller.

Men när det kommer till kamremsbyte var femte år, var landar ett sådant byte?

Desmoservice vid 3000 mil, ska man sälja ena njuren redan innan man lämnar in hojen eller vänta tills räkningen kommer?

Alla erfarenheter om detta uppskattas.
mvh cunt!
10-14 för Desmoservice på auktoriserad verkstad.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top